planning 2

Picture it (zo begint Running Repel  menig blog):

Dinsdag 5 januari bel ik met de OK-planning voor Plastische Chirurgie van het EMC zoals menig keer daarvoor. ‘Weten jullie al iets over de planning van februari?’ Met als antwoord: ‘nee helaas, waarschijnlijk weten we volgende week meer’.

spreuk socrates quotefancy

foto Quotefancy

Maandag 11 januari bel ik opnieuw maar helaas krijg ik de melding dat de degene die erover gaat een vrije dag heeft.

Dinsdag 12 januari ’s ochtends draai ik het nummer en krijg ik te horen dat ik niet op de februari-lijst sta. Doorvragen maakt duidelijk dat mijn pc (plastisch chirurg) minder opereert vanaf januari. Ik vraag naar mijn perspectieven en of mijn operatie ook door één van de twee geplande chirurgen kan worden uitgevoerd of misschien door een andere pc. De dame legt opnieuw het systeem uit dat ze niet langer dan een maand vooruit kunnen plannen omdat ze iedere maand een ander aantal beschikbare OK’s krijgen toegewezen. Ze leest even snel mijn status en zegt dat ze mijn vragen met de betreffende pc zal bespreken maar dat ze me weinig kans geeft op bespoediging. Ze zal me terugbellen.

Diezelfde middag bel ik nog een keer om te zeggen dat ik het allemaal wel begrijp maar dat het heel erg moeilijk voor me is om steeds maar één maand vooruit te kunnen denken. Het kan me minder schelen dat het nog een tijd zou duren als ik maar duidelijkheid heb. Ik voel me steeds zo gevangen omdat ik ik niet weet waar ik aan toe ben en geen plannen kan maken. Het is nu bijna een jaar nadat bekend is geworden dat ik een 4e operatie zou krijgen. Ik schreef er hier al eerder over maar zo geduldig als toen ben ik niet meer.

Later die week bel ik met een vriendin en vertel dat ik me schuldig voel dat ik in juli vorig jaar ben terug gegaan met twijfels over de operatie. Mijn vriendin wijst me erop dat mijn twijfels heel gegrond waren want de operatieplannen zijn immers gewijzigd. Ik praat met nog menigeen over het wachten en er worden veel zinnige dingen gezegd om positief te blijven.

Vrijdag staat er een onbekend nummer op de display van mijn mobiele telefoon. Ik verwacht niets dringends en rij eerst naar huis. Daar meldt jongste me dat het EMC gebeld heeft. Ik bel terug in de verwachting antwoorden te krijgen op mijn vragen aan de pc. En dan ineens wordt mijn geboortedatum gevraagd en krijg ik te horen dat ik medio februari geopereerd kan worden.

ONGELOOFLIJK TOCH!!!

Manlief is de eerste die ik bel en daarna volgen wat appjes en telefoontjes  en dan slaat het regelvirus toe en blaast er een storm van activiteit door mijn hoofd.

10479174_807621855929068_7825797232060517805_n

foto Rumi Quotes Whatsapp360

Natuurlijk speelt ook gelijk de vraag hoe het nou moet met mijn inschrijving voor de marathon van Rotterdam. Met pijn in mijn hart zal ik die morgen annuleren.

Ik heb al drie keer eerder een operatie voor gezichtsreconstructie ondergaan en ik weet hoe het werkt. Je mag de eerste twee weken niets. Je gezicht moet rechtop blijven en mag niet belast worden. Na een week mogen de hechtingen eruit en dan is het allerergste voorbij. (Hoe moet dat nu mijn lievelingszuster op pc met pensioen is? Ik zal het wel overleven maar brrrrrr).  De vorige keren mocht ik na twee weken weer hardlopen. (In augustus had de KNO-arts het over zes weken). Ik moet sowieso de controles van het genezingsproces afwachten. Twee maanden mocht ik de vorige keren mijn gezicht niet belasten en moest ik het echt kalm aan doen. Je mag wel van alles doen maar moet heel erg oppassen met zon, koude, druk, aanspannen etc. Na die periode zit alles goed vast gegroeid en dan start de lymfedrainage en gezichtsmassage door de oedeemtherapeut. De Rotterdam Marathon is dit jaar op 10 april – een week voor het einde van die twee maanden – dus ik mag niet. Een marathontraining is bovendien nou niet bepaald kalm aan doen.

