2014-09-19 08.24.31_1

Tja zo mistig was het vanochtend op de geluidswal, maar de looptemperatuur was lekker zo aan het einde van loopweek 3 alweer.

een dag ertegenaan een dagje kalmer aan

De vorige post was een beetje laat geschreven en nu ben ik er lekker snel bij. Voor de oplettende lezer…. ik hanteer dus een week van 8 dagen omdat mijn trainingsmotto is: ‘een dag er tegenaan en een dagje kalmer aan’. Je moet wat als je de 50 gepasseerd bent ;-). Sinds ik aan de pluskant daarvan ben heb ik ’s ochtends het ‘pinokkio-gevoel’ oftewel stramme benen en gewrichten. Een week met een even aantal dagen laat zich makkelijker plannen, dus zo kom ik op 8 dagen.

restart week 3 excell

Deze trainingsweek had ook weer twee volledige rustdagen qua sport dan. Op een ervan ben ik zelfs terug in mijn bed gedoken om nog eens wat uurtjes bij te slapen en dat deed me veel goed. De zondagse duurloop was verplaatst naar zaterdag in verband met een buurtbbq en een familiereünie. Erg gezellig dat soort dingen, maar niet bevorderlijk voor je training en conditie. Vrijdag liep ik lekker, maar zaterdag ging het moeizaam. Ik liep rond het middaguur terwijl ik nog niet geluncht had en ineens werd ik me toch raar….. wandelen dus maar. Gelukkig ging het na een kilometer over. Mijn lijf schakelt blijkbaar niet zo gemakkelijk meer om naar vetstofwisseling. Daar moeten we dus ook weer op gaan trainen.

Op maandag liep ik dus maar mijn oude vertrouwde rondje, gevolgd door een leuke maar warme dinsdagwandeling met Anne rond de Zevenhuizerplas (bij Rotterdam Alexander) en durfde ik pas op woensdag weer eens een wat pittiger parcours aan: de geluidswal. Het omhoog lopen viel me niet tegen, maar bovenop de geluidswal werd ik geconfronteerd met een zwem kraaien rond een in de steek gelaten bbq met een halve zak vol kipspiezen en een hoop andere zooi. Anne en haar actie tegen zwerfafval indachtig welde er een ‘hoera de jackpot’ op en toog ik aan de slag met opruimen. Een stukje verder op parkeerplaats was het ook zo’n gruwelijke bende met massa’s blikjes, automatten, sigarettendoosjes etc. Zo goed en zo kwaad als het ging propte ik alles in de vuilnisbakken – die overigens niet recent geleegd waren – en nam me voor de gemeente te bellen over deze teloorgang. Het bukken en rapen kwam mijn tempo niet ten goede, maar ik kwam wel met een heel tevreden gevoel thuis. Ik liep duidelijk voor op de Keep-it-cleanday van vandaag. Maar donderdag was ik toch zo moe dat ik lekker terug kroop in mijn bedje.

soms is rust de beste training

Vandaag liep ik opnieuw de geluidswal, maar nu al kletsend met trainingsmaatje Pauline en dat ging uitstekend. Ik had deze keer mijn mobieltje mee en kon zo die mooie spookachtige mist vastleggen.

2014-09-19 08.24.26_1

In drie weken tijd heb ik dus bijna 100 km gerend en dat is geen slecht resultaat na een maand zonder één renkilometer. Kalm aan blijft het devies want blessures liggen op de loer als je er een tijdje uit bent geweest. Tenslotte ben ik eigenlijk al sinds januari niet echt in vorm door die operaties, alhoewel ik het toch nog tot het niveau van een halve marathon schopte in mei. Ik moet oppassen dat ik kalm start met dat ‘Pinokkio- gevoel’, dus snelheidstraining is nog niet aan de orde. Maar ik heb ook last van gevoel van beursheid en trekkende spieren aan mijn bekken en schaambeen na ca. 8 km of na afloop. Dat gevoel heb ik normaal alleen bij flinke duurlopen of pittige wedstrijden. Mijn belastbaarheid is blijkbaar nog niet zo groot.

