2014-03-02 13.07.17_1

De echte lopers moeten dit stukje maar overslaan hoor want er staat niks bijzonders in behalve voor/over mezelf.

Zondag duurloopdag dus op pad met een zonnetje, terwijl mijn humeur nog niet zo zonnig is. Manlief vertrok gelijk met de racefiets dus dat motiveerde me. Al gauw kwam ik aan de Maas vlakbij  het stukje dat altijd ‘onder’ staat als ik me ‘vol’ voel en ‘droog gevallen’ is als ik me ‘leeg’ voel. Het zag er wel prachtig uit, dus ik stopte mijn Garmin en daalde af naar de waterkant om beter te kijken …

2014-03-02 13.08.29_1

2014-03-02 13.08.58_1

En leerde van de natuur… het wassende water stroomt waar het wil en de wind waait zoals ze waait. Je moet het gewoon maar laten gebeuren en meebewegen met de getijden etc. En er ligt ook nog een autoband/reddingsboei…. Dus gewoon gaan lopen en je niet laten ontmoedigen door het lage tempo, de beperkte km-omvang, de doelloosheid zonder wedstrijd in het vooruitzicht. Ja natuurlijk is het beter dan niks en komt het weer terug allemaal en is menigeen jaloers op mijn sportconditie/gezondheid. Nu een wedstrijd plannen is mezelf in de stress jagen want met dat halfdichte neusgat heb ik toch te weinig zuurstof om in de buurt van een voor mij acceptabele tijd te komen. Geen lat neerleggen dus, dan kan hij ook niet te hoog liggen.

Ik besloot door de Carnisse Grienden te gaan omdat het beter begaanbaar is bij zon/droog weer en omdat ik op de niet geasfalteerde paden van mezelf wat langzamer mag 😉 … en kijk die bomen…

2014-03-02 13.19.34_1

Ze zien er uit zoals ze zijn… kaal … sprietig… ruw… en toch mooi … binnenkort zullen ze prachtig uitlopen… hun schaduw lijkt wel een ragfijn mozaïek….

2014-03-02 13.19.23_1

Ik ren verder zonder belemmeringen…. voel de wind die breekt op mijn nieuwe looppet in plaats van op mijn gezicht. Medelopers groeten… auto’s wachten met passeren…. ik loop dus ik ben….. ik loop en ik ben….Terug op de Essendijk rijdt manlief me achterop na zijn fietsrondje en vraagt en…? Ik mompel wat en voor ik het weet ben ik bijna thuis … beetje moe… uitgewaaid…. 13 km… de tijd doet er niet toe…. wel de blik in mijn ogen en de tevreden grijns.

2014-03-02 14.25.24_1

Zo zie ik er dus nu uit… de 19 cm litteken aan de voorkant vervaagt snel en de 9 cm achter mijn oor zie je niet. De korsten zijn bijna weg en de zwellingen zullen nog verder verminderen. Het wordt nog wel wat voor die nieuwe profielfoto op LinkedIn en Facebook over een tijdje 😉 .

2014-03-02 14.26.28_1

»

  1. Saskia schreef:

    Blijven lopen, om je heen kijken en genieten…..soms moeilijk maar wel de moeite waard. Je doet het hartstikke goed Dorothe, je inspireert mensen en al valt het niet altijd mee, het gaat de goede kant op. Ik wens je veel sterkte, houd goede moed! Het leven is wat je er zelf van maakt….alaaf! (Ik loop deze dagen alleen polonaise 😉, woensdag weer verder trainen).

    Groetjes, Saskia

  2. Tiny Raijmakers schreef:

    Tempo of lengte doen er in de meeste gevallen niet toe. Lopen en buiten zijn dat
    is het wat telt,

  3. Repel schreef:

    sterke stoere mooie vrouw! wat een lef…..en gelijk heb je. Draag jelitteken met trots lieve vrouw: je litteken zegt dat je een overwinnaar bent!

  4. Anne van Dalen schreef:

    De eerste de beste die tegen mij zegt hoe geweldig het is wat ik doe verwijs ik linea recta door naar jou. Er is geen kanjerspandoek groot genoeg om uit te drukken hoe trots ik op je ben en hoe trots jij op jezelf mag zijn.

  5. Ruud schreef:

    Wat Anne zegt: KANJER!!!
    Je loopt zoals het loopt; going with the flow, dapper; tempo doet er niet toe, genieten wel weer. En het is prachtig zoals je het opschrijft.

  6. baasbraal schreef:

    Repel says it all. STOER WIJF!!!! Gewoon maar erdoorheen en je foto op het www. zetten. Ik vind dat van een moed , een innerlijke kracht getuigen die zijn weerga niet kent. Hoe mooi de natuur die je vastlegt ook is, de onderste is zonder twijfel de allermooiste foto van dit logje!Ik ben errots op je te kennen

  7. isis45 schreef:

    Alle reacties zijn al gegeven, dus ik sluit me bij de rest aan.
    Ik heb bewondering voor je.

  8. Lou-ter-Lou schreef:

    Ik vind je geweldig. Echt waar. Zoveel spirit. Zoveel doorzettingsvermogen. Die laatste foto is prachtig… Jij. Krachtige uitstraling. Bewondering. Echt waar. You’ll be fine!!! X

  9. Er staat niks bijzonders in zeg je? Ik ben blij dat ik even verder heb gelezen! Wat een kracht en levenslust. De kunst van het genieten! Dat het heel veel mensen mag inspireren!

  10. Sjeeminee… ik heb even teruggelezen op je blog. Wat een pittige tijden heb je achter de rug zeg… Was het zo lang geleden dat ik hier gelezen heb? Bewondering voor de manier waarop je ermee omgaat. Geniet morgen van een mooie lentedag!

Geef een reactie

