20150705_083214_1

On 8:30 uur – tamelijk vroeg voor de zondagmorgen – vertrok ik met de fiets in gele outfit met banaan van huis naar het Stadhuisplein waar de Rotterdam Running Crew vandaag de Tour de France Run organiseerde … een loopje over een stukje van het parcours van de touretappe.  Ik had er zin in maar toen…..

20150705_092524_1

liep het even anders. Na het parkeren van mijn fiets liep ik even bij de gouden Mac binnen om naar het toilet te gaan omdat ik al veel had gedronken ivm de warmte. Dat mocht niet van de toiletjuffrouw en snel liep ik weer naar buiten dacht ik…. bam…. keihard knalde ik met de rechterkant van mijn hoofd tegen de ruit die ik niet gezien had. De mensen op het terras lachten keihard maar het deed hartstikke zeer en ik moest huilen van de pijn. Er kwam gelijk personeel van de Mac om me te verzorgen maar daar had ik geen tijd voor. De start zou om 9:15 zijn en ik moest ook nodig. Huilend stak ik de Coolsingel over, hup dixie in en daarna naar de start op het Stadhuisplein. Daar was een watertappunt en ik maakte een koud kompres van zakdoekjes. Toen begon ik me beter te voelen ook al keken medelopers me een beetje vreemd aan.

De sfeer zat er gelijk goed in door de speaker en we begonnen met de warming up. Ik heb kalm aan meegedaan want ik wilde liever meteen weten of mijn hoofd het wel zou houden. Ik kreeg geen hoofdpijn en voelde me ook niet misselijk of zo. Toen werd er gele rook ontstoken en vertrok eerst de 3 km groep, daarna moesten wij (de 9 km). Gek om weer over de Coolsingel te rennen de Zwaan over terwijl het geen marathon is.

tourdefrancerun RCC

Er stond nauwelijks wind en ik heb maar kalm aan gedaan. Prachtig gezicht dat gele loperslint en geweldig dat zoveel mensen zich gewoon aan de loopafspraken houden en elkaar waarschuwen voor obstakels etc. We maakten een lus over het Noordereiland en gingen over de Koningsbrug terug. Daar gingen de handjes omhoog ten teken dat de rest moet remmen. We daalden de trappen af naar de Run2Day drankpost met Ettix. Omdat ik bang was evt. misselijk te worden heb ik het bij mijn eigen water gehouden. Toen nog een warm stukje langs de Maaboulevard en terug de Coolsingel op. Als je daar weer in de goede (finish)richting loopt dan ga je vanzelf strakker lopen. Ik voelde me ook weer uitstekend toen ik afklokte op 49 minuten en 7,89 km. Blijkbaar had de organisatie het rondje een beetje aangepast. Ook de versnellingen ontbraken, maar het was prima omdat het toch al weer flink warm en benauwd aan het worden was. Het watertappunt was net de dorpspomp waar je allerlei bekenden weer tegen komt.

Ik ben daarna nog even naar de Mac gelopen om te kijken hoe het nou toch kon dat ik zo tegen die ruit knalde en heb er een foto door de ruit gemaakt. De vlek van mijn hoofd zat er nog op. Ik ben benieuwd of jullie er tegenaan zouden zijn gelopen. Op internet vond ik een foto van Mei Architects (de ontwerper van de gouden Mac). Het was de hoek naast de bestelpaal die ik counterde. Later thuis in ons eigen winkelcentrum viel me op dat op alle ruiten reclameposters of matte stippen zijn aangebracht.

20150705_102559_1

mcdonalds coolsingel  20150705_121405_1

Afijn ik fietste rustig naar huis in een heerlijk verkoelend tegenwindje en viel daar met mijn neus in de kersenoogst die manlief gestart was met de boys. Ik kon dus meteen de boom in  ;-).  De opbrengst is niet zo groot als vorig jaar (6 kilo nu, toen 10) en leverde 15 potten jam op. Vanavond eten we peultjes en morgen maken we rabarber.

 20150705_115834_1 20150705_145618_1 20150705_122658_1 20150705_122629_1

Toen was het eindelijk tijd om te douchen en te lunchen. En ineens zat ik weer te huilen. Niet van de pijn maar van de doorstane schrik om die klap tegen de kwetsbare geopereerde kant van mijn gezicht. Mijn oog begint nu langzaam dicht te zakken maar ik kan nu wel weer lachen hoor.

20150705_154614_1  20150705_154621_1

Normaal blog ik niet zo snel na een event maar wacht ik de foto’s even af, maar dit verslag luchtte op. Als er van de week nog leuke beelden komen dan zal ik ze plaatsen. Op de Facebookpagina van het event is al het een en ander te vinden klik

»

  1. Jan Schürmann schreef:

    O,wat een pech, maar toch goed om doorgezet te hebben.
    Van een medemens verwacht je toch meer dan gelach, als het echt een naar incident met de ruit is.
    Helaas, Toilet is vaak een probleem.
    Groetjes
    Jan Schürmann

  2. kungslilja schreef:

    Auw!
    Mooie oogst! Wij hebben vandaag van onze eerste aardbeien gesmuld. 🙂

  3. Je moet een klacht indienen bij de directie van MAC. A. Je zult niet de enige zijn die hier tegenop loopt, b. Ze zijn in nalatigheid gebleven, c. Afschuwelijk hoe ze jouw hebben behandeld, of juist niet behandeld. Nee, ik ben al geen liefhebber van de Mac, maar dit doet bij mij de deur dicht. Je bent er nog redelijk goed van afgekomen, een hersenschudding had ook zo maar gekund.

  4. Jacqueline schreef:

    Dat was een slechte start… heel vervelend #Mac. Je bent een bikkel dat je toch nog bent gaan lopen. Sterkte met je “blauwe” oog.

  5. Lou-ter-Lou schreef:

    Ohh… auwww zeg!! Wat rot!! En ja, ik kan me helemaal voorstellen dat je enorm schrok en de tranen kwamen 😦 Hopelijk is je blauwepaarse oogschaduw inmiddels verdwenen?

Geef een reactie

