P1130291_1

Er zijn veel dingen die moed vragen… blijven lopen als je neus niet goed functioneert …. je gezicht masseren en weten dat je daardoor/daarna moet huilen….. weer beginnen met stofzuigen en poetsen en je ziekte niet gebruiken/misbruiken …. nieuwe wegen en inspiratie zoeken voor Naaicafé DJ …. je spullen niet weggooien maar recyclen of pimpen/upcyclen.

P1130016 map bekleden of beplakken workshop ontwikkelen_1 2014-03-13 19.20.53_1

De ringbanden functioneerden nog prima en met een rolletje plakplastic van de Action toverde ik ze in een kwartiertje met wel enkele verwensingen tegen de bobbels om tot deze coole mappen. Het restje plakte ik op wat onderzetters die lelijk waren geworden.

2014-03-14 16.40.40_1 2014-03-14 16.41.10_1

Een hele tijd geleden volgde ik bij Altijd Gezelli een workshop Knip en Plak (zie dit blog). Daar schafte ik ook een extra flesje speciale lijm aan maar ik deed er nooit meer iets mee. Maar bij het opstellen van mijn projectenlijst (zie blog) kwam alles weer tevoorschijn. Van de papiertjes werd ik wel een beetje vrolijk. Maar het is wel gek om iets wat heel is kapot te scheuren om er weer wat van te maken. (Alles triggert me naar de operaties en littekens.) Ik plakte eerst de accentkleur een beetje verdeeld over het object en dan vulde ik het aan met de motieven. Later corrigeerde ik nog wat met her en der een extra accentje. Daarna mocht alles een nachtje drogen en spoot ik er de volgende dag blanke lak (wederom Action) overheen.

2014-03-14 16.05.00_1 2014-03-14 16.06.48_1

2014-03-14 16.15.14_1 2014-03-14 16.16.17_1

 2014-03-14 16.46.22_1 2014-03-15 23.07.57_1

Zoals je ziet ben ik ook flink voor de Pasen bezig geweest. Ik ben tevreden met het resultaat… de lijntjes vallen niet op… het hoort zo… (nu nog toepassen op mezelf… maar dat is veel moeilijker).

En toen kreeg manlief een creatief idee. Hij snoeide onze kersenboom… dat exemplaar dat zoveel jam opleverde (zie blog) en toen hadden we ineens een paasboom in huis.

P1130289_1

Nog 15 dagen wachten tot de chirurg terug is van vakantie dan kan de operatie ingepland worden, maar zo’n planning ligt al gauw twee weken tevoren vast…… Ik krijg ondertussen wel hulp bij het masseren van het littekenweefsel. Ik heb inmiddels een verwijzing naar een oedeemtherapeut. Het is te ingewikkeld  voor mij alleen om het goed te doen omdat er zoveel in mijn gezicht is verplaatst. Afgelopen maandag ben ik extra naar het ziekenhuis gegaan omdat ik niet wist hoe ik nu dat extra gat in mijn neus moest behandelen. Het groeit nl. dicht op de verkeerde manier en het is vies. Daar is dus niks aan te doen. Het wordt bij de vervolgoperatie herstelt. Het betekent wel dat ik tot die tijd niet goed kan hardlopen want ik krijg weinig lucht door mijn ene neusgat ook al adem ik tevens door mijn mond. Verder kan ik niet beginnen met fitness omdat het niet fris is voor anderen en ontstekingsgevaar geeft voor mezelf.

Het komt goed allemaal, maar het duurt wel veel langer en dat vind ik moeilijk. De rek is er een beetje uit na bijna 7 weken flink zijn en positief denken. Hier in huis helpen ze me en ook van daarbuiten krijg ik support, maar ik wil wel eerlijk zeggen hoe het is…..

»

  1. Heleen schreef:

    Het is gewoon K met een hoofdletter en af en toe moet je dat ook gewoon mogen zeggen! Maar het is ook de K van knap, de K van kunnen, de K van komop !
    Dus in het kader van de K woorden… KEEP Going!

  2. monique de koning schreef:

    Mooi gezegt Heleen daar sluit ik me helemaal bij aan.

  3. Saskia schreef:

    Hoi Dorothe, altijd positief zijn is ook moeilijk. Geef jezelf de ruimte om ook af en toe flink te balen en verdrietig te zijn, die emoties horen ook bij het leven. En daarna pak je de draad weer op. Wandelen, in de zon zitten lunchen in je eigen tuin, probeer te genieten van de kleine dingen, je stoere mannen die je zo goed mogelijk steunen en blijf vertrouwen dat het goed komt. Heel veel sterkte!

  4. isis45 schreef:

    Het zou ongezond zijn als je alleen maar positief zou zijn. Er is heel wat aan de hand momenteel en dat gaat echt niet in de koude kleren zitten. Geef het de ruimte, je weet echt wel bij wie je je hart kunt luchten. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar ook daar komt een eind aan.

  5. Repel schreef:

    Wat ben jij een mooi, dapper mens….en zo creatief….er wordt veel van je gevraagd. Tot het uiterste. Je kan niet alleen maar positief zijn. Sterker nog: omdat je negatieve momenten onherroepelijk hebt, ben je in staat de mooie momentente zien voor wat ze zijn: mooie momenten in een heel moeilijke tijd.

  6. Affodil schreef:

    Het is nu eenmaal normaal dat je gevoelens schommelen, Dorothe. En daar mag je best wel eerlijk mee zijn. Het helpt je voor geen meter om jezelf en je omgeving daarover onzin wijs te maken. Je bent daardoor niet minder moedig of positief.

  7. Lou-ter-Lou schreef:

    Je bent wel heerlijk creatief bezig…
    Maar het klopt, dat met die K…. Heleen helemaal bovenaan zegt ’t wel heel mooi… Ik kan me zo voorstellen dat je het zat bent, dat het allemaal te lang duurt… maar uiteindelijk komt het goed. Moet gewoon. Dikke knuffel!

  8. Ada schreef:

    Ik kan alleen de Heleen van bovenaan maar gelijk geven en verder XXXXXXX

  9. Barbara Aalma schreef:

    Wat heb je toch leuke creatieve ideën! Heerlijk en zo te horen ben je ook in een mum van tijd klaar. Ik heb altijd het idee dat ik er veel tijd voor nodig heb om het af te krijgen… Knutselen geeft wel een geestelijk rust. Naaien trouwens ook. Dan raak ik ook het gevoel van tijd kwijt… Tja, en daar moet je oppassen natuurlijk…. Maar het geeft rust. Goed idee Dorothé!

Geef een reactie

