20141001_083945_1

Mij hoor je niet mopperen over de herfst. Een buitje op zijn tijd, maar ik heb ze nog redelijk kunnen vermijden met hardlopen. Ik loop nog steeds in korte broek en shirt met korte mouwen, maar wel af en toe met een laagje eronder als het hard waait. Verslagje over de 6e loopweek sinds de zomerstop.

Eerst maar even de cijfertjes:

restart week 6 excell

Tja ik stond er zelf van te kijken dat ik zoveel meters had gemaakt deze laatste week (mijn weken hebben 8 dagen zie hier). Ik eindigde vorige week met 12 km en wilde in het weekend proberen of de 16 km er weer in zat, maar het rennen had concurrentie van de tuin- en schoonmaak-werkzaamheden die ook allemaal nog op mijn pre-operation-to-do-list stonden. Zondag hebben manlief en ik een heel perk gereorganiseerd. Binnenkort volgt er echt een mega-tuinblog hoor. En verder heb ik de ramen van ons huis en de houten achtergevel gezeemd.  Het was een flinke klus, want we hebben 23 ramen, een glazen afdak en 5 Franse balkonnetjes en dat binnen en buiten dus 2x ;-). Vandaar dat na dat loopje op vrijdag pas op maandagmiddag laat energie over was voor een kalm fitnessrondje op de sportschool.  De geplande lange duurloop heb ik dus op dinsdag in alle rust gelopen en daar kwam ik deze leuke inktzwam tegen. Prachtig om te zien alhoewel de foto van de sporen een beetje mislukt is.

20141001_084115_1

20141001_084020_1

Op woensdag ging ik toch weer rennen omdat ik donderdag met mijn verjaardag geen tijd zou hebben. Vrijdag wilde ik met mijn loopmaatje in ieder geval de afstand van de vorige keer verbeteren en dat lukte prima, maar wel met vermoeide benen.  En toen was de loopweek al weer voorbij.

Het plan voor komende week is om een wat zwaarder parcours te lopen in de vorm van trail of heuvels. Ik probeer een keer per week wat hoogt te trainen in plaats van snelheid om toch even uit de comfortzone te zijn zonder dat ik blessurerisico loop. Alles wat ik loop is vrij vlak en daarom pak ik wel altijd alle op- en afritten mee die ik tegenkom. Behalve als ze door een bietenwagen versperd zijn natuurlijk. Dat is een van mijn trainingsgeheimpjes: snelheid vervangen door hoogte en je merkt een geringe verbetering op je duurloop. Als jullie ook van dat soort tips hebben dan hoor ik ze graag.

20141007_094216_1

»

  1. Ada schreef:

    Je bent lekker bezig……het is natuurlijk een hele klus maar ook wel heel fijn als al het glaswerk er weer netjes uitziet, dan kun je met een voldaan gevoel weer trainen.

    Ook de tuin weer winterklaar. Dan kun je nu weer heerlijk aan de loop…..veel succes en geniet er van !

    Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor, dat jou weken 8 dagen hebben 😉

  2. Lou-ter-Lou schreef:

    Lekker hoor! Blij je zo actief en bezig te zien!! 🙂

Geef een reactie

