Deze blog verscheen eerder op Naaicafé DJ

logo-door-het-oog-van-de-naald

De finale van de naaiwedstrijd ‘Door Het Oog Van De Naald’ oftewel #DHOVDN – zoals we het modern op social media schrijven – ligt een paar dagen achter ons. Wat  was het spannend, want de finalisten waren echt aan elkaar gewaagd of je ze nou sympathiek vond of niet. De creativiteit en de vakkennis waren top en ik heb genoten van wat ik op de catwalk heb gezien. Als je iets hebt gemist kun je hier klikken  om de afleveringen van het RTL-programma terug te kijken.

krant de schakel

Toen ik de aankondiging van het programma in de Knip Mode zag staan (klik voor info en patronen hier) heb ik gelijk een persbericht gestuurd naar Weekblad de Schakel met de vermelding dat Naaicafé DJ nog voldoende plaats heeft om naailes te volgen op de woensdagochtend of op afspraak. Op mijn mailtje volgde een verrassend telefoontje met journaliste Astrid Potuijt* die een interview wilde afnemen. Op 19 februari was het zover. Op een apart ingelaste workshop onderzetters maken vertelden drie van mijn klanten – bedankt Barbara, Désiré en Monique – wat ze ervan vonden en liet ik mijn machines, boeken en een flink aantal praktijkvoorbeelden zien.

Er was de afgelopen tijd heel veel kopij en daardoor moest ik lang wachten tot er plaats was om het artikel te publiceren maar afgelopen donderdag was het zover:

artikel de schakel dhovdn

Als je het niet goed kunt lezen dan moet je even hier klikken en dan kom je op de website van De Schakel. En toen moest ik het ijzer smeden omdat het heet was en flink aan de slag met Facebook en Twitter voor een nog verdere verspreiding. Uiteraard hangen er op diverse borden in Barendrecht ook weer advertenties. Nou moet je niet gelijk denken dat het storm loopt hoor. Er was wel een piek te zien in het aantal bezoekers op de webiste en het aantal likes op Facebook. Belangstelling is er zeker voor zelf kleding maken maar ik ben heel benieuw of ik woensdag ook echt meer klanten mag verwelkomen.

  statisiek 19 maart artikel naaicafe

Knipsel fb 19 maart naaicafe

Een aanmelding heb ik al wel gekregen maar het totale aantal klanten moet toch fors omhoog omdat ik niet op basis van langdurige cursussen werk maar incidenteel en op maat. De klanten die ik heb zijn allemaal heel tevreden over wat ze hebben gemaakt en geleerd. Dat geeft mij en hen heel veel voldoening. Ik hoop nog vele creatievelingen te mogen verwelkomen. Als je eenmaal begonnen bent dan laat het naaivirus je niet meer los. De perfecte manier om van je mobieltje los te komen. Dus wat let je en kom want woensdag ben ik …..

P1150645

* Astrid Potuijt, voorheen Astrid Krijgsman schreef twee hele leuke boeken ‘Kus van Zus’  en ‘Smoesjes’

»

  1. Ada schreef:

    Wat leuk om het artikel van je Naaicafé DJ te lezen, en nu maar hopen dat er weer mensen worden aangestoken met het virus en de weg vinden.
    Ik was vorige week in Ahoy en daar was het echt superdruk dus er zijn heel veel mensen die zelf kleding maken en vast ook veel mensen die nog wel wat tips en trucs kunnen gebruiken ! En met die vrolijke stofjes en de zomer weer op komst krijg je het vast wel weer drukker !
    Fijn weekend !

  2. kliefje schreef:

    Oh, tof zeg! Hoop dat het je veel nieuwe mensen oplevert!

  3. kungslilja schreef:

    Wat een leuk artikel! Het is dat ik zo ver weg woon… 🙂

Geef een reactie

