2014-04-01 18.11.32_1

De vervolgoperatie o.a. voor het sluiten van ‘mijn derde neusgat’ etc. is voorlopig uitgesteld. Eind april heb ik een nieuwe afspraak bij de plastische chirurg om  e.e.a. te bekijken. en dan zal waarschijnlijk ook de operatie ingepland worden.

2014-03-31 12.06.13_1

Ik moet nog een blikje geduld openen dus. Het viel me zwaar maandag. Na de latte en de worteltjestaart om bij te komen van het ziekenhuis ben ik de stad in gegaan want ik moest nieuwe schoenen hebben. Als rechtgeaarde vrouw heb ik gelijk 3 paar nieuwe gekocht… dat hielp niet natuurlijk. Niks helpt. Er zijn ergere dingen. Mijn moeder moest ooit zeven maanden op een operatie wachten, dus waar heb ik het over. Uiteindelijk zal ik weer beter zijn en daar gaat het om. Maar moeilijk was het wel en ik heb veel gehuild in de armen van manlief en kinders. Ik wil zo graag vooruit, alles achter me laten en weer gewoon verder gaan met mijn leven.

Nu kijk ik er al weer anders tegenaan…. als het beter voor het eindresultaat is, is het goed om de operatie uit te stellen. Ik mag blij zijn met zo’n kundige arts. En ik mag nu al wel weer veel dingen doen omdat er geen ontstekingsgevaar meer is. Ik denk dat ik respect moet hebben voor het genezingsproces. We willen allemaal snel, veel, succes etc. Dat jaag ik ook na. We willen ons allemaal laten gelden ook al beweren we om het hardst van niet. Gewone dingen zoals het huishouden draaiende houden, je kinderen opvoeden, een eindje fietsen of wandelen zijn niet hip en zelfs dat woord heeft helemaal afgedaan. Het heet nu vet of cool geloof ik. Mijn leven staat even op pauze en dat is misschien wel niet voor niks. Het kan er misschien ook beter, dieper door worden. Misschien dat ik dat wat er wel is en kan dan eens wat meer ga waarderen. Misschien maak ik dan tijd om te doen wat er toe doet. Verwacht geen spectaculaire veranderingen van mij. Ik blijf wel bezig met rennen, Naaicafé, social media en blog, maar wat minder gedreven en verslaafd. Wat meer relaxed hoop ik .

2014-03-31 21.19.27_1

Een tijdje geleden las ik op de bieb een artikel met een mooie quote over alle ballen in de lucht houden. Na flink googelen kwam ik er achter dat het gaat om  een stuk uit het boek Suzanne’s Diary to Nicholas” van James Patterson. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar dit sprak me erg aan.

‘Imagine life as a game in which you are juggling some five balls in the air. You name them – Work – Family – Health – Friends – Spirit, and you’re keeping all of these in the air.You will soon understand that work is a rubber ball. If you drop it, it will bounce back. But the other four balls – family, health, friends and spirit are made of glass. If you drop one of these, they will be irrevocably scuffed, marked, nicked, damaged or even shattered. They will never be the same. You must understand that and strive for balance in your life. How?

1. Don’t undermine your worth by comparing yourself with others. It is because we are different that each of us is special.
2. Don’t set your goals by what other people deem important. Only you know what is best for you.
3. Don’t take for granted the things closest to your heart. Cling to them as you would your life, for without them, life is meaningless.
4. Don’t let your life slip through your fingers by living in the past or for the future. By living your life one day at a time, you live ALL the days of your life.
5. Don’t give up when you still have something to give. Nothing is really over until the moment you stop trying.
6. Don’t be afraid to admit that you are less than perfect. It is this fragile thread that binds us together.
7. Don’t be afraid to encounter risks It is by taking chances that we learn how to be brave.
8. Don’t shut love out of your life by saying it’s impossible to find. The quickest way to receive love is to give; the fastest way to lose love is to hold it too tightly; and the best way to keep love is to give it wings.
9. Don’t run through life so fast that you forget not only where you’ve been, but also where you are going.
10. Don’t forget that a person’s greatest emotional need is to feel appreciated.
11. Don’t be afraid to learn. Knowledge is weightless, a treasure you can always carry easily.
12. Don’t use time or words carelessly. Neither can be retrieved.’

facebookplaatje over boeken

En ik las het boek ‘Tem je geest’ van Ruby Wax die door middel van mindfulness haar leven weer op de rit heeft gekregen. Ik vond hele stukken van dat boek supervervelend maar er zit ook heel veel in dat ik heel goed kan gebruiken om mijn eigen leven op de rails te houden en daar waar ik ontspoord ben weer er terug op te krijgen.

Boekenwijsheid is mooi, maar levenswijsheid is mooier 😉

 

»

  1. Saskia schreef:

    Geduld is een schone deugd…..zegt mijn vader altijd. Maar dat valt nog niet mee, dat geduld hebben. Balen dat je nog langer moet wachten op de operatie, maar tegelijkertijd ook goed dat je al inziet dat het uiteindelijk voor een beter resultaat is. Afwachten dus maar en ondertussen toch lekker blijven bewegen met dit heerlijke voorjaarsweer. Lief is what you make it! 👣

  2. Veronique schreef:

    Heb het een beetje laat gelezen. Uitstel is nooit leuk maar gelukkig heb je een zeer ervaren arts die ook in jou belang handelt.
    Je zult zien dat de tijd vliegt en voor je het weet is de oproep van het ziekenhuis daar.

    • djaktief schreef:

      Bedankt Veronique ….. tijd maakt niet uit

      Ik hou er in mijn achterhoofd rekening mee dat het misschien nog langer zal duren. Het is afhankelijk van hoe mijn gezicht herstelt (vocht/littekens). Ze willen alles in 1x doen; dat is minder belanstend (narcose etc.).

      Groetjes,

      Dorothé

  3. isis45 schreef:

    Gelukkig heb je een arts die in jouw voordeel denkt, dat maak je ook niet altijd mee. Maar wachten duurt altijd lang, maar het is niet voor niets en het eindresultaat zal er naar zijn.

  4. Andrea schreef:

    Liebe Dorothé! Ich wünsche Dir weiterhin viel Geduld und Vertrauen darauf, dass alles in Ordnung kommt! Auch Dein Gesicht…! Bis hierher hast Du es schon geschafft! Und Du hast starke Helfer an Deiner Seite!
    Liebe Grüße, Andrea

  5. Veel geduld toegewenst. Probeer te genieten van de mooie dingen in het leven. Ook al zijn deze niet hip 😉

    Neeltje

Geef een reactie

