12469350_573106216177682_2071329419875474762_o

foto’s met logo met dank aan Natuurlijk Sportief en RunnersWorld

Terwijl alle overzichten langs vlogen, besteedde ik mijn tijd aan rennen en naaiwerk. Maar dankzij manlief is er toch een overzichtje over de kilometers en de uren die ik afgelopen jaren maakte van alle beschikbare gegevens. (Pas vanaf 2010 hield in een eenvoudig logboek bij, dat steeds uitgebreider werd).

jaaroverzicht sportHet zijn maar cijfertjes en die zijn voor mij minder belangrijk geworden. Ik hou wel een logboek bij om te zien waar ik sta en waar ik mee bezig ben maar ik hang mezelf er niet meer aan op. Wat je wel kunt vaststellen is dat ik behoorlijk wat beweeg. En dat doe ik vooral omdat ik er lol in heb en omdat ik me er goed bij voel.

20150312_181925_1

Al voor de skivakantie was ik flink verkouden dus in december deed ik kalm aan maar direct na de wintersport ben ik weer voorzichtig gaan opbouwen. (Er was begin december bij een sportkeuring een ook lager hb gemeten dan dan ik gewoonlijk heb). Maar op die prachtige eerste dag van januari gleden er al weer vijftien kilometertjes onder mijn Asics door.

12402224_573109232844047_4245331409264367838_o.jpg

En twee dagen later stond ik na een gezellig etentje toch al om 09:45 uur in Dordrecht voor deelname aan de de Dordtse Biesboschtrail . Nou was het maar een dikke vijf km maar het geeft wel aan dat ik er weer zin heb in dingen. Het was zo’n evenement dat via Facebook wordt georganiseerd om mensen voor nieuwe dingen warm te laten lopen.  Bedankt Jurgen en Teun voor het organiseren. Het was een leuk rondje door het bosje en jullie hebben ons lekker vaak de dijk op gejaagd. In maart is de volgende kans om mee te doen klik hier voor meer info.

Natuurlijk heb ik al wel wat meer trailkilometers in de benen zitten maar het is altijd leuk om nieuwe looplocaties in de omgeving te vinden want rondom Rotterdam ligt nou eenmaal meer asfalt dan bospad.

Een concreet groter loopdoel voor 2016 heb ik nog niet. Een telefoontje naar de operatieplanning gisteren leverde nog geen informatie over mijn vooruitzichten op. Tot de eerste dag van februari heb ik de tijd om de marathon in Rotterdam te annuleren, maar ik kon het tot nu toe nog niet opbrengen. Ik ga wel komende zondag met de lange duurlopen van CAV meedoen voor de gezelligheid en ook omdat loopmaatje Pauline meedoet. Zo blijf ik in ieder geval op niveau. Ik wil mezelf niet onder druk zetten door me voor een andere voorjaarsmarathon in te schrijven. Ik moet gewoon tegen de tijd zien wat ik kan en wat er op mijn pad komt.

Er zijn genoeg ‘krenten voor de trainingspap’ zoals de loopjes van de Rotterdam Running Crew  deze keer gaan we naar de Van Nellefabriek en de trainingsloop in Uden die Tiny jaarlijks organiseert klik . En binnenkort  ga ik eens kijken bij  Girls Love 2 Run Rotterdam klik  bij hun 13e run alweer. Ik heb wel eerst even gevraagd hoe breed de term ‘girls’ werd opgevat maar alle dames zijn welkom, dus….gewoon een keer proberen.

Nou ik sluit af met twee actiefoto’s ter inspiratie en bemoediging . Je ziet dat er bij mij ook wel wat gewicht af mag ;-). En als je eens een tip hebt voor een (sportief of creatief) evenement ….

12402148_573108266177477_1776889934050533213_o

12496035_573108646177439_3025078638715884813_o

 

 

»

  1. Goed bezig! Wat een loopuren draai jij per jaar!
    Heb je de Brabantse Wal Marathon al eens overwogen? Grotendeels over onverhard parcours en vooral de halve en de hele hebben een prachtige route door het bos.

  2. ruud schreef:

    Mooi overzichtje van wat leuke loopjes, Dorothé!

Geef een reactie