Verdere loopplannen maak ik ook nog niet. Ik ga zien waar ik dan sta qua conditie en mezelf niet onder druk zetten om koste wat kost dit jaar marathon te lopen. Maar ik blijf wel trainen natuurlijk. We zullen zien waar en in welk tempo die benen me zullen brengen. Ik hoop gauw een blogje te schrijven over alle bijzondere loopjes die ik deze week deed en tot medio februari ga ik er nog lekker tegenaan. En hoe loopt het met jullie sport- en andere plannen?

10593131_829169860440934_3477756277243645540_n

 

 

»

  1. Sabine schreef:

    Spannend! En je weet nu wel waar je aan toe bent.
    Jammer van Rotterdam, dat kan ik me goed voorstellen. Maar je gaat je nu voorbereiden op een ander soort marathon.

  2. kliefje schreef:

    Toch fijn dat je ein-de-lijk iets weet!! Aftellen nu xx

  3. Jannet schreef:

    Jammer dat R’dam niet door kan gaan maar je weet nu wel waar je aan toe bent en dat is toch ook wel prettig. Lopen zonder druk van een wedstrijd is ook prima toch? En wie weet gaat het wel zo goed dat je eerder dan gedacht weer plannen kunt maken…..maar nou loop ik op de zaken vooruit.

  4. Jeeee… wat spannend dat de datum nu bekend is. Wat heb jij daar ongeloofelijk lang op moeten wachten. En ik snap je helemaal, Hoe rot het is dat de marathon van Rotterdam nu niet door kan gaan. Wat Jannet hierboven zegt… lekker lopen zonder druk nu.
    En aftellen! Sterkte met de (mentale) voorbereidingen.

  5. Ada schreef:

    Fijn voor je dat er nu eindelijk een datum vaststaat, kun je daar de dingen op plannen en Rotterdam is vast volgend jaar weer!! Sterkte met de voorbereiding .

  6. Veronique Hermans schreef:

    Ach Dorothé, De marathon van Rotterdam blijft eeuwig bestaan. Jouw operatie heeft voorrang. Nu heb je een datum en daarna wordt het herstellen en dat moet je in een rustig tempo doen en daarna kun je heel de wereld met alle marathons aan.

  7. KnutzEls schreef:

    Die marathon blijft nog wel.

  8. KnutzEls schreef:

    Ga met de flow, dat is het allerbeste. Dat moet ik nu ook. Lig in het IJsselland. Op mn blog lees je er meer over. Heel veel sterkte met de operatie. Liefs, Els

  9. Barbara schreef:

    Nu ja!! Heb je een datum en dan maak je je druk om de Rotterdam marathon?!! Brrr niet doen!! Komt elk jaar terug dus je mist echt niets hoor ! Je moet wel zodra het kan je conditie op peil houden. Maar nu eerst wat het belangrijkst is: je operatie! Voor jou staan de planeten nu even stil, maar daarna gaat alles langzaam weer in beweging komen en komt alles goed. Liefs en veel sterkte komende tijd. Big hug! ❤

  10. ruud schreef:

    Nou, je weet tenminste nu wel waar je aan toe bent. Jammer natuurlijk van R’dam, maar dat kan elk jaar nog.
    Hopelijk komt nu wel alles helemaal goed, en ben je er van af. Kan je daarna plannen maken, zonder rekening te houden dat er weer een ingreep tussendoor kan komen.
    Sterkte alvast en greetz,
    Ruud

  11. Joolzz schreef:

    Eindelijk! Eindelijk! Dus dan komt een boek goed van pas!! Nog eventjes wachten, maar dan… eindelijk!

  12. Feikje schreef:

    O, Rotterdam. Voor mij is het 6 jaar geleden en nu ‘mag’ ik weer. Wat jammer dat je hem dit jaar moet missen. In 2017 is hij vast veel leuker om te lopen! Succes met de operatievoorbereidingen.

    • djaktief schreef:

      Leuk dat jij dit jaar loopt met de groep die je traint Feikje. Ik ga in ieder geval aanmoedigen in het Kralingse Bos ergens tussen de 31-34 km waar veel lopers het lastig krijgen. Laat tzt maar weten wat ongeveer de loopplanning is dan kijk ik naar jullie uit.

      Groetjes,

      Dorothé

  13. Saskia schreef:

    Fijn dat er uiteindelijk toch een datum bekend is geworden. Het was weer een gedoe maar je kunt je nu ergens op richten.

    Sterkte alvast!

Geef een reactie

