2014-08-01 09.37.40_1

Het rennen ging in juli heel erg slecht. Gelukkig is het mooi weer 😉

training sinds operatie 2

Er zat een breekpunt in de opbouw van mijn conditie na operatie twee (2 juni jl.) door de gezondheidsperikelen van de rest van het gezin. Ik had er geen tijd en energie om te kunnen trainen en nou betaal ik daar de tol van.  De eerste twee weken na de operatie mocht ik alleen wandelen, daarna twee weken opbouw naar rondjes van 10 km. Toen kon ik mijn trainingsniveau dus niet vasthouden en zeker niet het volume uitbreiden. De zomerse warmte maande ook tot kalmer trainen trouwen. Ik liep nog een keer een 16 km en verder bleef het bij korte stukjes. Ik maak me er wel een beetje zorgen over natuurlijk. Hoe moet dat nu met mijn marathonplannen. Mijn oude marathonshirt aantrekken en een nieuwe zomershort kopen draagt wel bij aan de motivatie maar doet conditioneel niets. Gelukkig schreven diverse bloggers/trainers ook over dips en hoe ze daarmee omgaan zie Ruth en Tiny. Ik neem hun voorbeeld maar ter harte en probeer me er niet druk om te maken, maar het kriebelt wel.

groove

Eerst had ik plannen om me me in te schrijven voor kleine wedstrijden direct na de vakantie maar dat geeft natuurlijk toch wat druk en stress, dus dat heb ik maar niet gedaan. Alleen het inschrijven voor de loop in Geldrop van ’t is voor niks wilde ik niet uitstellen, want die zit erg gauw vol. Dat was vorig jaar mijn eerste trailloopje en dat smaakte naar meer. Ik heb het aantal km’s verhoogd tot een halve marathon. Daar moet in in november wel toe in staat zijn.

kanorondje 1 kanorondje 2 kanorondje 3

Verder ben ik begonnen met kanoën. Wij overwegen de aanschaf van twee kano’s omdat we aan het water wonen. In de toekomst maakt dit water deel uit van de kanoroute van De Blauwe Verbinding, waar ik ook al over schreef in eerdere blogs. Het leuke is dat ik mijn Garmin dan ook aan kan zetten en dat mijn route over het water dus ook precies wordt weergegeven. Wij hebben nog een opblaasbare kano en daarmee ben ik aan het proefvaren. Hij is vrij breed en dat voel je al gauw in je armen. Verder is zo’n opblaasgeval erg langzaam omdat het niet zo gestroomlijnd door het water gaat. Maar man wat is het leuk op het water…. Ik kijk mijn ogen uit en de oorspronkelijke bewoners ook. De futen duiken weg…. de ganzen vliegen 3 meter voor me laag over het water en de zwanen zwemmen dreigend rond als ik te dicht in de buurt kom van hun jongen. Ik heb helaas geen waterproofcamera om het te fotograferen en dat is wel nodig omdat ik nog niet zo stabiel ben.

P1140257_1 2013-12-03 16.41.28_1

Ik heb nog maar korte stukjes gedaan van een kwartier tot een half uur omdat ik flinke spierkaters wil vermijden. Bovendien is het toch een flinke plas water om over te steken en ik ben niet zo’n zwemmer. Dat laatste heb ik trouwens van de week weer voor het eerst gedaan sinds de operaties bij Zandvoort in de zee. Dat was ook wel weer even een mijlpaal. Het voelde als ‘taking back my life’  en lotgenoten zullen precies begrijpen wat ik bedoel. Ik ben van plan op vakantie veel te gaan zwemmen, want ik word helaas geplaagd door rugpijn. Ik heb ook een boek over stretching opgezocht op de bieb en mijn yogatijdschrift voor de dag gehaald. Die gaan mee in de vakantiekoffer want lange autoritten zijn natuurlijk moordend. Na de vakantie ga ik weer terug naar de fitness voor mijn wekelijkse portie krachttraining en buikspieroefeningen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal zal goed komen met mijn gezondheid als ik maar iets blijf bewegen.

Als jullie overigens nog tips hebben over kanoën of de aanschaf daarvan dan hou ik me van harte aanbevolen…. plons… plons…  tot over een tijdje maar weer… september of zo 😉

P1140317_1

P1140318_1

P1140319_1

 

NB Net lees ik op Ren mama Ren nog een heel mooi stukje over schuldgevoel over gemiste trainingen zie hier

»

  1. ruud schreef:

    Op zich niet echt iets om je zorgen over te maken; de gemiste trainingsarbeid. Ja, je “loopt” iets achter op “het schema”; maar op zich is dat niet iets problematisch.
    De redenen zijn overduidelijk; je hoofd stond er niet naar, de familieomstandigheden vroegen een andere “inzet” van je. En de warmte, inderdaad daar moet je je aan aanpassen. En toch zal je zien, als het allemaal straks in een “rustiger vaarwater” (grappig, die woordspelingen; zo kom je gelijk bij het kano-en uit….) zit, dat je dan je ritme, je conditie snel genoeg weer oppakt. De “rust” nu kan dan zelfs voordelen geven.
    Leuk dat je met kano-en toch ook even een andere uitlaatklep, afleiding hebt; en sterk wordt je daar volgens mij ook van.
    En in Geldrop; daar sta jij er weer en ga ik weer zien!
    GREETZ

  2. Ada schreef:

    Wat ziet dat er heerlijk ontspannen uit zo in de kano…..en ga genieten van een heerlijke vakantie neem even alles zoals het komt en je zult het zien als je terugkomt gaat het vanzelf allemaal weer beter.

    Heel veel plezier
    Lieve groet,
    Ada

  3. kungslilja schreef:

    Ik dacht even dat het grafiekje je kilometers per maand waren, maar het is per week! Dat doe ik je niet na.
    Kanoën is fantastisch, vooral als je dat dicht bij huis kunt doen. De Technicus heeft jarenlang in Amsterdam gewoond en door alle wateren daar gekanood. Hier in Zweden hebben we een paar jaar geleden een weekend gekanood en gekampeerd op eilandjes. Spierpijn! Maar wat was dat gaaf!
    Een hele fijne vakantie en ik hoop dat je binnenkort weer lekker kunt hardlopen.

Geef een reactie

