plons

Vandaag had ik de eerste rustdag van deze week, want morgen doe ik mee aan een loopje. Er kwam wat tussen

Na een drukke maar goede week had ik besloten vrijdag uit te slapen. Mijn mannen zouden allemaal zelfstandig vertrekken naar werk en school. Gelukkig had ik de wekker wel gezet en kon ik er nog twee even roepen, maar dat was slechts een korte onderbreking van mijn welverdiende en broodnodige slaap – zie tweet – en na een koffie/ontbijtje bij een buurvrouw was ik klaar om de dag te starten. Maar daar lag een dikke envelop op de mat met de oproep voor operatie 3. Ofschoon ik blij ben dat ik geopereerd kan worden, voelde het toch alsof er een flinke steen in mijn levensvijvertje werd gegooid. Ik weet dat deze operatie ‘peanuts’ is – zeker in vergelijking met de eerste – en dat het alleen maar bijdraagt aan mijn gezichtsfuncties en mijn ‘look’ maar het beroert wel mijn leven en gevoelens. Het geeft een flinke verstoring in de opbouw van mijn training omdat ik twee weken niet mag rennen en echt kalm aan moet doen. Restart to run week 8 oftewel op 22 oktober gaat het gebeuren.

soldaatvanoranje_facebook

Uiteraard stuurt het ook diverse andere afspraken in de war maar die kunnen veelal verschoven worden, behalve eentje…..Voor mijn aanstaande verjaardag kreeg ik van manlief kaartjes voor de musical Soldaat van Oranje en we boekten dit reeds in juli voor 22 oktober dus – ik zou immers voorlopig niet geopereerd worden – zonder annuleringsverzekering.  Mocht er iemand zijn die deze kaartjes van ons over wil nemen dan horen we dat heel graag natuurlijk, want dan kunnen wij weer kaartjes kopen voor een andere keer.

Gelukt om de kaartjes te verkopen via Marktplaats. Bedankt voor de hulp.

Afijn terug naar de rest van de loopweek, ook al staat mijn hoofd daar eigenlijk niet meer naar. Het is de kunst om me niet mee te laten slepen en focus te houden op mijn doelen…. gezond worden …. een leven lang hardlopen en dichterbij …. deelname aan de marathon van Rotterdam in 2015!

restart week 4 excell

Wat opvalt is dat ik deze week heel veel gedaan heb op heel veel verschillende gebieden. Het aantal hardloopkilometers is iets gedaald omdat ik een de duurloop van zondag heb vervangen door een wandeling. Eigenlijk is stevig wandelen een vorm van extreem langzame duurloop. Ik deed dat omdat ik de hele zaterdagmiddag me heb uitgeleefd in de tuin. Vrijwel non-stop heb ik 6 uur lang in allerlei ongebruikelijke houdingen hard gewerkt – een apart tuinlogje volgt nog – met een dienovereenkomstig gebruik van spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had, dat ik dat duurloopje heb geskipt. In plaats daarvan wandelde ik naar de Swanmarket in Rotterdam met mijn nieuwe rugzak op en mijn eveneens nieuwe wandelbroek aan. Daar valt ook nog het een en ander over te vertellen – blogstof genoeg dus – maar het gaat me nu om de restart to run opbouw.

scannen0004

Het tweede dat opvalt is dat ik een heel klein beetje aan fitness heb gedaan. Ik doe al jaren eenmaal per week aan krachttraining, vooral voor mijn bovenlijf en armen omdat dat die bij het rennen minder aan bod komen. Afgelopen jaar mocht dat echter niet na de operaties. Bij krachttraining belast je nl. je gezicht en de eerste keer mocht dat pas weer na 2 maanden. Weer twee maanden verder begin juni volgde mijn tweede operatie en ofschoon die minder ingrijpend was, gold daar ook die restrictie van 2 weken rust en 8 weken kalm aan. Daarna hadden we vakantie en nu begon ik dus met goede moed weer aan fitness. Het was heel gezellig om mijn medesporters – die allemaal reuze meeleven – weer terug te zien, maar ik besefte dat ik qua fitness weer helemaal opnieuw zou moeten beginnen. Ik startte met 10 minuten op de crosstrainer als warming up en daarna een circuitrondje vrijwel zonder weerstand om te kijken hoe dat zou uitpakken. Tenslotte heb ik mijn vetpercentage gemeten en dat stemde me niet vrolijk… 34, terwijl dat normaal altijd 30 is. ( meer info klik hier) De overtollige kilo’s zijn op eentje na al weer bestreden, maar dat vetpercentage omlaag krijgen is nog een flinke klus.  De volgende dag voelde ik spierpijn in mijn schenen en op de tweede dag had ik op nog meer plaatsen spierpijn. Het weerhield me niet van een rondje over de geluidswal omdat ik die zaterdag ook moet lopen tijdens de Greensrun.

20140925_125518_1

De dag daarop was een hersteldagje en vervolgens kwam er dus een echt duurloopje uit van alweer 12,44 km helemaal over mijn lievelingsdijk: de Schenkelse dijk en genieten – maar nog niet zo vaardig in het maken van selfies – met mijn nieuwe smartphone. Er stond flink wat wind zoals je aan mijn coupe ziet, maar het ging goed ondanks de hongerklop die ik onderweg weer kreeg. Ik kon nu blijven rennen en met een paar slokken water de overgang op de vetverbranding doorkomen. Op naar week 5 en voorlopig ga ik gewoon door tot de operatie in week 8.

 20140925_125747_1

»

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Veel sterkte gewenst met je volgende operatie!

  2. Heleen Stoelinga schreef:

    Datum genoteerd om de duimen weer in te zetten; hopen dat dit de laatste operatie is voorlopig!

    Heb je de kaartjes voor Soldaat van Oranje ” kunnen verkopen? Als je ze nog niet kwijt bent, wil ik ze wel voor Anna overnemen (als ze die dag kan).

    Keep going strong!

  3. djaktief schreef:

    Het is inmiddels gelukt om de kaartjes te verkopen via Marktplaats. Bedankt voor de hulp.

    Groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

