2014-03-19 15.06.29_1

Metamorfose van je saaie bloes in een uurtje werk (minus de twijfeltijd over de keuze van de knopen)

Stel dat je geïnspireerd bent door wat je een tijd geleden zag bij Gaultier….

P1100731_1 P1100746_1

Stel je hebt een saaie blouse en een berg knopen….

2014-03-19 07.43.43_1 knopen P1100494_1

Stel je hebt tijd en zin in iets geks…..

2014-03-17 22.20.22_1 2014-03-17 22.21.37_1 2014-03-17 22.22.10_1

Ik zocht allemaal heel eigenzinnige knoopjes in dezelfde tint en plakte die met schilderstape vast om de gekozen volgorde te bewaren. Daarna vouwde ik de boel voorlopig op, want het rommelen met knopen was zo rustgevend geweest dat ik de tijd uit het oog verloren was….

Die avond leerde  ik mijn drie jongens een knoop aanzetten omdat ze op reis gingen op reis met school naar het buitenland. Ze slaagden alle drie en manlief kon het al.  De volgende dag zette ik zelf in een uurtje de knopen aan en maakte gauw een foto. En ging in de tuin zitten lezen (met zonnehoed tegenwoordig).

2014-03-19 15.06.29_1

Net voor de blouse in de was ging maakte ik een detailfoto met kreukels en al en vergat er een blog over te schrijven 😉

2014-03-19 15.08.03_1

Vandaag liet ik in Naaicafé DJ de gewassen maar nog steeds ongestreken blouse zien en besloot om er snel een blogje over te schrijven. Morgen trek ik hem denk ik weer aan – gestreken of ongestreken – want ik voel me wel thuis in die asymmetrie en die kreukels. Het heeft wel wat, dat zeker nu bij me past.

»

  1. Ellen schreef:

    Wat creatief weer Dorothé. Leuk om je blog nog even te lezen over Gaultier. Wij zijn ook geweest en hebben het er nog steeds over. Nicko heeft al een werkstuk en een spreekbeurt over hem gehouden.En telkens als we ergens zijn in een museum met mode en we vinden iets mooi dan blijkt het van hem te zijn!!De trui die mijn moeder laatst gebreid had voor haar is “nagemaakt” van een trui van hem die we gezien hebben op de Fashion Biënale in Arnhem. En laatst waren we in het Gemeente Museum in Den Haag en daar heeft Nicko toen een corsetjurk van um gepast, kortom wij zijn reuze fans.

    • djaktief schreef:

      Oh wat leuk Ellen…. Ik ben benieuwd naar dat werkstuk… heb je het digitaal? Ik vind vooral de ongewone combinaties van materialen geweldig. Jeans voor een avondjurk…. schotse ruiten in combinatie met tule en leer. Ik zou het niet zelf zo dragen maar ik vind het inspirerend. Ik dacht dat Chanel in Den Haag was? Ik heb dat gemist.

      Groetjes,

      Dorothé

      • Ellen schreef:

        Ja Chanel was in Den Haag ,maar in de kelder is er de tentoonstelling De Wonderkamers en ergens kan je dan een aantal kledingstukken aan, uit de 18de eeuw, met crinoline maar ook een korset, met baleinenrok er aan vast.
        Chanel was wel leuk maar Wonderkamers nog veel leuker!!
        En nee geen digitaal exemplaar geloof ik, wel een mooi exemplaar met wit pluchen buitenkant met blauwe strepen en voor werkstuk een Supergoed en de spreekbeurt een Goed!!!

  2. Ellen schreef:

    Heb je deze documentaire over hem gezien??

    http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1077284

    Ook heel erg mooi.

Geef een reactie

