kanotoch gaatkensplas

Heerlijk zo’n vrije dag. Vanochtend voor het eerst weer hardgelopen na mijn #30daysofrunning. Het was de afgelopen week een drukke week waarin ik veel onderweg was zodat ik het dagelijks hardlopen niet miste. Integendeel de hardlooprust deed me goed. Nergens meer last aan mijn trouwe onderdanen. Ter voorkoming van stress had ik vanochtend mijn hardloophorloge thuisgelaten. Eerst even een stukje rennen en dan een uitgebreide warming up en loopscholing, gevolgd door mijn standaardrondje van een kleine 10 km.

Daarna lunch en toen ben ik in onze kano gestapt, of moet ik zeggen gekropen, want de steiger is een beetje hoog om gracieus zoals het hoort de kano in en uit te komen. Toen heb ik mijn GPS-horloge wel aangedaan om dit leuke routekaartje te krijgen.

Ik schreef al eerder over mijn onze kano-avonturen hier. We zijn geen lid meer van de de kanovereniging Lekko  omdat het niet te combineren was met onze hardloop-, fiets- en schaatsactiviteiten. Via via konden we in het voorjaar een tweedehands kayak kopen. Nu kunnen we dus gewoon gelijk op pad gaan als we willen en hoeven we niet eerst naar de club toe. We zijn nog op zoek naar een tweede exemplaar want samen varen is leuker en veiliger. Als jullie een tip hebben dan hoor ik het graag.

We kunnen de kano op de auto vervoeren. Want het is de bedoeling om in de toekomst ook eens elders te gaan varen.

Maar voorlopig is een rondje op de Gaatkensplas al leuk (vandaag deed ik 5,5 km in iets meer dan een uur) en als te zijner tijd ‘de blauwe verbinding’ helemaal klaar is dan kunnen we zomaar 13 km varen. De Gaatkensplas wordt er niet op aangesloten maar de sloot achter het Swifterbandpad wel, dus dat is even overdragen en varen maar naar de Zuidpolder of naar Ahoy.

Verder nog wat actiefoto’s van Arjen tijdens zijn eerste rondje begin april.

P1180444_1

Zie het hoogteverschil tussen kajak en steiger

P1180442_1

We passen precies onder de bruggetjes

P1180439_1

Scharrelen tussen de eilandjes en watervogels

Veel info over kajakvaren lees je hier  en op de site van Lekko. Bekende hardloopster Jolanda Linschoten heeft er ook een mooi boek over geschreven dat heet ‘Kanoparadijs Nederland‘.

Mochten jullie nog tips hebben ook over de bijhorende spullen zoals wetsuits, waterproof fototoestel en kano-accessoires dan hoor ik het graag. En als we een tweede kano hebben, dan wil ik graag een rondje met je gaan varen.

Geef een reactie

