20141008_185159

Dit jaar wilde ik niks aan mijn verjaardag doen want mijn hoofd stond er niet naar. Toch werd het een hele bijzondere dag want ik ontving zo verschrikkelijk veel lieve woorden per via Facebook, Twitter, whatsapp, SMS en mail en telefoon en natuurlijk ook nog per post. De deurmat zag er gekleurd uit. Ik voel me gedragen en verwarmd door de moeite die iedereen voor me heeft gedaan. Wat een geweldig cadeau!

Een paar bijzonderheden die me dan zo raken:

  • deze kaart kwam al een week geleden en werd gemaakt door een vriendin/oud-collega en ik heb hem pas op dé dag opengemaakt….
  • een mailtje van een tante in Australië die erg ziek is geweest, op leeftijd is en toch achter de pc klimt …..
  • een zoon die gelijk uit bed springt en een eigengemaakt Happy Birthday voor je zingt
  • een kopje thee op bed van manlief die al voor zevenen weg moest…
  • een Facebookfelicitatie die al midden in de nacht gemaakt moet zijn omdat er ‘4 uur geleden ‘ staat als ik hem om 7 uur lees….
  • mijn schoonouders op leeftijd die dat  hele eind komen rijden om me te feliciteren en me nog even te zien voor de operatie ….
  • de komst van mijn peetoom die mij 53 jaar geleden dus ten doop heeft gehouden … en die zijn zus (meer dan 100 km verderop) ophaalt om bij mij op bezoek te komen…. mensen dus die mij al kennen vanaf mijn geboorte…
  • telefoontjes van mensen die ondanks eigen sores mij bellen om te feliciteren en die dan te horen krijgen van mij ‘lief dat je belt maar ik moet snel ophangen, want de chirurg belt zo’…..
  • en …..
  • en ….. en ……..
  • en nog meer……..

Teveel om op te noemen dus, maar het zijn vitaminen die ik bewaar in mijn hart als een super powerboost om de komende periode weer aan te kunnen. Dank je wel allemaal!

Gisteren had ik ook een belafspraak met de chirurg.  Na het ontvangen van de operatie-oproep maakte ik deze afspraak op mijn verjaardag. Het was de enige mogelijkheid hem nog te spreken want anders zou ik hem pas zien op de drempel van de operatiekamer. Zijn spreekuur was vreselijk uitgelopen en hij belde om half drie. Ik liep al vanaf 10 uur met twee telefoons op zak in de stress enerzijds omdat ik mezelf veroordeelde over mijn operatiezorgen en anderzijds uit angst om de telefoon niet te horen 😉

De chirurg heeft me verteld dat mijn wensen precies zijn vastgelegd. Dus functionaliteit boven cosmetische correcties. Mijn gezicht voelt als een lappendeken waar het bovenlaagje wel redelijk oogt maar daaronder is alles op de best mogelijke manier aan elkaar gegroeid. Hierdoor werken zenuwen, bloed- en vochttoevoer en -afvoer anders dan gebruikelijk of helemaal niet. Ik krijg geen nieuw litteken meer, maar de operatie wordt via het oude litteken uitgevoerd. Bij mijn neus zit teveel vlees wat uitgedund moet worden omdat het mijn neusgat dichtdrukt. Verder wordt er nog vet ingespoten om de deuk in mijn gezicht te verminderen. Ik griezelde nogal bij het idee en was bang voor nog een hard en gevoelloos stuk in mijn gezicht. Het is waarschijnlijk toch nodig om de vorm van mijn neus recht te trekken zodat het neusgat beter open blijft. Er is geen alternatief. De chirurg legde uit dat het eerst wel stuk voelt maar later trekt dat bij en hij beloofde dat hij het minimaal zou gebruiken en eventueel dit nog in een latere fase te doen. Over mijn oog hebben we niet meer gesproken, maar dat wordt ook nog gecorrigeerd om het voortdurend tranen te stoppen.

Opgelucht en bevestigt en vol vertrouwen ga ik nu de laatste anderhalve week in voor de operatie.

gevonden op Facebook

gevonden op Facebook bij Viva la Donna

 

»

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Natuurlijk wil je er uiterlijk goed uitzien. Daar heb je een heleboel voor over maar echte schoonheid zit toch van binnen.

  2. Jacqueline schreef:

    Je hebt het verdient al die aandacht op je verjaardag.
    Ik wens je alvast heel veel sterkte en succes voor je volgende operatie.

  3. Tresia Kats schreef:

    Heel veel sterkte! Tresia

  4. Jannet schreef:

    Ik wist niet dat je jarig was maar alsnog VAN HARTE gefeliciteerd.

  5. tjally schreef:

    Veel sterkte de komende tien dagen en hoop dat de afspraak gaat lukken. groetjes Tjally

  6. Lou-ter-Lou schreef:

    Ik voel me nu even heel, heel stom. Ik heb je verjaardag gemist… oh man… nou, toch beter laat dan nooit:
    HAPPY BELATED BIRTHDAY LIEVE DOROTHÉ!!!!
    Je bent op dezelfde dag jarig als mijn ‘ex’ en die dag was nogal -ehm- gespannen dit jaar. Blij te lezen dat je toch heel bijzondere momenten en mensen om je heen hebt gehad dit jaar. Heel, heel veel sterkte de komende dagen met alle procedures en afspraken!! Knuffff!!!!

  7. djaktief schreef:

    Lieve mensen,

    Een felicitatie of goede wens komt nooit te laat! Dank jullie wel,

    Groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

