10702091_861216947236225_1594849595925746902_n

Als jullie dit (ingeplande) bericht lezen ben ik in het ziekenhuis of misschien al weer thuis. Op maandagmiddag kreeg ik een telefoontje dat ik me op dinsdag om 06:30 uur in het EMC moest melden dus ze gaan als het goed is gelijk met mijn neus en oog aan de slag.

Afgelopen week was zo’n week met ‘van die dingen’ ………..

Zo sneed ik mezelf drie keer in de vingers tijdens het eten klaarmaken en niet eens met de beruchte AH-messen. De kids plakten heel lief pleisters maar een keer werkte dat niet goed en ik bleef maar bloeden. Ik raakte er helemaal overstuur van terwijl dat nergens voor nodig was natuurlijk . De kinderen kalmeerden en troostten me en ik werd weer rustig.

media_xl_673022

Nog nooit van mijn leven heb ik de voorjaarsschoonmaak zo vroeg klaar gehad als dit jaar. Het leek wel of ik bevangen was door zwangerschapshormonen om ervoor te zorgen dat het thuis allemaal pico bello op orde was. Heerlijk zo’n schoon huis….het ruikt lekker naar meubelolie en schoonmaakmiddelen en de ramen blinken als spiegels zodat ik straks lekker vanuit mijn luie stoel de bollen de grond uit kan kijken.

repair-woman

Tijdens de schoonmaakturbo heb ik ook meteen allerlei achterstallige klusjes aangepakt. Van die dingen die al jaren moeten gebeuren maar die ik steeds voor me uitschuif. Ik lijmde een stoel, plakte de dopjes op de plinten, repareerde fietstassen, verving lampen en ruimde overbodige spullen op. De auto en de tuin zijn ook op orde etc. Het enige wat nog moet is een aantal spullen op Marktplaats zetten maar ik wil nu geen bellers of volk over de vloer. Er zijn wel weer allerlei nieuwe naaiprojecten uit het opruimen voortgekomen maar dat is niet erg. Als ik weer energie heb en goed kan zien dan ga ik me daar lekker op uitleven.

Omdat ik zoveel gedaan kwam ik nauwelijks aan bloggen en social media toe. Ik heb nog flink wat recepten en werkbeschrijvingen die ik uit wil werken maar dat komt wel weer. Het voelt goed om minder tijd achter de PC door te brengen.

Maar van tijd tot tijd vloog het operatiegedoe me wel naar de keel. Vooral het slapen ging slecht. Na een uurtje of 5 was het wel gedaan en dan pakte ik maar een boek in de hoop daar duf genoeg van te worden om nog even in te dommelen. Vorige week kreeg ik een enorme huilbui bij manlief en sindsdien slaap ik beter.

20160128_092353_1

Alle stress en activiteiten zorgden ervoor dat ik sinds januari 4 van de 5 kilo’s die ik boven mijn normale gewicht zat weer kwijt ben. Dat is mooi meegenomen nu ik een tijdje niet intensief kan sporten. Bij het boodschappen doen zag ik deze pakken meel… kun je nagaan.

Tja en ik heb het aangedurfd om toch weer loopplannen te maken. Ik heb me ingeschreven voor een halve marathon in Leiden. In mei 2014 heb ik ook daar de halve gelopen na mijn eerste operatie in januari. Nu zit er twee weken minder tussen maar ik denk dat dat wel gaat. Mocht ik nou voorlopig niks mogen van de medici dan kan ik het altijd nog omzetten naar een 10 km.

Maar ik heb niet alleen maar gewerkt hoor. Ik ben ook naar de sauna en de film geweest, heb gewandeld op Marken, ben gemasseerd en lekker uit eten geweest. Allemaal leuke dingen nog ff meegepakt.

Nou eind van de week hoop ik te schrijven over hoe het allemaal is gelopen. Ik kreeg heel veel ‘harten onder de riem’ van mensen en organisaties. Dank je wel allemaal en tot binnenkort.

wensen van rm

wensen van lm

*alle plaatjes behalve de foto met meelpakken en de screenshots zijn van het www

 

 

 

»

  1. Monique Suijker schreef:

    heel veel sterkte !!! ik volg je nog steeds dus denk aan je….. ik vind je hardloopverhalen zo leuk om te lezen het allerbeste joh en zet m op grtjs

  2. Affodil schreef:

    Intussen ben je hopelijk alweer thuis en volop aan het herstellen. Succes!

  3. Ada schreef:

    Sterkte met herstellen !

  4. kliefje schreef:

    Ik hoop dat alles goed is gegaan! Heel veel sterkte maar weer xx

  5. Jacqueline schreef:

    Sterkte met herstellen!!! Heel veel respect voor je.

  6. Rob Alberts schreef:

    Ik wens je een goed herstel!

    Beterende groet,

Geef een reactie

