P1130371_1

 

Het begint langzaam aan beter te gaan met mij zowel fysiek als mentaal. Sowieso helpt de tijd een handje maar vooral ook het inzicht dat verzet noch inspanning het genezings- en acceptatieproces versnellen. Wat wel helpt is oog hebben voor alles zonder het te willen veranderen. Dat betekent niet dat alles hetzelfde blijft, maar dat verandering plaats vindt door groei. Daar heb je wel invloed op natuurlijk op allerlei manieren, maar het is niet maakbaar en je kunt het niet claimen. Ik heb nu meer oog voor het kleine, het gewone en daarom gaat dit blog over allerlei dingetjes die ik deed, zag etc.

Tuin

P1130375_1 P1130376_1

 

Het is een zootje in onze tuin en gelukkig hebben we een tuinbedrijf gevonden die binnenkort aan de slag gaat om het gras te vervangen, de beschoeiing op te knappen en een terras te leggen. Ondertussen genieten ik wel van de vijgenboom links die we verplaatst hebben en die weer knoppen krijgt, alhoewel het verder een kale stakker is. Maar de kersenboom achterin bloesemt zo uitbundig dat ik me nu al begin te verheugen op de potten jam (alhoewel dat vreselijk veel werk is lees hier maar).

P1130369_1

Misschien gaan manlief en ik met de Pasen nog aan de slag om de vlonders en terrassen schoon te spuiten met de hogedrukspuit. Maar waarschijnlijker is dat we het nog even uitstellen ;-). Er moet zoveel altijd….

  • ons bootje moet nog verkocht want de kinderen zijn te groot. Als je interesse hebt neem contact op via djaktief@live.nl
  • P1070696_1
  • de bollen moeten eruit en weggelegd voor volgend jaar
  • de planten op de plaats waar het terras komt moeten worden verplaatst
  • de moestuin moet omgespit en natuurlijk ook ingezaaid.

Zo’n lijst is wel handig maar zeer ontmoedigend… We zien wel hoe het gaat. In ieder geval heb ik petunia’s en peperplantjes gezaaid en die kunnen binnenkort naar buiten…

2014-04-08 14.53.18_1

Ik vind het al weer een tamelijk lang verhaal geworden, dus ik stop even voordat jullie verveeld afhaken. Binnenkort schrijf ik verder over Antwerpen waar we het MAS bezochten en Den Bosch waar ik een dagje rond struinde. Ik sluit af met een foto die ik vorig jaar in Brussel maakte en wens jullie allemaal een fijn paasweekend allemaal.

P1100618_1 chocolaterie in St. Hubertushof in paassfeer

Eén reactie »

  1. isis45 schreef:

    Fijn om te lezen dat je zelf ook vind dat je vooruit gaat. Het genieten van kleine dingen is ook het belangrijkste in het leven. Ik wens jou en je familie ook hele fijne Paasdagen toe.

Geef een reactie

