11698940_893259404072004_1149332364556373274_o

Voor je er erg in heb is de week alweer voorbij gevlogen maar belofte maakt schuld dus 

tdf rcc

hier is de update van mijn fiets-, bots en loopavontuur van vorige week zondag. Ik moet zeggen dat de klap eigenlijk harder is aangekomen dan ik in eerste instantie zondag in de gaten had. Ik publiceer liever loopfoto’s dan blessurefoto’s dus daarom alleen maar de foto die gemaakt is op ca. 6 km op de Willemsbrug in plaats (bedankt Evert Buitendijk) van een close up van mijn dagelijks veranderende ‘paarse oogschaduw’. Mijn oog is lekker blauw geworden dus maar doet niet zeer, mijn wenkbrauw des te meer. Maar iedere keer als ik aan het incident terug dacht of met de gevolgen werd geconfronteerd kwamen er tranen. De schrik zat er dus flink in. Verder maakte het me ook erg onzeker en ik vertoonde idioot gedrag bij schuifdeuren en spiegels. Voorzichtig en onzeker tast ik of er echt geen onzichtbare belemmeringen zijn en dat ziet er tamelijk maf uit. Intussen is het wel een stuk beter zowel mentaal als fysiek.

Nee ik heb geen brief geschreven naar McDonalds. Van diverse andere mensen heb ik gehoord dat zij ook dergelijke ongelukjes hebben gehad, daar en op andere plaatsen. Je moet gewoon zelf goed uit je doppen kijken en nadenken want een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje. Met zo’n geopereerd hoofd als het mijne moet je gewoon nog meer oppassen besef ik nu. Nou dat was dan dat…. oh nee er is nog een schitterend – uiteraard geel – filmpje over de Tour de France Run gemaakt door Chris Bonis en dat staat hier. Voor meer foto/filmwerk van die man moet je even klikken op zijn eigen site. #mooiedingenmaken dat kan hij als geen ander.

Wat sport betreft heb ik me deze week dus even wat rustig gehouden maar ik fietste wel vrij veel naar allerlei workshops over werk zoeken én vinden. Daar vertel ik een andere keer nog wel eens over. Mijn truc om rustig aan te doen met sport is gewoon wel gaan maar korter of minder intensief. Zo draaide ik wel mijn fitness rondje maar dan met 1x 15 herhalingen ipv 2x en paddelde een uurtje op het Waaltje in de kano maar liet het half uur instructie zitten en onderweg heb ik ook niet geoefend met inkanten, boogslagen en peddelsteuntechnieken. Zowaar een looptraining is er bij ingeschoten deze week omdat ik in de klem kwam met een monteur voor onze kapotte CV-ketel die maar liefst 4x in actie moest komen voordat alles naar tevredenheid was opgelost. Wachten en geduld oefenen is een schone zaak…. zeggen ze tenminste….

pendrechtse molen kanoën

Wel was ik gisteren nog even op verkenning aan de noodkant van de A15 bij de Pendrechtse molen. Daar is weer een deel van de nieuwe kanoroute opgeleverd van ‘de blauwe verbinding’ klikkerdeklik. Het ziet er veelbelovend uit zowel om te varen als om hard te lopen. Leuke slootjes en plassen en schelpenpaden om weer wat trailbenen te kweken. Onze huidige opblaaskano leent zich nog niet voor echte wateravonturen maar ik popel om daar eens te gaan varen, maar voorlopig moet ik het maar met lopen doen. Loop maar even mee ………

 20150710_165722_1 20150710_165741_1
foto’s genomen vanaf het Vrijenburgviaduct

 20150710_170216_1 20150710_170640_1

foto links staand onder viaduct – foto rechts zicht op viaduct en omgeving

20150710_165952_1

stukje terug Vrijdenburgerplas met strand

20150710_171120_1

zich op kinderopvang en buitenspeeltoestellen etc.

Tenslotte kwam ik weer bij de oude verbinding onder de A15 de Heulweg die is afgesloten voor autoverkeer. Daar loopt een fietspad en in de toekomst gaat daar het water Carnisselande binnenstromen. Eind 2015 wordt verwacht dat dat gedeelte klaar zal zijn. Ik kijk ernaar uit!
20150710_171716_1

 Voor meer info over ‘de blauwe verbinding’ klikkerdeklik

Eén reactie »

  1. ruud schreef:

    Mooi stukje natuur gebied in ontwikkeling, ook voor lopen (en kanoën) erg leuk.
    Hopelijk houd je niet zo lang last meer van het deur-ongeluk.
    Fijne zomer Dorothé!

Geef een reactie

