30daysofrunning

Wie A zegt moet ook B zeggen…. zo’n type ben ik nou eenmaal. En 30 dagen iedere dag een stukje rennen dat ben ik dus gewoon gaan doen. Het heeft zijn leuke en minder leuke kanten. 

1e deel 30daysof running

De ‘salamitactiek’ dwz gewoon iedere dag een plakje en kijken hoe ver ik kom heeft ervoor gezorgd dat ik de eerste twee weken gehaald heb. Het is lastig om iedere dag de tijd te vinden om te lopen maar je word er wel steeds handiger in. Maar ik voel wel constant de druk dat ik nog moet lopen en dat hoort voor mij eigenlijk niet bij het vrije gevoel dat rennen mij geeft.

We waren bijvoorbeeld een weekend weg naar Terschelling en dan moet je op zo’n dag dat je 25 km wandelt toch nog een gaatje vinden voor de running challenge. Ik heb het opgelost door dan maar een klein stukje te rennen: ‘een rondje rond de Brandaris’ van 3 km maar eigenlijk vind ik dat geen echte training. Al eerder heb ik op een drukke zaterdag een Coopertest van 12 minuten gerend omdat ik gewoon niet meer tijd had. Er was zelfs geen tijd om voor in- en uitlopen.

Het is fysiek allemaal goed vol te houden. Ik heb geen pijntjes of kwalen dus mijn herstel is prima. Ik fiets, fitness, wandel, kano en tuinier ook gewoon door. Ik ben niet extreem moe of hongerig. Ik slaap eigenlijk wat minder en eet ook gewoon goed zoals altijd. Ik ga er dus gewoon mee verder

Op Twitter zet ik iedere dag een berichtje met een foto (kijk naar de datum en je ziet de hoeveelste dag het is) en ik noteer heel kort in mijn logboek de gelopen kilometers maar aan een trainingsverslag kom ik niet toe door gebrek aan tijd en rust voor reflectie. Ook bloggen schiet erbij in. Dit blog was ik gisteren begonnen, maar ik ben nu maar wat vroeger opgestaan om het af te maken. Het is sowieso een drukke intensieve periode in Huize Stoelinga. Misschien dat de meivakantie wat rust brengt.

Ik wil de 30 dagen wel volmaken….. oh… daar gaat mijn wekker…. tijd voor het gewone leven…. gauw mijn shirt en tight aan, kinderen wekken, ontbijten en weer op pad.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

»

  1. Affodil schreef:

    Fantastisch! Maar zorg er wel voor dat je jezelf niet klem zet met een te overladen agenda!

  2. Ohhh, je gaat echt goed. Ik ben benieuwd hoe ik het gedaan had zonder geblesseerde enkel. In plaats van rennen probeer ik dagelijks te wandelen. Toch wordt dat op den duur ook een beetje saai.

Geef een reactie

