20150620_072452_1

Wat is het toch een rommelige drukke tijd zo vlak voor de vakantie. Continu is er wel een of ander af te sluiten, in te leveren, te vieren of voor te bereiden. Hoogtijd voor mijn uitgestelde blog over de wedstrijd van vorige week.

20150620_102245_1

De zaterdagse krant werd al vroeg gelezen want om half negen was mijn tweet over #lekkerloopweer al on line. Deze wedstrijd zou ik samen met loopmaatje Pauline doen. Om zeker te zijn dat ze mee zou doen gaf ik haar het startbewijs maar als verjaardagscadeau. Zij zou binnendoor rijden naar het metrostation want er werd veel verkeer verwacht bij dit evenement. Naast onze halve marathon was er een wielerronde, een dikkebandenrace, een scootmobielrace en een hele feestavond. We verdwaalden bijna maar het lukte ons toch om de halte van het pendelbusje te vinden. Prima service!

In de tent bij de start was het een drukte van belang met veel ijverige vrijwilligers in het geel die alles in goede banen leidden. Na de gebruikelijke pre-startrituelen zoals het het doorboren van je shirt (niet jezelf) met speldjes om het nummer vast te maken en het zoeken naar een decent toilet gingen we naar de startlijn waar we allerlei bekenden tegenkwamen en die we weer aan elkaar voorstelden zodat we de volgende keer nog meer bekenden hebben.

Het was een vreemde start. Eerst werd er gezegd dat het een kwartiertje was uitgesteld en plotseling was er reuring en pang daar gingen we. Het was meer een trailstart dan een eventstart met speakers en zo.  De bedoeling bij deze halve marathon was om te kijk hoe hárd ik en hoe vér Pauline kon komen. Ik zou haar remmen en zij mij hazen  was de bedoeling. Vlak onder de twee uur zou een hele mooie prestatie zijn.

Het eerste stuk liep lekker want we hadden de wind mee maar dat wis ik nog niet. Ik kwam toen al de hele tijd lucht tekort en kon met niemand onderweg een gesprek aangaan. Mijn benen voelden echter prima. Pauline liep steeds 5 tot 10 meter voor me en keek om of ze vaart moest minderen. Het leek wel of we aan een elastiek zaten. Bij Albrandswaard had ik mijn flesje water uit mijn belt al op en nam ik een stuk banaan omdat ik trek had. Bij het keerpunt op de golfbaan kreeg ik het lastiger en liep Pauline verder uit. Toch gaf dat ook wel rust. Ik had goede benen maar ik begon allerlei dingen te voelen en nam dus maar een gelletje. Terug bij de post nam ik een spons en dat hielp tegen de plakkerigheid en ontspande me ook. Het parcours werd nog iets hobbeliger en winderiger en daardoor liep het tempo wat op. Er was weinig publiek, maar degenen die er waren deden hun best om je echt aan te moedigen. Er wandelden ondertussen diverse mannen en die kon ik mooi inhalen. Ook een paar dames – jonger dan ik – stak ik voorbij en dat is altijd een egoboost als je het zelf even lastig hebt zo tegen het eind..

11652127_664322833699383_1656407618_n

Bij de brug stond Running Hans – die al binnen was van zijn 5 km wedstrijd –  te wachten op zijn rennende gezinsleden en die maakte deze foto. Bedankt, hartstikke leuk. Toen het laatste stuk, dat liep ik weer veel harder met een eindsprint zelfs. Ik finishte in 2:02:48 maar vergat mijn Garmin in te drukken en kon de eerste 5 minuten niet praten zo hard had ik mijn best gedaan. Dus ik mag dik tevreden zijn met deze tijd. Pauline liep wel onder de twee uur: 1:58:03. Zij was 24e en ik 26e van de 47 dames uit onze categorie 35-plusser.

Het was een snel parcours en een leuke wedstrijd met vrijwilligers die echt hun best deden om je de goede kant op te sturen of te foerageren.  Het terrein was verder gezellig ingericht met allerlei stands maar we misten wel een speaker om de sfeer erin te krijgen. Geen medailles bij deze wedstrijd met een laag inschrijfgeld maar een goed bruikbaar rugzakje met een flesje water was onze beloning en met een tevreden gevoel gingen we verder het weekend in.

Dit is voorlopig mijn laatste wedstrijd. Het voelt goed om even niet op niveau te moeten blijven en gerust eens een training over te kunnen slaan. Toeval of niet? Mijn Garmin was bij mijn eerstvolgende loopje op woensdag niet juist opgeladen en ik liep dus letterlijk bevrijdt van tijd en kilometers een heerlijk herstelrondje.

»

  1. en nu fijn op vakantie, misschien?

  2. Tiny Raijmakers schreef:

    9 augustus gaan we weer samen een stukje!!

  3. Meisje_Sanne schreef:

    Knappe prestatie weer! Ik vind het echt super hoe je het allemaal doet…en dan nog een hele rits jonge(re) meiden voor blijven ook! Maar ook goed om even een stapje terug te doen. Constant presteren breekt je op en dan is het heerlijk om wel te kunnen lopen maar niet te hoeven of moeten. Ik wens je veel fijne vrije mooie kilometers toe!

  4. ruud schreef:

    Mooi verslag, leuke loop heb ik ook van meer kanten gehoord.
    Mooie prestatie ook weer, en nu lekker even wat minder.
    Wens je een heel fijne vakantie!

Geef een reactie

