20150106_134829_1 20150106_134905_1 20150106_134823_1

Deze wijsheden fotografeerde in onlangs in de Action. De levenswijsheid spat je tegemoet vanuit deze discounter en ook in bouwmarkten wordt je besprongen door pakkende teksten.

2014-01-23 14.26.56  2014-01-23 14.26.08  2014-01-09 15.04.21

Heerlijk om zoveel goede raad te krijgen, maar het is wel altijd een stuk gemakkelijker gezegd dan gedaan.

20141028_172000  20141028_171953  20141028_171940

Alhoewel deze me weinig moeite kost.

20141121_130956

En dit helaas toch wel vaker het geval is dan me lief is.

2014-09-02 12.23.25

Ik denk dat ik gevoelig ben voor die spreuken omdat ik houvast zoek. Ik heb dan nu wel geen huidkanker meer, maar de dermatoloog vond het afgelopen woensdag toch absoluut noodzakelijk om mij onder controle te houden. Voor BCC is geen protocol van vaste controles.

Verder heb ik natuurlijk nog last van mijn neus en mijn oog. Tea can’t fix it dus ik ging naar een echte oogarts om er eens naar te laten kijken. Optisch is er niets aan de hand, behalve dat ik staar heb en naast mijn leesbril ook een exemplaar voor veraf nodig heb. Het tranen wordt niet veroorzaakt door het oog zelf maar doordat de tranen niet de traanbuis bereiken. Ze vallen halverwege naar beneden door de zwelling van mijn gezicht. Ik gebruikte al oogdruppels en oogzalf ter voorkoming van uitdroging. Mijn oog kan nl. niet meer goed dicht en het knippert veel minder frequent dan een normaal oog doet. Met deze geruststelling én een heel duidelijk instructie voor het gebruik van zalf (altijd ’s nachts) en druppels (alleen bij branderige of zere ogen) ging ik naar huis.

In maart ga ik weer naar de plastisch chirurg en tot die tijd ben ik wekelijks bij de fysiotherapeute die lymfedrainage toepast in mijn gezicht en de littekens masseert. Ik doe dit zelf ook (bijna) dagelijks om ervoor te zorgen dat de zwelling afneemt en het littekenweefsel soepel wordt/blijft en de doorgesneden zenuwverbindingen stimuleert tot herstel.

Iedere medische afspraak is – naast de geboden hulp/zorg – voor mij een confrontatie met wat er aan de hand was en is. Nu er eenmaal iets mis is geweest, ben ik het vertrouwen in mijn lijf kwijt. Als ik huidkanker kon krijgen, dan kan ik ook getroffen worden door veel andere dingen. Ik probeer het niet teveel vat om me te laten krijgen en zoek afleiding vooral in fysieke inspanning zoals hardlopen.

IMG_1891_1 DSC_0150 (1)_1

Ja de eerste langere trainingsloop voor de marathon deed ik vorige week alweer bij CAV Energie. Die 23 km loop ging uitstekend. Ik ben bij de langzaamste groep gaan lopen die 32 minuten doet over 5 km en daarnaast ook nog even wandelt bij de drinkposten. We troffen het met het weer. Ik had wel hele stijve benen van het langzame tempo en heb na afloop nog een extra rondje op het tartan gedaan dat kwijt te raken, maar ook gewoon omdat ik het kon. Ik liep die dag voor het eerst met een neuspleister. Ik kreeg ietsiepietsie meer lucht doordat de pleister mijn neus meer in vorm houdt. Ik weet niet of ik het nog vaker ga gebruiken omdat het zo opvallend is maar ook omdat mijn huid nog erg gevoelig is voor de pleister.

20150111_092132_1

Vandaag was het regenachtig en draaide ik mijn 21 km’s wat ongeïnspireerd af. Toen ik eindelijk na 15 km rugwind verwachtte, bleek het zijwind (ijzig koud op natte kleding) en ben ik zelfs even gestopt om te rekken en wat te eten. Ik had dat voedsel niet fysiek nodig, maar als verwennerij om de moed erin te houden. Bij de 18 km was ik weer warm en liep ik weer behoorlijk. Ik sloot af op 2 uur 14 maar een lachje kon er bijna niet vanaf.

20150118_135854_1  20150118_135952_1

De lopen bij CAV Energie zijn om de twee weken. Volgende week loop ik ook solo mijn lange duurloop omdat ik op zondag andere activiteiten heb. Het is wel goed om ook af en toe alleen die lange einden af te leggen. Uiteindelijk moet je heb bij de marathon ook alleen doen.

Zoals wel vaker is mijn blog weer een hele ander kant op gegaan dan ik dacht. Ik wilde nl. ook vertellen over allerlei kleine projecten waar ik mee bezig ben en de fitness waarmee ik weer begonnen ben, maar manlief heeft de koffie bruin en daar ga ik eens lekker van genieten. Binnenkort dus deel 2 wel van de ‘rare weken’

2014-01-24 14.40.22_1

»

  1. kliefje schreef:

    Bijzonder dat zo’n pleister helpt, nog nooit van gehoord. Enne: gewoon dragen hoor, je kunt het hebben 😉

  2. KnutzEls schreef:

    Life is what happens to you while you’re busy making other plans. Tja, het is niet anders. Maar je houdt de moed en het tempo er toch mooi in! Goed zo, meisje!! 😉

  3. kungslilja schreef:

    Mooie spreuken. Inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, juist vooral als we er behoefte aan hebben…

Geef een reactie

