2014-06-14 14.38.39_1

 

Deze spreuk ontdekte ik een tijd geleden op een schoolgevel in Rotterdam. Het sprak me zo aan omdat ik daar het hele jaar – eigenlijk mijn hele leven wel misschien – mee bezig ben geweest.

2014-07-24 15.14.26_1 2014-07-24 16.53.51_1

Maar nu is het tijd voor rust en vakantie. Ik merk het aan mijn gebrek aan energie. Ik ben niet gemotiveerd voor hardlopen en voel me stijf en vermoeid. Mijn naaimachines staan al geruime tijd onder hun hoes terwijl er nog twee gevorderde projecten liggen om af te ronden. Het lukt niet om de concentratie op te brengen. Bovendien zie ik slecht met een voortdurend tranend oog. Ik heb nog wel een rokje geverfd in een leuk kleurtje maar de puf om de rolzoom in de goede kleur te maken ontbreekt. De verstelklusjes stapelen zich op.

2014-07-19 19.13.11_1

Er zijn sowieso nog zoveel klussen te doen in huis en tuin, maar we hebben het uitgesteld tot de klusser komt en beperken ons in de tuin tot de hoogst noodzakelijke dingen zoals sproeien en oogsten (peultjes, kruisbessen, peper en courgette deze week).

Nee ik lig liever in de schaduw in de tuin met een boek in onze nieuwe hangmat. Ik moet wel vechten om een plaatsje want hij is zeer populair bij onze pubers, maar dat vind ik niet erg, want als ze in de tuin liggen zitten ze tenminste niet achter hun pc. Daar zit ik zelf trouwens nog veel te veel achter. De blogs die ik nog wilde schrijven over de bloemenrandjes op mijn looprondjes, de fietstocht Pendrechtse molen en mijn wandeling van het Vossenpad moeten dus maar wachten tot later. De foto’s die ik maakte zijn te leuk om te deleten en de routes te mooi om niet te delen, maar publicatie moet nog maar even wachten.

2014-07-22 20.00.51_1

Binnenkort reizen we af naar  het ongetwijfeld zonnige Umbrië in Italië en wie weet keert daar de energie terug. We hebben geen grootse plannen behalve een tochtje hier en daar per fiets of te voet – al dan niet rennend- en tot slot een tweedaags bezoek aan Rome. Ik ben niet zo goed in dolce far niente maar de warmte is wel een goede hulp om alles te vertragen. Slow food, lekker lui lezen en een beetje haken aan de deken die ik begonnen was, maar waarvan ik de draad maar niet weer oppakte ondanks de van een vriendin gekregen nieuwe bolletjes katoen.

2014-07-24 13.39.51_1

Dan kan ik gelijk ook een beetje mijmeren over mijn Naaicafé DJ en hoe ik daarmee verder wil. Afgelopen jaar had ik een tiental klanten meestal voor privéles. Dat combineerde ook goed met mijn door de operaties beperkte capaciteiten. Ze waren desondanks zeer tevreden en lieten lovende reacties achter op Marktplaats. Ik was meer een naaicoach en de workshop trok helaas onvoldoende belangstelling. Het operatie- en hersteltraject is veel langer geworden en daarom moet ik definitieve beslissingen maar even uitstellen totdat ik weer helemaal gezond ben.

2014-06-18 15.51.48_1

Daar sluit ik deze blog dan maar mee af…. wees zuinig op je gezondheid en verwen jezelf deze vakantie door goed uit te rusten net zoals ik zelf van plan ben. Ik heb ondertussen vijf hoeden en twee petten voor diverse omstandigheden 😉 enne… goed smeren d.w.z. dik oftewel een eetlepel vol in je gezicht en goed in laten trekken. Lees het maar na op de site van de Kankerbestrijding.

Fijne vakantie allemaal of je nou weggaat of thuis blijft. Wat doen jullie trouwens?

Tegen september kunnen jullie me hier weer vinden en dan ga ik mijn blognaam weer eer aan doen 😉 .

»

  1. Heleen schreef:

    Hey dat is een fijn blog… Wennen aan luieren en wennen aan vakantie! Geniet van de vakantie na een enerverend jaar en laadt goed op voor het schooljaar dat er weer aan komt!
    Geniet met elkaar!

  2. Andrea schreef:

    Ich wünsche Euch schöne, erholsame Ferien in Umbrien!
    Liebe Grüße aus München,

    Andrea

  3. Een heel fijne vakantie Dorothé, geniet ook van niets doen, dat mag. En geniet van lekker eten, mooi landschap, lief gezelschap en alles wat het leven mooi maakt als je het wilt zien. Dat kun jij.
    Wij gaan over een tijdje naar IJmuiden en schepen ons in voor een 15 daagse reis. Eerst varen we naar de Shetlands, vervolgens Faroe eilanden en daarna naar IJsland. Daar varen we omheen en we leggen ook een paar keer aan. We bezoeken Reijkjavik. Op de terugweg gaan we nog naar Edinburgh Schotland en komen op 10 augustus weer in IJmuiden aan.
    We verheugen ons erop en we zijn nu nog in staat om te reizen, dus nemen we het er maar van.

    Groeten Veronique

  4. KnutzEls schreef:

    Je bent je eigen baas, dus doe wat je wilt. Fijne vakantie, er is daar erg veel te genieten. Fijne reis, mooie vakantie! Liefs, Els

  5. Hylke schreef:

    Gelukkig kan ik je blogs lezen hier op nawaka!!!

  6. Affodil schreef:

    Geniet ervan! Eens goed lui zijn kan erg kreatief werken!

  7. kungslilja schreef:

    Veel ambities, weinig energie… Daar is een heel goed medicijn voor: niks doen. 😉 Fijne tijd in Italië!

Geef een reactie

