P1140090_1

Ja…. die schoenen hebben geen vakantie meer, want ook de tweede week heb ik ze laten werken.restart week 2 excell

Ten opzichte van de eerste week is er qua totaal aantal kilometers weinig verschil. Maar ik ben over geschakeld naar een langere afstand per loop. Er is dus getraind aan het opbouwen van de duur… eerst vaker, dan langer, dan sneller volgens de basisprincipes. Om van die duur te herstellen heb ik minimaal steeds een dagje runningfree gehad, soms al dan niet met een vervangende activiteit zoals fietsen en wandelen. Over de wandeling schreef ik in mijn vorige blog┬áen hier dan nog even in het kort hoe de rest verliep:

Vrijdag de 5e die eerste keer 10 km ging uitstekend zoals ik vorige week al meldde. Die zondag ging het wat minder omdat het vrij warm was en ik op het middaguur vertrok. Ik had niet zo super geslapen en alcohol gedronken de dag tevoren en dat merk ik altijd gelijk. Na ca. twee km heb ik ook weer eens een goede warming up gedaan en een poging tot loopscholing. Uit dat woordje ‘poging’ mag je afleiden dat het nog niet zo soepeltjes ging. Vooral het knieheffen kostte nog veel te veel inspanning. Maandag een rustdag en dinsdag ook kalm aan gedaan maar wel lekker gewandeld.

bruggenloop

Woensdag ging het lopen redelijk vlot, maar ik kreeg buikkramp onderweg. Later die middag nog een rondje gefietst. Donderdag een retourtje ziekenhuis gefietst en vrijdag voor het eerst weer eens gezellig met loopmaatje Pauline gelopen. Het ging uitstekend en ik kon haar ook weer goed volgen zonder dat het mij extreem veel inspanning kostte. Maar ze is zelf ook pas weer begonnen na de vakantieperiode, dus over een tijdje moet ze zich weer inhouden voor mij. Ik moest echter daarna nog een keer een groot deel van het rondje fietsen omdat ik mijn huissleutel verloren was bij een toiletpauze. Ik vond hem helaas die dag niet meer terug, waardoor er veel van de ontspanning van het loopje verloren ging. De dag daarna – maar dan zit ik al in week 3 – had ik meer geluk en trof ik de sleutel toch nog een stuk verder in het struikgewas aan ­čśë

runtotrail

De tijd gaat hard en loopweek 3 is al weer halverwege. Mijn plannen daarvoor zijn dezelfde afstand blijven lopen, maar dan ook weer eens een ander parcours (onverhard of heuvel) proberen. Misschien dat aan het eind van die week een 12 km kan worden neergezet.

2013-11-24 10.25.17_1

Ondertussen heb ik me dus aangemeld voor een paar loopevenementen, waarvan de logo’s dit blogje sieren en de smaak voor mijn trainingen opwekken. Of het allemaal haalbaar is in combinatie met de nog onbekende operatieplanning weet ik niet, maar dit is het lijstje:

  • 27 september ┬áGreensrun 5 km
  • 29 september trailraining van een uur
  • 30 november ’t is voor niks 21,1 km
  • 7 december Bruggenloop 15 km

Ik hou me aanbevolen voor nog een leuke 10 km in de (wijde) omgeving van Rotterdam in oktober ­čśë

 greens parade

Advertenties

»

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s