20160919_123206

Jaja ze kunnen dat wel zo mooi ophangen in de sportschool maar je moet het toch maar wel even waar maken. Begin september startte ik met een #plankchallenge dit is deel 2, voor deel 1 klik

Het verslag van dag 9 t/m 20:

Op die 9e dag had ik mijn timer verkeerd gezet want ik moest over de magische grens van 1 minuut planken komen. Later op die dag lukte het toch nog een tweede keer om aan de slag te gaan met de challange en het ook echt te halen. Uit mijn opmerkingen op Facebook en Twitter maak ik op dat het toen allemaal best nog wel aardig ging. Maar de overgang naar 1,5 minuut oftewel 90 seconden verliep slecht. Blijkbaar is het gat te groot. Het viel ook samen met die twee vreselijk hete dagen vorige week waar ik een paar keer niet lekker werd. Ik heb dus maar even gepauzeerd.

plankchallenge-dag-9-12plankchallenge-dag-13-15

Maar het werd bikkelen geblazen want ook de dag daarop strandde mijn poging. De volgende dag ging ik ’s ochtends vroeg in mijn nachtpon gelijk aan de slag maar ook dat mocht niet baten.

Ja en wat doe je dan. Opgeven vind ik eigenlijk geen optie….try and fail but do’nt  fail to try is het toch, maar soms is stoppen moeilijker dan opgeven. Ik besloot tot een compromis. Ik  blijf de hele maand september proberen om de 5 minuten planken te halen. Op gestrekte armen maak ik de meeste kans. Eerst begon ik met de moeilijkste kant: links zijwaarts, maar dan weet ik zeker dat ik de langere tijd recht ook niet haal. Daarom doe ik nu eerst mijn beste plank zo lang mogelijk. Het belang van zijwaartsplanken voor mijn heupen blijft en ook het kweken van kracht in mijn bovenarmen is niet verkeerd. Daarom doe ik de 2 zijwaartse en de ligsteun plan nu allemaal 1 minuut. Ik blijf ook wel lekker doorgaan op social media want dat geeft me toch wel een gevoel van steun alleen al door de humor in de berichten. Nog 10 dagen te gaan… wordt vervolgd dus.

plankchallenge-dag-16-18plankchallenge-dag-19-20

»

  1. Conny schreef:

    Zijwaartse plank is best lastig. Maar de aanhouder wint. Good for you!

Geef een reactie