Ik ga gewoon kalmpjes aan verder met trainen. Misschien dat er deze week een rondje van zo’n 12 of 15 km uitrolt als ik goeie benen heb. Verder heb ik plannen om naar de sportschool te gaan voor de broodnodige crosstraining. Ik ben daar sedert de tweede operatie niet meer geweest, maar ik merk dat ik het toch echt nodig heb. Verder kocht ik nog een heerlijke wandelbroek bij de Lidl voor een flutprijsje, dus die moet ik ook eens even testen.

 2014-09-18 14.54.25_1  2014-09-13 19.08.54_1 2014-09-16 14.42.58_1

O ja en tenslotte nog wat over mijn gewicht. Daar is ook nog verbeterruimte want in de vakantie kwamen er twee kilo’s bij en al die gezellige festiviteiten en dat mooie weer zorgden voor nog een extra kilo, ook al sport ik nu dus weer volop. Het lukt me nog niet om de knop goed om te zetten naar het gewoon gezond eten programma. Ik begon de dag steeds keurig met een bakje yoghurt met banaan, maar blijkbaar is dat toch niet genoeg om de verleidingen te weerstaan. Ik ben dus terug aan de boterhammen voor ontbijt en lunch en als ik dan geen snackaanvallen meer heb en veel verleidingen kan weerstaan, dan begin ik opnieuw met het beperken van mijn koolhydraten.

Hoe pakken jullie het aan als je gewicht kwijt wilt?

2014-09-18 10.23.56_1

Advertenties

»

  1. Karien schreef:

    Wat een mooie foto’s! En tja, wat doe ik met mijn overgewicht (want dat heb ik): ik ben helemaal om voor het koolhydraatbeperkte dieet, wat eigenlijk geen dieet is. Ik raak snel verzadigd (in tegenstelling tot vroeger) en hoef na elke maaltijd uren niet meer aan eten te denken (in tegenstelling tot vroeger).

  2. Ada schreef:

    Heerlijk om zo door een mooie omgeving te lopen en van die mooie “mistige”foto’s te maken.

    En afvallen……..ja erg vervelend maar op het moment dat mijn spijkerbroek te strak gaat zitten moet het gewoon weer even, en dan nemen we in plaats van “snoep”snacks “fruit”snacks
    En verder het eenvoudige dieet van …e.d.h. (eet de helft) is lastig maar werkt wel hoor !

  3. Leny schreef:

    Meer beweging helpt bij mij goed, omdat ik over het algemeen te weinig beweeg. Dat meer bewegen is dan meer fietsen. Dat is beter voor m’n knieën. Ook ik heb last van het pinokkio-gevoel.
    Maar meer bewegen is bij jou niet aan de orde, als ik lees hoeveel en hoe vaak jij loopt.

    Verder snoep/eet ik sinds kort na de avondmaaltijd niet meer. Alleen een kopje koffie of thee met een knappertje. Het voelt goed, maar ik doe het nog te kort om een duidelijke gewichtsafname te zien. En als ik (thuis) iets wil snoepen, ga ik m’n tanden poetsen. Je steekt minder snel iets in een fris gepoetste mond 🙂

  4. Tiny Raijmakers schreef:

    In ieder geval wordt er weer gelopen dan komt het met je gewicht ook wel weer in orde!

  5. ruud schreef:

    Hoi Dorothé
    Even wat bij gelezen op je blog, had blijkbaar dus wel wat gemist.
    Maar je bent weer lekker bezig, zit een mooie en verstandige opbouw in.
    En ook weer wat loopjes gepland.
    Altijd leuk in Geldrop; zie je daar, en de Bruggenloop is ook een mooie loop.
    Groetjes,
    Ruud

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s