1503357_621686191265071_1624653508435040357_n (1)

Afgelopen woensdag was het weer zo ver: lopen in het donker onder begeleiding van de vrijwilligers van de Rotterdam Running Crew in Delfshaven oftewel #RCC15 oftewel de Jajumrum want daar is de bakermat van de jenever (Henkes). Niet dat runners dat spul nou zoveel drinken, maar gezien de temperatuur en de wind zou het eigenlijk wel van pas gekomen zijn.

20150218_184947

Deze keer bestond de Barendrechtse delegatie uit Henny, Ellen en ik en moesten de andere dames om verschillende redenen verstek laten gaan. Dat betekende dat ik in mijn eentje de 9 km zou gaan rennen, maar ja als er dik 600 deelnemers zijn heb je over gezelschap niet te klagen toch.

jajumrun 9 km

Na een korte warming up – die deze keer goed op tijd begon -doken we eerst historisch Delfshaven in en gingen we door de tovertunnel (google er maar eens op)…

10322668_621679097932447_2499652071003538145_n 11016077_621680801265610_5254311580828947123_n

… om daarna het desolate havengebied in te duiken. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar in mijn eentje te gaan rennen ’s avonds maar met zo’n hele groep is het erg grappig. Ik vond het tempo vrij hoog liggen, maar dat kan ook aan conditiegebrek te wijten zijn. Vorige week deed ik vier dagen niets aan sport in verband met een onwillige knie, maar die is gelukkig weer helemaal hersteld. Ik liep niet in de kopgroep want dat kon ik niet bijbenen. Steeds sprong er vlak voor me een fotograaf of filmer – die op de grond lag om beelden te schieten – weer op om op zijn fietsje te springen voor de volgende fotolokatie. Hulde dus aan de makers van de foto’s van de Rotterdam Running Crew: Evert Buitendijk fotografie waarvan ik de mooiste in dit blog weer een ereplaatsje geef.

 10998405_621686204598403_9138758464613829968_n 10991262_621686174598406_3041347358099956521_n

Met een sessie body balance oefeningen hier en een paar versnellinkjes daar doorkruisten we het havengebied waar je af en toe verdomde goed moest opletten om niet te struikelen, maar gelukkig werd er regelmatig ‘ongelijk’ of ‘paaltje’ geroepen. Ik miste mijn loopmaatje wel want samen heb je contact en maak je ook makkelijker contact. Maar na de drankpost van Run2Day Rotterdam – onder de ‘5 papieren boten van Hofman‘ – kletste iedereen met iedereen en kwam ik ook weer mensen tegen die ik de week tevoren bij CAV Energie had getroffen.

10918991_621686534598370_4182333554866678699_n

Met de sportdrank en de versnapering van Ettix achter de kiezen was het nog maar een klein eindje vanaf de Keileweg. Ik heb daar trouwens nog gewerkt vroeger. Nee niet wat je denkt – de Keileweg was een tippelzone – maar bij een heus handels- en veemhuis als secretaresse. Alles is daar veranderd. Hoog tijd om er bij daglicht nog eens heen te fietsen om de boel te verkennen. Dat laatste stukje was nog wel erg koud maar heel mooi langs het water. Henny en Ellen – die het ook erg naar hun zin gehad hadden op hun rondje – trof ik weer in ‘De stroom’ waar zij al weer opgewarmd en bijgekomen waren. Dik tevreden reden we terug naar huis. Ik ben heel benieuwd wat er volgende maand op het programma staat. De RCC heeft nu ook een echte website  zodat je ook als geen Facebook of Twitter hebt alle foto’s en filmpjes kunt bekijken. Zeker even bezoeken dus.

Zelf stond ik verder niet op de foto behalve vaag achteraan (rood met haarband) en mijn selfie was ook niet van topkwaliteit, maar aan die blik kun je wel zien dat ik het naar de zin had. Nu hik ik al de hele dag tegen een regentraining aan, maar dat hoort er af en toe ook bij…. daar word je hard van zeggen ze, dus ik raap mijn moed bij elkaar en vertrek gewoon. De douche erna zal des te fijner zijn.

10455764_621678484599175_3514180962594554523_n uitsnede 20150218_201318

»

  1. monique de koning schreef:

    Stoer hoor dat je toch bent gegaan !

  2. wat een leuk loopje. Ik hou van dit soort loopjes, waarbij je op plekken komt waar je anders nooit komt. En vandaag… die 10 in de regen… stoer ja!

  3. Jan Schurmann schreef:

    Hallo Djactief,

    Ik heb bewondering voor je lopen.

    Gisteren was ik na de 2e mohs zover dat ik tumor-vrij was van mijn bcc. Vandaag de reconstruktie. Driehoekje uit mijn linkeroor aan de binnen kant van mijn linkerneusvleugel gezet door dokter Posch. Allemaal heel aardig en discussie over medische ingreep. Oor-driehoekje moet goed “plakken” wederzijdse adertjes moeten elk vinden en een geheel gaan vormen. Rustig gedragen en dan volgende week 26 maart even terugkomen o te zien hoe en wat..

    Een paar foto’s. Ik vind, dat ik er een beetje Rembrandtachtig uitzie… waarom?…. Vorige week was ik in het Rijksmuseum om de late Rembrands te zien

    Gisteravond en vanavond.

    Groetjes Jan Jean .

  4. djaktief schreef:

    So far so good Jan. Fijn dat je het achter de rug hebt. Dat gebied waar ik rende is niet zo mooi om te wandelen, toch ook wel weer interessant. Ik hoop dat jij daar over een tijdje ook weer de tijd en energie voor hebt. Je wilde hier foto’s op plaatsen maar dat gaat niet. Ze zouden dan ook algemeen toegankelijk zijn op internet en dat is niet goed voor je eigen privacy maar ook omdat mensen onwillekeurig gechoqueerd zouden kunnen raken met deze onbedoelde confrontatie. Ik mail je nog wel. Alle goeds gewenst voor je herstel.

    Groetjes,

    Dorothé

  5. AriBombari schreef:

    Wanneer is de volgende Jajem loop? leuk rondje in de deelgemeente waar ik 10 jaar heb mogen wonen

    • djaktief schreef:

      Hi AriBombari,

      Volgens mij is dit eenmalig. De Rotterdam Running Crew loopt steeds op andere plekken in Rotterdam. De link van hun website staat in de een na laatste alinea.

      Groetjes,

      Dorothé

  6. kungslilja schreef:

    Leuk en apart, lopen in het donker!

Geef een reactie

