20150829_141720_1

Nou ja… echt ‘little’ is hij niet deze pieper uit eigen moestuin, maar het is een van die kleine geneugten die me doen glimlachen tijdens het wachten op het behandelplan van de artsen. Tien kilo van deze aardappels leverde één rijtje planten van  één zakje pootaardappels trouwens op. Ze smaken prima.20150829_200722_1

De vijgenboom gaf niet zoveel oogst.Dit is pas het 2e eetbare exemplaar maar wel super lekker. Nee de tomaten doen het beter. Vooral de plant die middelste voor school moest zaaien levert een geweldige opbrengst. Jammer dat hij er nu geen cijfer meer voor krijgt. Een punt per tomaat zou heel lucratief zijn geweest.

20150829_200755_1

Verder heb ik me uitgeleefd op wat schilderklusjes die al heel lang op mijn lijstjes stonden. Zie hier het resultaat: een krukje met witte sokken en schilderijlijstjes met een witte dip. Verder heeft de nieuwe kamerdeur die sinds december in de grondverf stond eindelijk twee laklagen gekregen. Trouwens die vaas met takken…. dat zijn de restanten van de sieruien uit de tuin. Ik vond ze te mooi om weg te gooien.

 20150830_143446_1 20150830_144652_1

Verder loop ik zo af en toe een rondje. Tegenwoordig experimenteer ik met zonnebril en haarband om mijn oog zoveel mogelijk te ontzien. Het ziet er niet uit en aan de andere kant is het wel blits maar ik krijg mooi geen zweet of beestjes meer in mijn (zere/gevoelige) oog. Het rennen stelt nog niet veel voor trouwens. Ik ben nog langzamer geworden door al dat wandelen. Mijn benen voelen wel sterker maar mijn conditie is weg. Over drie weken een halve marathon in Den Haag, Dat gaan in geen geval een PR worden.

20150830_152819_1

Verder nog hartelijk dank voor al jullie reacties, medeleven, begrip en goede raad op mijn vorige blog.Twee dagen geleden las ik deze en toen kwam er rust in mij. Ik geef het maar even door.

20150831_125418_1

»

  1. Rob Alberts schreef:

    Ik wacht op de oogst van mijn rij Topinamboer.
    Ik kijk er nu al naar uit.

    Mijn vijgenboom draagt een redelijk aantal vruchten.
    Toch denk ik dat ook dit jaar de vruchten niet zullen rijpen.

    Sterkte met het herstel en succes met het lopen.

    Bemoedigende groet,

  2. Affodil schreef:

    Bij ons leverde de vijgenboom voor het eerst vruchten op: 5 stuks. De andere waren een stuk kleiner en voor een jonge plant te belastend om te laten groeien en afrijpen, dus die heb ik uitgeknepen.
    Deurstijlen lakken staat hier ook nog op het programma, maar zo gauw het weer het toelaat (tweede helft van deze week hoop ik) moet ik eerst nog het tuinhuis verder afwerken. Binnenshuis kan nog altijd als het weer te slecht wordt.

    • djaktief schreef:

      Dat van die vijgen heb ik nog niet zo bedacht, maar misschien was dat bij ons ook wel beter geweest Affodil.

      Groetjes,

      Dorothé

      • Affodil schreef:

        Doe ik ook met de druivelaars. Ik kies de meestbelovende trosjes uit om te laten groeien en knijp de mindere er uit. Ook een beetje kijken naar de spreiding en de richting op de zon en dan heb je weliswaar minder, maar wel mooiere vruchten.

Geef een reactie

