20160303_161823_1

Ook in week 3 na operatie 4 was ik weer veel aan de wandel. Het maakt me lekker rustig en je ziet nog eens wat anders dat de zinnen kan verzetten. Dit kwam ik allemaal tegen

Mijn normale rondje naar Rhoon bracht me bij de enorme stapels wilgetenen die bij de Rhoonse Grienden waren gesnoeid. Er lag een folder van de griendhouthandel die dat allemaal kapt en verwerkt…. interessant. Omdat de Essendijk die ik normaal terug neem best druk is nam ik de Tijsjesdijk en de Rijsdijk en daar stuitte ik op een bakkerij en konditorei. Die ga ik nog wel eens met een bezoekje vereren. De weer ervoor was ik al met een van mijn buurvrouwen op de koffie geweest in deze boekhandel. Altijd goed om lokale winkels te bezoeken toch.

P1180252_1

Op vrijdag wandelde ik door weer en wind met paraplu naar het museum Rotterdam waar ik met een vriend had afgesproken. Dat museum zit in het nieuwe Timmerhuis van architect Rem Koolhaas, dat nu al weer de Glasbak als bijnaam heeft gekregen. De tentoonstelling over de geschiedenis van Rotterdam en haar inwoners was wel interessant maar wij misten toch heel veel informatie over objecten die getoond werden. Het was wat fragmentarisch allemaal. Wel grappig was de grote kaart van Rotterdam waar je met een stip jouw verhaal met Rotterdam kon vastleggen. Barendrecht en ons huis stonden ook nog net op deze kaart. Toch ga je weer anders naar dingen kijken als je er meer over weet. Ik leerde heel veel over de stedebouwer Lotte Stam-Beese die het naoorlogse Rotterdam vorm gaf. Vroeger was dat alleen maar een straatnaam in de wijk Prinsenland (waar we eerst woonden).

P1180256_1 P1180255_1

Maar het meeste plezier hadden we toch buiten bij het Timmerhuis. Je kunt er helaas niet in maar voor een virtuele rondleiding klik je hier.

P1180266_1 - kopie P1180267_1

Op zaterdag was ik weer op pad want ik wilde eens langs bij de Ruilwinkel Feijenoord omdat daar ook maandelijks een Repair Café wordt gehouden en ik wilde eens kijken of ik daar als Naaicafé DJ ook nog wat zou kunnen betekenen. Reuze gezellig en interessant allemaal. Als je iets inlevert krijg je punten oftewel lets en daarvoor kun je dan iets anders ruilen of een reparatie laten uitvoeren.

Op de terugweg heb ik lekker lang rondgekeken op de Beijerlandselaan/Groene Hilledijk waar de Tangermarkt en Toko Yari en uiteraard weer wat dingen gekocht die ik niet bij de gewone supermarkt tegenkom. Verder ontdekte ik een leuke feestwinkel Wegisweg, een fantastische taartwinkel Almina Pastanesie  en een porseleinwinkel waarvan ik de naam weer vergeten ben (schuin tegenover de Media Markt bij de moskee). Bijna thuis werd ik nog getrakteerd op baltsende futen en dat maakte de dag echt af.

20160305_150733_1

De volgende dag ging ik met een geblesseerd loopmaatje op pad 20160306_133048 uitsnede_1om te supporteren bij de 32 km trainingsloop van CAV. Ik kon er beter tegen dan vorige week. Het hardlopen komt weer dichterbij. Vrijdag mag de neusdop uit en ga ik het weer proberen. Ik hoop dat het vele fietsen op de hometrainer en het wandelen het conditieverlies beperkt gehouden hebben. Het gaat wel goed met mijn neus maar makkelijk is het allemaal nog niet. Ik zal jullie de details besparen want dat klinkt zo zeurderig en ontevreden allemaal. Ik moet gewoon geduldig wachten over verder herstel van alles. Het heeft gewoon veel tijd nodig om weer tot rust en juist functioneren te komen.

Ik sluit af met de bomen die vandaag fotografeerde op weg naar Zuidplein. De jonge boom met nog alle mogelijkheden en die boom die al zoveel heeft meegemaakt maar waar nog steeds een vogeltje in zit en die haar takken gracieus spreid. En dan die bomen die samen een familie lijken te zijn en naar elkaar toe neigen. Prachtig en inspirerend.

 

»

  1. kliefje schreef:

    Haha, die website van de taartenwinkel is in het Turks… 😉
    Mooie wandelingen D! Rotterdam is en blijft leuk.

  2. Rob Alberts schreef:

    Een actieve blogger blijf jij dus.

    Vriendelijke groet,

  3. Hedwig schreef:

    ontzettend leuk verhaal! En ik hoop dat je vrijdag mag genieten van een loopje. Ik vind je geen zeur: als je van actief zijn houdt, is dit niet eenvoudig!

  4. Affodil schreef:

    Lopen mag dan je lust en leven zijn, je weet van je wandeltochtjes ook het onderste uit de kan te halen!

Geef een reactie

