20141016_132512

onafwendbaar komt de dag dichterbij

een muur…..

waar ik overheen moet

waar ik nog niet overheen kan kijken

ik weet nog niet hoe ik eroverheen kom

ik weet nog niet wat en wie me gaat helpen

ik weet alleen dat ik eroverheen kom

20141016_132512

Schrijven lukt soms, rennen lukt vaak, voorbereidingen treffen voor de tijd daarna… het is hollen of stilstaan.

Wat helpt is naar buiten gaan, fijne dingen doen die niet moeilijk zijn of moeite kosten. Momenteel ben ik verslaafd aan de tv-serie Suits en kan ik niet tegen detectives.

Wat helpt is ‘buiten de lijntjes kleuren’ oftewel een flinke trailrun, een spelletje Jenga, urban running by night in Rotterdam, een solovakantie boeken…..

Wat ook helpt is accepteren dat je anders bent als anders …. labieler, kouwelijker, knuffeliger en tegelijk afstandelijker tegenover vrienden en bekenden. Ze kunnen niet mee over de muur en ik word alleen maar zenuwachtiger als ze me aanmoedigen of gaan staan kijken.

Ik begrijp minder van mezelf dan anders, maar toon meer begrip en accepteer dat het is zoals het nu is.

Achter de muur is alles anders…. nog …. dagen.

»

  1. Karien schreef:

    Nou ik vind dat je er heel overwogen in staat! Heel veel succes!!

  2. baasbraal schreef:

    Knuffel (op afstand)…..

  3. Tiny Raijmakers schreef:

    Soms heb je een opstapje nodig om over de muur te kunnen kijken.Vaak is hardlopen juist dat opstapje dat je nodig hebt.

  4. kliefje schreef:

    Go girl. Ook deze muur ga je nemen. Jij sterk mens jij. Houd moed!

  5. Ada schreef:

    Wat beschrijf je het toch weer prachtig en je komt met vlag en wimpel over de muur ! X

  6. ruud schreef:

    Je hebt al vele muren geslecht (zo heet dat toch?); ook deze volgende zal je overwinnen!
    Tenslotte heb je al een volgende doel gesteld ergens in april…..
    Sterkte Dorothé!

  7. tiny schreef:

    Heel erg herkenbaar…niemand kan mee over die muur maar je kunt het want je doet het !
    zelf nu voor de vierde keer aan mijn neus geopereerd aan mijn neus met moh’s, toch is het niet gelukt en voor de nieuwe tumor ben ik begonnen aan 20 bestralingen, ik ben bij nummer 7.
    heel veel sterkte bij je operatie, denk aan de grote opluchting als je bij komt en het klaar is !
    lieve groeten tiny.

  8. Je ziet er nu tegen op….en als het zover is klim je erover met je doorzettingsvermogen en achter de muur heb je een liefdevolle familie die je verder helpt.
    Het komt goed Dorothé.
    Groeten Veronique

Geef een reactie

