2014-04-04 20.14.41_1

Zoals jullie gemerkt hebben ben ik een beetje actiever aan het worden. Dat mocht ook wel weer eens een keertje want de operatie is inmiddels bijna drie maanden geleden. Het heeft me verbaasd dat ik er toch zo ontzettend door uit mijn doen ben geraakt. Niets was meer gewoon, voor iedere activiteit moest ik veel moeite doen en vaak lukte het niet om de motivatie ervoor terug te vinden.

2014-04-11 15.46.50_1 2014-04-11 16.03.30_1 2014-04-11 17.26.37_1

Zo staat koken dus al een hele tijd op een laag pitje. Ik draai de eenvoudigste van mijn standaardrecepten af zoals ze hier staan, maar bakken kan ik nog niet opbrengen. Het lukte me nog net om deze taart te maken met behulp van een blik perziken, gelatine en een kant en klare bodem. Dat maakte niks uit voor onze immer hongerige pubers.

Het huishouden heb ik ook met frisse tegenzin weer opgepakt. Een grote schoonmaak is gelukkig ouderwets geworden, dus dat hoeft niet meer, maar ik probeer nu stapsgewijs wat achterstallig onderhoud weg te werken naast het gewone stofzuigen, dweilen en de eeuwige was en strijk.

Als het even kan ga ik naar buiten want daar knapt een mens van op. Dit bruggetje leidt naar het eiland Van Brienenoord… een klein autovrij gebied dat onder de gelijknamige grote ‘broerbrug’ ligt.

2014-03-30 16.14.50_1

Er loopt een pad overheen van ca. 2,5 km onder de brug door langs grappige volkstuinen maar helaas ook langs grote plakkaten schreeuwende grafitti. Je kunt er ver weg kijken maar genieten van de stilte van de natuur is onmogelijk door het geraas van het verkeer.

2014-03-30 15.50.47_1 2014-03-30 15.52.21_1

2014-03-30 16.12.17_1

Toch lukt het de bomen om hier net zo mooi te bloeien als ergens anders in deze tijd en dat zette me aan het denken…. jullie ook?

2014-03-30 16.06.16_1

Dit was het laatste blog in de drieluik blogallerlei. Ik loop nu alleen nog achter met de blogs over naaiwerk en het naaicafé DJ. Maar het naaicafé heeft nu vakantie en totdat de tweede operatie heeft plaatsgevonden werk ik uitsluitend op afspraak. Binnenkort dus nog een stapel naaitips over de afgelopen tijd en dan weer gewoon zo gewoon mogelijk verder op weg om mij blognaam eer aan te doen.

»

  1. Ada schreef:

    Wat een gezellig verhaal weer, en ik ben blij voor je dat je weer een beetje energie krijgt. Maar het hoofd wil altijd sneller als het lijf ! Dus neem gewoon je tijd en geniet van het buiten zijn. Leuke foto’s heb je er weer bij.

  2. Jacqueline schreef:

    Met kleinere stappen kom je er ook. Fijn dat het de goede kant op gaat.

  3. Ruud schreef:

    Hoi Dorothé
    Weer even wat blogallerlei’s gelezen.
    Altijd leuk om te lezen.
    Uiteraard ben je door de operatie en het vervolg wat uit je normale doen, maar dat is juist normaal….
    Het gaat allemaal straks weer goedkomen, en ik begrijp dat je ook je loopdoel voor 2015 al gesteld hebt.
    Greetz,
    Ruud

Geef een reactie

