statistieken

Wat is dat nu weer zullen jullie denken. Er zijn al genoeg feest- en herdenkingsdagen deze maand toch? Collegablogger Kliefje heeft me op een idee gebracht. Ze vraagt eenmaal per jaar om mensen die normaal niet op blogs reageren, maar ze wel lezen – die worden lurkers genoemd – een uitzondering te maken en van zich te laten horen. Lees het hele achtergrondverhaal hier.

Uit het plaatje hierboven kun je zien dat mijn blog van 13 april zes reacties kreeg terwijl er 104 mensen die dag op mijn blog geklikt hebben. Het zijn alleen de reacties die ik van mensen op WordPress kreeg. Tegenwoordig krijg ik nl. ook veel reacties van mensen via Facebook, Twitter of Whatsapp  – als je mijn telefoonnummer hebt 😉 –

Wat ik net zoals andere bloggers graag zou weten is wie die onbekende lezers en lezeressen zijn. Laat voor één keertje  – meer mag ook – iets van je horen. Ik schrijf over nogal verschillende onderwerpen. Hardlopen is hoofdonderwerp, maar ook kleding maken, recepten en afgelopen jaar mijn ziekenhuiservaringen kwamen aan bod. Ik zou ook graag weten welk onderwerp je het meest aanspreekt op mijn blog.

  • Nog even dit: als je een eerste keer reageert dan verschijnt je reactie niet automatisch maar komt pas in beeld als het door de ‘moderatorzeef’ is. Dat is een soort spamfilter om te voorkomen dat je ongewenste reacties op je blog krijgt. Er zijn nl. ook heel vervelende blogvolgers die proberen reclame te maken op die manier voor producten of rare overtuigingen.

Ik lees zelf een flink aantal blogs. Die kun je vinden onder de zwarte knop ‘Gespot’ of door hier te klikken. Ik reageer bij diverse collegabloggers en een aantal heb ik er ook in het echt ontmoet. Ik merk zelf dat ik tegenwoordig meer blogs op de telefoon lees en dan reageer ik minder snel omdat je dan vlugger schrijffouten maakt en ook omdat het meer tijd kost. Verder heb ik net zoals iedereen niet altijd even veel tijd om te reageren en als ik pas na dagen aan het lezen toekom dan wil ik dat in ieder geval niet laten merken en als ‘spuit elf’ aankomen. Terwijl ik het op mijn eigen blog helemaal niet erg vind als er een hele tijd later nog een reactie komt.

Wat ik in ieder geval deze ‘ontlurkdag’ wil laten merken is dat reacties ertoe doen. En daarom een dikke dankjewel voor ieder die de moeite neemt wat woorden of een like achter te laten.

fb pagina blog

»

  1. kliefje schreef:

    Leuk dat je ook meedoet :)))

  2. Inge Wertwijn schreef:

    ajb, voor je ontlurkt

  3. Lianne schreef:

    De term ontlurken heeft mij getriggerd om je blog te lezen. Weer een term toegevoegd aan mijn woordenschat 😉 Overigens lees ik altijd hoor!

  4. rubystar2014 schreef:

    Goede Avond,

    Bij deze berichtje, ik lees graag, maar reageren.. ben ik niet zo goed in.

    Ruby

  5. KnutzEls schreef:

    Grappig, bij jou reageer ik regelmatig. Ik zou ook graag willen weten wie mijn blog allemaal lezen. Soms heb ik meer dan 150 bezoekers per dag, maar geen reacties. Wel nogal eens wat spam, die keurig wordt afgevangen. Maar ik zie ze wel en delete dat ook meteen.

  6. Koen Schyvens schreef:

    Mijn eerste bezoek aan jouw blog. Dus ik ben nog geen echte ‘lurker’. Ik ga wat rondsnuffelen de komende tijd. Succes met je blog (en hardlopen).

  7. Diana schreef:

    Wat grappig. Ik lees met je mee, maar dat heb ik al eens laten horen. Jammer dat er (nog) niet zoveel reacties komen op dit berichtje. Zelf heb ik mijn blog afgeschermd. Vier jaar geleden voor mezelf mee begonnen. Gaandeweg ‘ontdekten’ familie en vrienden door horen zeggen het bestaan en zijn gaan meelezen. ik schrijf nog steeds voor mezelf, maar merk toch dat ik het best heel leuk vind als anderen graag komen meelezen. Wie wil, kan de link krijgen, maar ik kies er nog steeds voor om niet gevonden te worden wie zomaar zoekt via google. Ik denk dus dat ik iedereen ken die meeleest, maar of dat ook werkelijk zo is?
    Bij jou vind ik de herkenning leuk, vooral ook omdat je uit de buurt komt. Ik vind je stoer, dapper en je kunt iets wat ik (nog) niet kan: marathons lopen. Ben trouwens best nieuwsgierig waar jij de dame uit de buurt van Vancouver (zonder namen te noemen ;-)van kent?
    Blog-se!

  8. Leny van Merriënboer schreef:

    Dag Dorothé.

    Ook ik ben een lurker. Heel af en toe neem ik de tijd om te reageren, maar ik wil de tijd die ik achter het scherm doorbreng, beperkt houden. Er zijn zoveel andere leuke dingen te doen. Maar jouw blog lees ik elke week; ga er vooral mee door.
    Dat ik niet vaak reageer, wil niet zeggen dat ik er niet van geniet!

    Hartelijke groet,
    Leny

  9. Jacqueline schreef:

    Hahaha, ok, ik geef toe…ik ben een lurker (wat een naam 🙂 ). Ben per toeval ooit op je blog beland en aangezien ik zelf de Rotterdam Marathon nu 2x gelopen heb en ook af en toe mee doe met de RRC lees ik je blog graag! Niet alleen over het hardlopen maar ook over je persoonlijke gezondheid (ik doe zelf ook mee met de Roparun, dus je snapt het wel!!) Ontzettend veel RESPECT voor je ook al ken je mij dus niet…..schrijf zo door graag en ik hoop dat ik mag blijven lurken!

  10. Affodil schreef:

    Hier is “spuit elf” dan. 😉
    Het gebeurt mij wel vaker dat ik pas na een tijdje reageer. Maar dat ken je al van mij, he?
    Nog nooit eerder van ontlurkdag gehoord en natuurlijk veel te laat om er op in te gaan op mijn eigen blogje. Volgende keer beter.

Geef een reactie

