P1150351_1

Als je herstellend bent moet je goed eten toch? Dit weekend waagde ik me aan een paar hele simpele recepten omdat mijn ‘narcosehoofd’ nog niet zo helder is.

20141110_150748_1 20141110_150703_1

 De kaft van dit boek herkennen de trouwe bloglezers misschien nog wel? Het is het familiekookboek dat ik samenstelde door mijn verzamelde recepten uit te schrijven en te bundelen. Je kunt ze allemaal hier terugvinden of onder deze tag met het betreffende blog erbij. Zoals je ziet liggen er twee mapjes onder want het familiekookboek groeide uit zijn voegen. Het is nu een trilogie geworden die ik rubriceerde en alfabetiseerde, want ik kon niks meer terugvinden ;-). Jullie weten dat ik van simpel en ordelijk hou. Wekelijks vind ik in diverse blaadjes of op internet wel kookideetjes en die me inspireren. Ze gaan in het mapje bakken of koken of komen op mijn pinterestpagina en als mijn petje goed staat dan probeer ik eens wat uit.

Deze week bakte ik een Apfelstrudel voor de hongerige pubers in de proefwerkweek…

apfelstrudel

…. maakte ik een soepje van een pompoen die in de weg lag ….

pompoensoep

….en fabriceerde ik mijn eigen Monatoetje met minder suiker en veel goedkoper …..

griesmeelpudding

Ze kwamen alle drie ruimschoots door de keuringscommisie van manlief en boys…. en ik vond het heerlijk om lekker makkelijk bezig te zijn en toch iets nieuws te scheppen….(bedankt omdenkers voor de inspiratie)

10173599_739924259394595_6649129028219143763_n

»

  1. Inge Wertwijn schreef:

    Ha Dorothé, leuk dat je zo in de weer bent. Nog een tip om je recept voor pompoensoep nog simpelerer te maken .. koop een biologische pompoen (liefst de oranje). Dan hoef je helemaal niet te schillen, alleen de pitten er uit halen en in stukken snijden en later de staafmixer er doorheen. Wij eten ‘m hier op z’n Arabisch, met een dot yoghurt met knoflook en zout erin. Of munt.

  2. djaktief schreef:

    De pompoen was uit eigen tuin dus biologischer kan niet, maar de schil was vrij hard. Goed pimpidee die yoghurt.

  3. klinkt goed, heb gisteren ook een pompoen gekocht en ben nu op zoek naar een makkelijk recept.
    Die Arabische lijkt me ook lekker.

  4. Lou-ter-Lou schreef:

    Lekker!! De apfelstrudel zal hier wel in de smaak vallen 😉

  5. KnutzEls schreef:

    Ziet er lekker uit. En als de keuringscommissie tevreden is, dan is het zeker superlekker 😄

Geef een reactie

