Dit blog verscheen eerder op de website van mijn Naaicafé DJ

vraagteken

Waar blijven de blogs….

Waar blijven de tips ….

Waar blijven de werkbeschrijvingen ….

Waar blijven de foto’s met creaties ….

Wanneer zijn nou die workshops …..

Wanneer is er dan zo’n ‘sewing bee’ of naaikring …..

Is dat open huis al geweest….

En een nieuwsbrief heb ik #$%))@? ook nog niet nog niet gezien…..

Is Naaicafé DJ nog wel open …..

Komen er nog wel klanten daar ……

12369234_1633269446895393_4730735085321944908_n

foto Inspire.nl

Tja in augustus ging ik vlot van start maar toen kwam ik in de medische mallemolen terecht en dat vroeg heel veel tijd en energie. Dat gedoe duurde tot het begin oktober  maar er zit nog geen schot in de operatieplanning.

Het nekte me bijna. Omdat ik niet weet waar ik aan toe ben durf ik geen plannen te maken omdat ik niet weet wanneer ik ze kan gaan uitvoeren. Want voor die plannen heb ik publiciteit nodig om deelnemers/klanten te werven. Je kunt niet iets beginnen en dan zeggen: ‘sorry ik lig er nu even twee maanden uit omdat ik moet herstellen van een operatie’.

Maar ik schaamde me ook omdat ik niet meer zo goed kan naaien als vroeger. Mijn concentratie en mijn ogen zijn slechter. Ik kan minder tegelijkertijd en omdat ik weinig heb genaaid afgelopen jaar ben ik ook wel wat feeling kwijt geraakt. Daarom maakte ik op een gegeven moment de keuze om uitsluitend op afspraak te werken met maximaal twee personen. Hierdoor kost lesgeven me minder energie en heb ik ook weer puf om zelf te naaien en mijn vaardigheden weer te vergroten.

Ik had voor de vakantie nog twee modellen geknipt uit twee boeken maar helaas waren de patronen niet erg goed. Daardoor duurde het langer voor ik ermee klaar was.

Het topje viel veel groter uit qua maat dan ik had verwacht. (Ik had natuurlijk tevoren de overwijdte op het patroon moeten nameten en vergelijken met mijn maten maar dat was ik vergeten).

Bij de jurk is het model van de rok niet juist getekend waardoor hij niet klokkend valt. (Deze fout in het patroon was me niet opgevallen terwijl ik zelf toch weet hoe patronen worden opgebouwd/getekend. Ik nam gewoon aan dat het boek klopte).

P1170831_1

Uiteindelijk zijn beide kledingstukken wel draagbaar geworden maar dat kostte wel wat gevloek en getier. Ze komen uit ‘Naaien en Stikken‘ en ‘Aan de slag met de Singer Overock‘. Bovendien stond in de werkbeschrijving van de top een onmogelijke methode om het beleg aan te zetten. Dat had ik ook eerst helemaal niet door. Er staan in beide boeken overigens wel veel goed gefotografeerde naaitechnieken. Ik had dus verwacht dat de patronen ook wel goed zouden zijn maar voortaan onthoud ik toch maar ‘meten is weten’.

Behalve deze projecten voor mezelf werd er door klanten van Naaicafé ook het nodige gemaakt: een joggingbroek, een legging, een top met bont, een jurk, een gymtas, een t-shirt, een rokje en een jasje. Nog niet alles is af en soms valt een project erg tegen qua model maar meestal komen we wel tot een goed resultaat. Ik krijg nog een aantal foto’s en zal die bij gelegenheid op Facebook of in een blog publiceren.

En er is nog altijd veel verstelwerk hier in huize Stoelinga. Daar wil ik nog een andere keer een apart blog met tips aan wijden. Momenteel ben ik nog met het recyclen van drie broeken tot rokjes bezig. En ik heb net een aangenomen project afgewerkt voor het vermaken van gordijnen. Die worden binnenkort afgeleverd en opgehangen. Daarover ga ik ook nog een blog met tips schrijven.

Die blogs hoop ik binnenkort te schrijven maar de rest (workshops, naaikring, nieuwsbrief, open huis) houden jullie van me tegoed tot na de operatie maar ik weet helaas nog niet wanneer die plaats zal vinden. Als het te dicht op de vakanties valt dan begin ik er misschien pas volgend jaar mee. Maar voor lessen kun je me gewoon bellen, sms-en whatsappen of mailen. De contactgegevens staan hier.

De website wordt qua openingstijden en tarieven pas aangepast als ik weet hoe het verder gaat.

Tot slot stuur ik jullie een sterretje voor de feestdagen en het nieuwe jaar in de hoop dat er veel sprankelende ideeën en plannen ten uitvoer komen.

naaicafé kerst 2015

nb. Ik maakte deze woordpuzzel met gratis met ImageChef. Je kunt het hier ook eens proberen.

»

  1. kliefje schreef:

    Dank voor de update, vroeg het me idd toevallig vorige week af.

  2. Ada schreef:

    Je shirt en tuniek zien er goed uit en is lekker draagbaar. En omdat het patroon niet echt is wat je er van verwacht stimuleert het wel weer je creative inslag en moet je er over gaan nadenken en ook daar leer je weer van.

    En het is je toch weer prima gelukt.
    Hele fijne feestdagen.

Geef een reactie

