back again

Zo dat is even geleden dat ik jullie zo lang op een blogje heb laten wachten. Het blijft een slappe smoes om te zeggen dat het een drukke tijd is, zelfs al is dat ook echt zo. Het is meer een keuzekwestie. Je doet iets en je doet iets anders niet. Ik koos voor heel veel andere dingen en eventjes niet voor bloggen.

Ik denk dat het komt omdat ik tegenwoordig uitgebreider blog als vroeger. Ik heb meer woorden nodig om het verhaal te vertellen en ik ben kritischer op de woorden die ik gebruik. Verder maak ik nogal wat foto’s want dat leukt de boel zo lekker op. Plaatjes zeggen vaak ook meer dan woorden kunnen. Maar dan moet je echt letten op je indeling want het moet wel bij elkaar passen. Daar ben ik dan ook weer wat perfectionistisch in want je wilt toch iets aantrekkelijks maken. We worden immers overdonderd met concurrerende verhalen en foto’s op Instagram, Twitter en Facebook. Wat is eigenlijk nog de waarde van een blog?

Vroeger deed ik maar wat… ik schreef en publiceerde maar nu denk ik na over de timing van mijn blogpublicatie. ’s Middags een linkje op Facebook want dan heb je kans dat je meer gelezen wordt en dan hebben mensen de tijd om een reactie achter te laten. Reacties zijn niet zaligmakend maar ze geven je het gevoel dat je contact hebt met je lezers. Het is nl. leuk om te weten dat mensen je blog lezen en een reactie voelt als een kers op de taart. Er zijn bloggers die de reactiemogelijkheid uitzetten of alleen Facebookvrienden laten reageren. Ik vind reacties onder het blog zelf het leukste want Facebook is zo vluchtig. Dat kun je op een gegeven moment ook niet meer terugvinden.

‘Terugvinden’ hoe dat zo? Nou gewoon…eigenlijk is mijn blog voor mij nog steeds een soort dagboek/fotoboek dat ik deel met jullie. Als ik over dingen schrijf dan verwerk ik het en dan krijgen beelden en verhalen een plaats. Regelmatig lees ik terug….. hoe ging dat ook weer bij die en die wedstrijd….. had ik in dat en dat jaar ook zo’n goed/slechte opbrengst in de moestuin….. wanneer begon ik ook weer met die cursus …. die hobby …. en wat een fijne tip of reactie gaf die en die….etc.

Afgelopen 10 dagen koos ik dus niet voor DJaktief maar voor aktie pur sang. Ik hield zelfs geen trainingslogboek bij. Vandaag liep ik in Hoogvliet een halve marathon en daarna was ik te moe om weer aktief te worden. Ik kroop achter mijn pc en werkte mijn trainingslogboek bij, en trok er de conclusie uit dat ik veel dingen lastig kon terughalen. Ik wil niet vergeten dus ik ga nog lekker bloggen over alles wat weer boven is komen drijven. Maak je borst maar nat want er komen nog blogs over:

  • de Halve van Hoogvliet
  • yoga
  • kanoën
  • gewoon tuinieren en moestuinieren
  • minimaliseren/huishouden/schoonmaken
  • wandelen op de N70
  • verstellen, naaien en Naaicafé DJ

Ik heb massa’s foto’s maar ik ga proberen wat minder uitgebreid te bloggen. Ik denk dat jullie wel graag wat van me willen horen, maar het ook goed zullen vinden als er minder links met informatie en foto’s in staan. En als jullie het niet goed vinden, dan doe ik het lekker toch!

Beste lezers en medebloggers ik hoor wel graag jullie tips en ervaringen want we hebben elkaar nodig – een blog zonder lezers is ook zo wat. Ik mag niet klagen over de lezers hoor. Afgelopen week is er zelfs iemand geweest die zo’n beetje alles gelezen heeft zoals je in de statistiek kunt zien. Dat maakt me wel heel nieuwsgierig trouwens.

Oh oh daar ga ik weer over op een nieuw onderwerp….. stoppen nu. Dit is mijn blog voor nu

bloguitschieter

»

  1. Affodil schreef:

    Zo helemaal mee eens! Ook voor mij is het in de eerste plaats een digitaal dagboek, maar met dingen die ik graag deel met de mensen in mijn al even digitale omgeving. En dan is het leuk te lezen dat ze meegenieten.

    Ik ben ooit met bloggen begonnen via een kennisje die een blogje had op senioren.net. Eigenlijk voelde ik me nog niet genoeg senior, want ik was toen – denk ik – niet eens 50. Bij de verhuis naar wordpress heb ik de posts overgedragen. Toen ik daar met mijn eerste blogje stopte, heb ik gelukkig de tegenwoordigheid van geest gehad om alles te bewaren op mijn pc. Ik lees dat nu nog af en toe na. Als bladeren in een geschreven fotoalbum.

    Bloed kruipt waar het niet gaan kan en bloggen is intussen een tweede natuur geworden en na eerst 2 blogjes op de been geholpen te hebben, heb ik ze vorige zomer samengevoegd.

    Soms valt het inderdaad eens een tijdje stil, maar dan begint het weer te kriebelen. Ach, terwijl we bloggen steken we geen ander kattekwaad uit, he? 😉

  2. Ada schreef:

    Hoi, daar ben je weer …en je hebt gelijk, tijd kun je maar één keer gebruiken. Er zijn te veel leuke en andere dingen te doen soms en dan komt het bloggen wel weer.
    Het is wel bijzonder het digitale dagboek….vroeger hadden we een dagboek met een slotje……wat zijn we tegenwoordig heerlijk “open” geworden toch.
    Zoals je (natuurlijk) wel weet staat mijn blog op een laag pitje maar meelezen vind ik wel heel gezellig. Maar als ik een goed boek heb lees ik ook minder blogs !!!
    Gezellig om je verhaal weer te lezen.
    Een hele fijne zondag !

  3. Jannet schreef:

    Geinig om te lezen hoe jij tegen dat bloggen aankijkt. Ik doe het omdat ik het zelf leuk vind om te schrijven over mijn wedstrijden en dingen die daar mee te maken hebben. En als ik het dan toch geschreven heb mag iedereen meelezen. En als niemand dat doet vind ik het ook prima. Die weblog is er in eerste instantie voor mezelf, lezersaantallen interesseren me niet. Het is natuurlijk altijd leuker als je waardering of een reactie krijgt maar dat is voor mij niet het belangrijkst. Dat ik op mijn weblog schrijf is omdat er op FB inderdaad moeilijk iets is terug te vinden. En niet iedereen heeft ook FB dus voorlopig schrijf ik nog op mijn weblog.

  4. kliefje schreef:

    Niks tips en trucs, gewoon lekker doorgaan zoals je dat deed. Je hebt je eigen stijl en die is prima! Ik kom graag lezen bij je.

  5. kungslilja schreef:

    Ha, daar ben je weer, leuk! Gewoon lekker blijven bloggen zoals je zelf prettig vindt. Ik ben benieuwd naar je komende logjes.

  6. Ga vooral zo door. Ik lees graag bij je. En je hebt een eigen stijl, zoals zuster Kliefje al zei. Er is zoveel te doen altijd hè?

  7. Blijft altijd leuk om je blog te lezen en aangezien jouw foto’s ook gezien mogen worden….ga zo door.

Geef een reactie

