Al meer dan twee weken geleden maakte ik dit project af maar ik kon maar geen tijd en gelegenheid vinden om erover te bloggen. Er zitten zoveel uren in deze deken dat niet alleen een vast plekje in huis maar ook een digitaal plekje op mijn blog verdient.

In 2013 begon ik na de 2e operatie aan een zogenoemde CAL-deken (crochet along, oftewel samen digitaal haken) maar het patroon was veel te moeilijk voor me. (Over de start klik en de update met de magic knot klik). Na operatie 4 haakte ik nog steeds maar toen raakte het garen op – de hele deken is nl. van restjes gemaakt – en werd het tijd om de rand te maken. Hiervoor gebruikte ik de instructie van Little Wooly (helemaal onderaan staan foto’s) omdat mijn haakwerk een beetje onregelmatig was aan de kant. Bovendien geeft een dubbele rand wat meer stevigheid.

Zoals je kunt zien moest ik nog een restbol in een nieuwe kleur gebruiken om de rand af te kunnen maken. In de omschrijving van Little Wooly staat niet hoe je die hoeken maakt. Ik heb gewoon gemeerderd door 3x in een steek te haken en geminderd door op 3 steken 2 stokjes over te slaan. Daardoor valt de rand mooi rond.

De rand is verder met de hand vast gezoomd en alle losse knoopjes en draadjes aan de zijkant zijn mooi weggewerkt.De rand is ook wat minder kwetsbaar omdat hij dubbel is.

20160327_233246_1

De deken ligt overdag op mijn voetenbankje. Hij is best groot: 190 toeren van ca. 220 steken, dus meer dan 4000 keer heb ik een stokje of een vaste gehaakt.

Links op de foto de hoeveelheid garen waarmee ik begon en rechts de bolletjes die nog over zijn. Ik ga dus nog iets anders haken. Daarvoor ga ik nog lekker even rondsnuffelen bij de opgeslagen patronen op mijn Pinterest-bord haken en breien . Als jullie nog leuke ideetjes hebben dan hoor ik ze graag.

P1150054_1 20160328_001715_1

 

»

  1. monique schreef:

    Wat een werk! Hij is wel mooi geworden.

  2. Affodil schreef:

    Heel mooi!

  3. Veronique Hermans schreef:

    leuk zo’n gehaakt kleed met een verhaal.
    En wat is het leuk geworden.

  4. Ada schreef:

    Mooi geworden,daar zul je veel plezier van hebben als het koud is om lekker in weg te kruipen.
    Je kunt van de restjes misschien nog een leuke stola/omslagdoek maken !

  5. Joolzz schreef:

    Wat een werk!! Mooi hoor

  6. Morgaine schreef:

    Absoluut mooi en geweldig natuurlijk, ja ik heb er ook al wat dekens op zitten, maar mijn ultieme favoriet is degene die ik vorig jaar haakte voor mijn dochter haar verjaardag. En ik zie nu dat ik deze nog niet eens heb laten zien op blog, hahaha

    Wel de laatste deken is sprei geworden zo groot 😉 Voor mij nicht, die was ook heerlijk om te maken!

    https://mymorgaine.wordpress.com/2016/12/27/haken-voor-mijn-nicht-de-now-8-romance-cal-deken/

    X

Geef een reactie

