P1150752_1

Deze week herontdekte ik mijn haakwerk. Sinds ik afgelopen voorjaar – net zoals half Nederland – op het haakpad raakte, heb ik menig uurtje rust gevonden met mijn haakwerk. Het is niet moeilijk, want ik heb het patroon sterk vereenvoudigd. Ik word vrolijk van de kleurtjes. Al ben ik nog zo in gedachten, het kan haast niet fout gaan en langzamerhand wordt het een hele lap.

P1150751_1

Het leuke is dat het allemaal restjes zijn van eerdere projecten en uit de zak haakgaren die ik erfde van mijn moeder. Ik kreeg van een vriendin een paar bolletjes blauw en kocht er zelf 2 bolletjes okergeel bij omdat dit restje te snel op was naar mijn zin.

P1150755_1

Wanneer ik klaar ben weet ik niet want ik ga verder zolang ik van alle kleuren nog toeren kan haken. Ik denk dat ik nu iets over de helft ben. Ik heb geen haast want het is geen project wat ik ergens voor af hoef te hebben. Als ik klaar ben met de strepen dan komt er een blauwe sierrand omheen om de boel mooi af te werken.

Ik heb wat nieuws geleerd over het aanhechten van de nieuwe draad. Dat doe ik nu met 2 schuifknopen. Ik heb foto’s gemaakt van de essentiële stappen van het videofilmpje met mijn mobieltje, want soms ben ik even kwijt hoe het moet en mijn mobieltje heb ik meestal wel bij me.

2014-09-07 22.13.32_1 2014-09-07 22.07.10_1
2014-09-07 22.08.14_1 2014-09-07 22.13.32_1

Het hele Engelse filmpje over de ‘magic knot’ kun je hier bekijken. Je kunt het zowel voor breien als haken gebruiken en het scheelt heel veel werk omdat je later de draadjes niet meer hoeft weg te stoppen.

Zo alles zit weer in mijn haaktas bij elkaar en ligt zo voor het grijpen om me even te helpen ‘resetten’ in drukke tijden of om even bij te komen na een flinke looptraining.

Tot slot nog een link naar de Haakbrigade met haakvideo’s en heel veel leuke kleine patroontjes die zo klaar zijn. Veel plezier ermee.

P1150749_1

»

  1. Ada schreef:

    Word een vrolijke plaid, waar je ook als het koud is lekker onder kunt wegkruipen.
    Fijne Zondag !

  2. KnutzEls schreef:

    Die Wonderbare knop had ik nog nooit gezien. Heel handig, want dat achteraf afhechten vind ik een crime en het wordt nooit zo mooi als ik wilde. Dus…. genoteerd op mijn Pinterestbord 😉

Geef een reactie

