P1170744_1Naar de echte Huishoudbeurs ben ik nog nooit geweest, maar wel eens naar evenementen van Libelle of Margriet. Ik ga meestal voor de gezelligheid met iemand samen en ben niet zo’n ‘beurstijger’ met karretje die een massa dingen wil scoren. Een tijdje geleden was ik op de winter en kerst fair in Ahoy en daar kwam ik zowaar wat handige dingetjes tegen. Ik heb er niet eerder over geschreven maar ik ben allerlei achterstallige zaken aan het doornemen dus hier weer een blogje over koken en huishoudelijke zaken.

(Foto’s boven van het www). Zo ontdekte ik pleisters die je niet hoeft vast te plakken en die dus ook geen irritatie of kleverigheid geven. Bovendien hebben ze een leuk kleurtje: PlasterMaxx.

Ook heb ik een tijdje staan kijken bij de stand van Shadowpainting  maar ik heb al meer hobby’s en ideeën dan tijd om ze uit te voeren, dus daar heb ik niks gekocht. Maar verleidelijk was het wel.

Ik moest mijn handen diep in mijn zakken steken om niet te zwichten voor de spullen die verkocht werden bij Goedkoop Bloemschikken vooral van de ringen waarmee je jutekransen kunt maken vond ik fantastisch (zie voorbeelden hier) maar ik ben niet gezwicht.

Ook voor je uiterlijk waren er weer allerlei gadgets te koop. Helaas ben ik op de leeftijd gekomen dat je een snor gaat krijgen dus een epileerveer van Epi Easy zou wel handig zijn, maar ik durfde het toch niet aan met mijn kwetsbare gezicht. Ze hebben geen website maar op deze site en hier kun je kijken wat ik bedoel.

Behalve voor een wat lekkers te eten en te drinken heb ik alleen geld uitgegeven aan een krulfrietsnijder. Ik had die nl. wel eens in de Efteling gezien maar was geschrokken van de prijs. Normaal deel ik dan het recept op een van mijn kookboekkaarten, maar het wordt alleen bij de snijder zelf geleverd, dus ik denk dat er copyright op zit. Ik kan het briefje trouwens nergens meer vinden en er is ook geen webiste over maar ik kan jullie wel deze video van een concurrent laten zien.

Thuisgekomen heb ik het natuurlijk uitgeprobeerd en het scoorde hoge ogen bij de jongens. Ik heb de krulfriet gefrituurd en dat is natuurlijk redelijk vet. Je kan het ook in de oven of in de Airfryer doen (oven werd erg droog bij ons). Als iemand nog het recept met vooral de tijden voor me heeft dan hoor ik het graag.

Nou volgt er nog wel wat uit mijn eigen keuken hoor maar dan in het kader van ‘een beetje van mezelf en een beetje van Maggie’ zoals mijn moeder het zo mooi omschreef. Een beetje gemak van de dingen die er al zijn maar jullie weten dat ik eigenlijk een hekel heb aan koken met kant en klare ingrediënten. Maar mijn kookmap is ontstaan om de de pubers hier in huis te leren koken op een makkelijke en goedkope manier, dus daarom smokkel ik af en toe een beetje. Maar voor het Knorrpak heb ik toch een alternatief gevonden.

recept frikandelbroodjes

recept bobotie

De ouderwetse rabarber en spruitjes houden de frivoliteiten wel voldoende in evenwicht. In de praktijk eten de jongens eigenlijk spruitjes nog steeds niet, dus vandaar dat het recept maar voor twee personen is beschreven. Eigenlijk worden alle groenten wel volop door hen gegeten behalve witlof, spruitjes, asperges (jongste wel), courgette (middelste wel) en aubergine. Met een beetje goochelen lukt het wel om het iedereen naar de zin te maken.

recept rabarber van Arjen

recept roerbakspruitjes

Soms slaan manlief of ik echt aan het experimenteren. Zo had hij afgelopen oktober best wel een flinke druivenoogst uit de moestuin en daarmee heeft hij heerlijk druivensap gemaakt dat we nu nog steeds drinken. Hoe hij het precies gemaakt heeft weten we niet meer maar wat hij zich er nog van herinnerde heb ik opgeschreven. We gaan het in oktober gewoon weer proberen te maken.

recept druivensap

kletskkoekjes   tortelduifjes

afkomstig van Xenos

Verder kreeg ik vlak na de laatste operatie als opkikkertje van een vriendin een pot ‘Kletskoekjes’ van Xenos om te bakken. Je ziet wel meer van dat soort potten in diverse winkels. Die ‘Kletskoekjes’ waren zo ontzettend lekker dat ik zelf ook nog een pot kocht en gelijk een pot ‘Tortelduifjes’ met witte chocolade en cranberry’s erbij. Opnieuw likte ik mijn vingers erbij af en ik besloot ze nogmaals te kopen maar dit maal heb ik ze deel voor deel ontleed er zo mijn eigen recepten ervan gemaakt.

recept choclate chips koekjes met noten

Nou het is mooi geweest. In de directory 2016 van mijn kook en bakfoto’s staan alleen nog plaatjes van cranberry compote en wentelteefjes uit de oven. De zak van de cranberry’s heb ik niet meer dus ik moet wachten tot die weer in de winkel liggen. En het recept van die wentelteefjes uit de oven heb ik van het blog van Marieke waar ze ook schrijft over allerlei andere zaken. Klik hier voor haar recept. Ik neem het niet op in mijn kookboek omdat de pubers het niet lekker vonden. Zelf vond ik het heerlijk vooral omdat ik er nog wat vanillesaus bij maakte.

IMG-20160107-WA0000 20160323_171212_1

nb alle recepten die eerder op mijn blog verschenen kun je hier vinden

 

 

 

»

  1. Oeh, die krulfriet. Op Goeree kom je op veel evenementen een kraam van de scouting tegen die ze verkopen. We zwichten er vaak voor.

  2. Ada schreef:

    Dat ziet er allemaal weer super uit, Knap om op zo’n beurs van alles te zien en zo weinig mee naar huis te nemen.Het is daar vaak moeilijk om de keus te maken van wat echt gebruikt gaat worden en datgene wat er voor de rest van je leven achter in de kast verdwijnt …..
    Fijne dag
    Groetjes,
    Ada

  3. Affodil schreef:

    Die pleisters kende ik nog niet. Maar er is al langer ook een steunverbandversie van. Onze honden vinden/vonden dat erg intrigerend. Zo erg, dat ze – geheel buiten hun gewoonte – hun verband altijd lieten zitten i.p.v. het los te pulken. Ik gebruikte dan ook de opvallendste kleuren: knalgeel, fel rood, fluogroen. Wel opletten: vermits het weefsel erg rekbaar is – maar door het ineengrijpen niet kan terugschuiven zoals het oude verband – kan je bij te sterk aanhalen de bloedstroom afspannen. Dus na het aanbrengen na een paar minuutjes even checken of dat niet het geval is!

Geef een reactie

