20150520_094121_1

Het is nu twee weken na de laatste marathon en de vorige keer legde ik twee weken na #RM15 al weer een lange duurloop van 25 km af voor #LM15 dus wat nu?

lm15-10813_1  20x30-RMBC2978_1

Natuurlijk ga ik door met hardlopen, maar om het leuk te  houden heb ik voorlopig nog geen marathon in de planning. Twee marathons in korte tijd blijft bijzonder voor mij. Ik heb uiteindelijk dus ook de finishfoto van Leiden maar gekocht ;-).  Met mijn loopcapaciteiten moet ik voor een marathon met toewijding trainen en mijn hele sportfocus daarop zetten. Dat doe ik al vanaf de laatste operatie in oktober, dus nu richt ik de blik weer op een gewoon loopleven.

Ik wel op het niveau van een halve marathon blijven. Binnenkort is er nog eentje in Hoogvliet en daar gaan loopmaatje Pauline en ik ons voor inschrijven. In de zomervakantie is er nog die leuke Zeeuwsetrainingloop die al weer voor de 7e keer wordt gehouden en waaraan ik twee keer deelnam. September brengt me nog een halve marathon in Den Haag  waar ik me hoognodig moet revancheren. Of dat gaat lukken is de vraag want de vervolgoperatie aan mijn gezicht moet ook nog plaatsvinden. Van de OK-planning heb ik begrepen dat het voor de zomer niet meer gaat lukken. Vullen-website-Header

Naast het lopen doe ik nog steeds aan fitness. Dat ga ik nu ook weer wat serieuzer oppakken want ik wil weer wat strakker in mijn vel zitten. Verder is krachttraining gewoon nodig om goed te kunnen rennen. Ik ga ook uitproberen of yoga iets voor me is. Ik sta voor een aantal proeflessen ingeschreven. Ik wil daar wat lenigheid uithalen want bij langdurige belasting krijg ik problemen met mijn rug en mijn heup. Ik word een dagje ouder merk ik.

20150524_140509_1

In het kader van een dagje ouder worden zijn probeer ik ook wat andere dingen uit zoals kanoën. Wij wonen aan een zijsloot achter de Gaatkensplas en ik ga er graag met de opblaaskano op uit. Er is een hele mooie kanoroute in ontwikkeling die start in Rotterdam-Zuid en die doorloopt tot in Barendrecht: de blauwe verbinding dus we hebben een stap gezet en zijn lid geworden van kanovereniging Lekko om eens uit te proberen of dit wat voor ons is. Inmiddels hebben we al een aantal keren meegevaren en wat instructie gehad. Nu wordt het tijd om te leren omslaan en daarna gaan we eens op een tochtje mee. Een kajak is toch echt wat anders dan een sit-on-top-opblaasgeval.

20150524_132520_1lekko_30_jaar_logo 20150430_192502_1

Verder ga ik vandaag de avondvierdaagse lopen (4x 15 km) want in augustus ga ik mee op een bergwandeltocht in Oostenrijk met Martine (hier kun je lezen wat ze erover schrijft) waar nog wel het een en ander meer bij komt kijken. Dit is een eerste voorbereiding: mijn nieuwe wandelschoenen, regenjas en rugzak(ken) uitproberen. Genoeg dingen om over te bloggen dus. Jullie lezen het nog wel allemaal.

A4D15_affiche_A4

»

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Ik zie je 8 augustus weer in Zoutelande.

  2. djaktief schreef:

    Ik verheug me erop Tiny (maar volgens mij is het op 9 augustus de zondag)

  3. Natasja schreef:

    Plannen zat weer :-). Leuk!

  4. ruud schreef:

    Mooie plannen genoeg, lekker van alles doen en uitproberen.
    En die wandeltocht met Martine in Oostenrijk zal echt mooi worden, mooi vooruitzicht!

Geef een reactie

