bankje internet

Op zo’n soort bankje zat ik vanochtend in tranen, stijf van de stress met het snot uit alle neusgaten druppend, wel in de zon overigens.

Al een hele tijd komt er weinig uit mijn handen, kan ik eigenlijk altijd wel slapen en heb ik regelmatig eetbuien.

De fysio waar ik twee keer per week kom voor lymfedrainage constateerde al:  veel vocht en een strak gezicht, duidt op stress. Ze is echt heel aardig en denkt mee zonder dat het opdringend of verplichtend voelt. Ze doet extra voorzichtig met mijn pijnlijke gezicht vandaag. Kalm aan ga ik na afloop van de behandeling op pad voor een laatste looprondje voor de halve van Leiden.

Eerst nog getreuzel met een toiletbezoek en steentjes uit mijn schoen halen. Na anderhalve kilometer draai ik opwarmingsoefeningen om de stijfheid uit mijn lijf kwijt te raken. Weer op pad voelt het iets beter. Het stroomt weer een beetje in mijn lijf…. en mijn tranen ook.

Op een bankje zonder uitzicht door het opgeschoten groen plof ik neer en komt er een ongelooflijke huilbui uit. Er loopt een vrouw langs die me aanspreekt, maar me lekker met rust laat als ik zeg ‘laat me maar’. Verder komen er ongelooflijk veel honden en hun eigenaren langs, die na een snuffel aan of een blik op mij me gelukkig ook met rust laten.

Uitgehuild sta ik op en wandel ik een rondje om weer op gang te komen. Weer een hond en een mevrouw. Deze voegt me uit het niets toe:  ‘nou je bent ook niet vriendelijk’. Ik ontplof:  ‘als je wist wat er allemaal was dan …. en laat een mens gewoon eens rustig lopen!’ en wandel verder.

In de uitbarsting zit ook veel andere machteloze woede over de kanker, geen werk, geen toekomstperspectief. Eigenlijk vind ik boosheid gevaarlijk en nutteloos, maar ik besef nu dat ze er is en dat ze eruit moet.

Een paar honderd meter verder is de boosheid weg en komt er energie terug… ik ren weer verder en voel dat ik wil schrijven over die andere kant. Niet alleen maar happy blogs over loopjes, recepten en creaties… de dingen die (uiteindelijk) lukken, maar ook dus kwetsbare blogs. Bij deze dus… het is nog wel wennen 😉

»

  1. Karien schreef:

    ❤ Heel veel liefs

  2. Lianne schreef:

    Van een afstandje sla ik even mijn armen om je heen en geef je een dikke knuffel! Heel veel succes met je halve marathon!

  3. Ada schreef:

    🌹 = roos

  4. Affodil schreef:

    Boosheid kan ook soms goed zijn. Ze helpt dingen “doorspoelen”. Ze helpt de stilte doorbreken als je teveel oppot. Je had duidelijk behoefte aan boos zijn, aan eens uitbarsten. De nieuwe energie achteraf bewijst dat. En och, als die vrouw bot wil zijn tegen een medemens moet ze de uitval er maar bij nemen. “Wie kaatst, moet de bal verwachten”.
    Een dikke virtuele knuffel en succes met je halve marathon.

  5. Jacqueline schreef:

    Zo af en toe alle ingehouden emoties er eens even laten “uitrollen” daar knapt een mens van op. Succes in Leiden op de halve.

  6. Jannet schreef:

    Wat een stom mens zeg. Ik vind dat je nog heel beleefd hebt gereageerd.
    Dikke knuffel uit Almere en ik ben nog steeds aan het duimen hoor!

  7. Monique Konings schreef:

    Respect voor je eerlijkheid. Ontroerd me……blijf geloven in jezelf en heb vertrouwen. Misschien makkelijk gezegd, maar toch…Sterkte!

  8. Ada schreef:

    Hoi,
    Ik had je vanaf een roos gestuurd vanaf de ipad maar zie dat hij op de pc niet overkomt, (blond hé) maar ik wilde je gewoon laten weten dat ik aan je denk en met je meeleef xxx

  9. Pamela Feikema schreef:

    Hoi, Ik lees al een tijdje mee met je blog. Wat een super stuk heb je geschreven!! Dank je wel voor al je openheid!! Pamela

  10. Barbara schreef:

    Hai Dorothé!
    Je moet het zo zien: die ‘vervelende’ mevrouw is ‘gestuurd’ om te zorgen dat je boos werd! Want ja, zij heeft toch een steendje bijgedragen (al was dat van haar niet zo bedoeld, denk ik) dat je van je laatste beetje stress en frustratie afkwam. Zij zorgde voor dat laatste zetje…. en toen ben je vooral sportief en gefocust verder gegaan. Toch? Veel sterkte nog. Gelukkig heb je veel lieve mensen om je heen. En zo te zien zitten er ook een paar onbekenden bij ! Veel liefs en tot gauw ziens!

Geef een reactie

