voortuin 2  voortuin 1

Mijn beklag over de tuinresultaten van een paar dagen geleden is niet helemaal terecht want de siertuin doet het uitstekend. 

achtertuin 2

Met tuinieren is het nu eenmaal zo dat je altijd een tijdje moet wachten op het resultaat van je harde werken of het niet ingrijpen. Als je aan de steeltjes trekt groeien ze niks harder immers.

Sinds de tuinrenovatie van vorig jaar maak ik van alles planten etc. foto’s – meestal in de bloei want beter herkenbaar – Die zet ik dan op Digituin in mijn eigen database daar. Het leuke is dat je ook tags in je overzichtsfoto’s kunt zetten en die verwijzen dan weer naar de plantnaam (Latijn en Nederlands) en een omschrijving. Ideaal als je vergeten bent wat je waar hebt gestopt. Je kunt er ook aantekeningen maken in een plantenschrift als een soort logboekje. Ik had alle informatie die ik had over wat er in onze tuin staat net bijgewerkt in mappen totdat ik deze site ontdekte. Digitaal is voor de toekomst toch handiger…. gewoon op je tablet of telefoon even checken voor je de schop in de grond steekt of gaat snoeien ;-).

De foto’s hieronder maakte ik dit jaar. Als je op een van de cirkels klikt worden ze groter en kun je ze in een diashowtje bekijken. Het is overigens ook zo dat als je je planten gaat fotograferen dat je er ineens veel meer aan ontdekt. Daarom hou ik denk ik ook zo van fotograferen. Wat vinden jullie de mooiste foto? de mooiste plant? En wat is jullie tuinlieveling en waarom?

»

  1. KnutzEls schreef:

    Je sieruien zijn schitterend!

  2. Natasja schreef:

    Wat handig die digituin!
    In mijn eigen tuin weet ik het wel, wat er staat, die is niet zo groot, en heel overzichtelijk. Maar nu ik ook de tuin bij het vakantiehuis van mijn schoonmoeder onder mijn hoede heb, heb ik een hoop vraagtekens. Er staat ook zoveel, dat ik het vast niet kan onthouden.

    Mijn favoriet is de Japanse Esdoorn.
    Mijn tuin thuis is al vol, dus hij is er nooit gekomen. Maar bij het vakantiehuisje staan er gewoon 2 exemplaren prachtig bij!

    • djaktief schreef:

      Ik zag het op je blog. Mooi inderdaad. En de combinatie van dingen bijhouden en informatie erover is super, maar je moet het wel bijhouden, dus het kost wel tijd.

      Groetjes,

      Dorothé

  3. Ada schreef:

    Je tuin ziet er prachtig verzorgd uit, De Clematis is altijd een van mijn favorieten geweest . Maar we hebben nu geen tuin meer (4 Hoog) en ik moet zeggen dat het veel meer tijd geeft voor andere leuke dingen, want tuinieren is niet echt mijn hobby.
    Geniet van je prachtige tuin en een fijn weekend !
    Lieve groet,
    Ada

  4. Lianne schreef:

    Mijn favoriet is de magnolia. Hij bloeit vroeg in het voorjaar en na de bloei vormt het bladerdak een heerlijke schaduwhoek. De tuin kost best veel tijd, maar het is voor mij een heerlijke vorm van ontspanning!

Geef een reactie

