Met de ondertitel van mijn blog wilde ik destijds een statement maken. Ik was wel huisvrouw maar ik deed het op mijn manier en daarnaast deed ik ook nog heel veel andere dingen. Toen steeds duidelijker werd dat ik waarschijnlijk geen baan meer ga krijgen (en mijn Atelier DJ een zeer bescheiden bedrijfje zal blijven) kon je achter de ….. invullen ‘is dat het nou allemaal?’ 

De laatste twee maanden wel moet ik zeggen. Middelste zoon kreeg voor zes weken gips en moest revalideren. De schilders verfden de buitenboel. De wasmachine ging kapot op een heel ongelukkig moment en de koelkast werd vervangen omdat het zo’n stroomvreter was, maar de nieuwe had vervoersschade (gat van 5 cm) dus we moesten ons wat langer (drie dagen) behelpen. Het zijn geen wereldschokkende dingen maar ze zorgden er wel voor dat alle energie en tijd ging zitten in transport (school/ziekenhuis/fysio etc.), verzorging, schoonmaken, tuinkast verplaatsen en schilderen, regelen, afwachten etc. Verder is de oudste zoon begonnen met de studie farmacie in Utrecht waardoor de logistiek in het gezin nogal is veranderd. Hij zoekt naar een kamer omdat het qua reistijd lastig te doen is (meer dan twee uur enkele reis). Dus als iemand een betaalbare woonruimte aldaar weet dan beloon ik de tipgever met een heerlijke taart. Binnenkort heeft hij voor zes weken een adresje en dat geeft ons de gelegenheid om de schilders binnen aan de slag te laten gaan.

De foto’s hierboven laten de nieuwe werkplek zien. Dat ging ook niet zonder slag of stoot want Ikea had het aanbouwblad uit de handel genomen, maar zoeken op Marktplaats, een flinke rit naar het noorden en het onvermijdelijke gedraai met inbussleutels worden beloond met voortaan gezellig samen achter de computer met manlief. Nu zien jullie dus waar de blogs geschreven worden.

Nou ben ik wel iemand die overal wat van probeert te maken en de rit naar het noorden combineerde ik met een bezoek aan een lieve tante die slecht ter been is. We lunchten, reden rond in de omgeving en bezochten een megatuincentrum – Intratuin is een dreumes hierbij vergeleken – omdat ze wat plantjes wilde hebben en het slecht weer was. Daar was de kersttijd al aangebroken of moet ik zeggen losgebroken. Nou ben ik iemand die de voorkeur geeft aan een groene boom met de inmiddels antieke kerstballen van mijn moeder zaliger en her en der wat kaarsen. Je snapt dat ik mijn ogen heb uitgekeken. De pepernoten liggen nog maar pas een maand in de winkel 😉

Eerder die week was ik Delft om middelste te vervoeren naar een meeloopdag (op krukken dus) van de TU. Die maandag was het beter weer gelukkig maar er was weinig open behalve van die winkeltjes met wat ik oneerbiedig “meuk” noem. Met een gratis stadskaart uit de automaat wandelde ik wat rond tussen toeristen die meer oog hebben voor hun selfiestick dan voor de historische gebouwen (maandag gesloten of erg duur omdat de koninklijke familie daar begraven ligt). Toen ontdekte ik dat er een botanische tuin was en daar heb ik me prima geamuseerd. Ik heb genoeg foto’s gemaakt en gezien om een heel blogje mee te vullen dus dat houden jullie nog tegoed.

Verder heb ik oktober niet veel gedaan behalve wat appels plukken (met toestemming) die over heg van de buren groeiden en klein tuinwerk. De moestuin leverde dit jaar zo weinig op maar daar zal ik toch ook eens apart over schrijven. Qua koken heb ik me ook niet erg uitgesloofd behalve die keer dat ik rode kool met hachee maakte dus qua recepten is er weinig te melden. Wel ging ik nog een keertje lekker uit eten met manlief in een Turks restaurantje met leuke verlichting vlakbij en ben ik begonnen met haken. Het gaat weer zo’n woondeken worden als ik al eerder maakte. Ik vind het heerlijk rustgevend om te doen. Het helpt tegen telefoonverslaving en als er iets engs is op de televisie dan kijk ik gewoon wat langer naar mijn haakwerk.

atelier-dj-is-weer-begonnen

Nu middelste zich binnenkort weer zelfstandig kan verplaatsen hoop ik de energie terug te krijgen om weer flink aan het naaiwerk te gaan. Ja ook daar hebben jullie nog flink wat blogs met werkbeschrijvingen en tips tegoed van de dingen die al af zijn. Atelier DJ is dan wel weer begonnen maar er zijn nog geen nieuwe klanten bijgekomen. Ik moet er weer eens flink achteraan gaan. De give away actie met de leuke tas heeft onvoldoende reactie gekregen om te verloten. Maar mijn blogs met tutorials worden nog altijd veel gelezen vooral deze en deze. Alle berichten over naaiwerk worden veel meer bekeken dan die over hardlopen trouwens, maar ik krijg er minder reacties op. Hebben jullie voorkeuren? Willen jullie iets weten? Interactie met je lezers is toch de kers op de blogtaart. Soms maakt het me onzeker als niemand reageert. Hebben jullie dat ook?

 

»

  1. KnutzEls schreef:

    Van het aantal reacties op diverse blogs snap ik niet veel. Soms maak ik een “stoplapblogje”, wat me uit de brand helpt als ik geen inspiratie heb. Daar krijg ik dan meer reacties op dan op blogs waar ik serieus en lang aan gewerkt heb. Het zelfde op FB. Sommige mensen krijgen op een berichtje over koffie in de stad een berg reacties, anderen schrijven over heel interessante zaken en halen met moeite een handvol reacties. Niet over tobben, denk ik nu. Ik blog voor mijn plezier en wat anderen er van vinden is van een andere orde. Jouw hardloopblogjes lees ik ook niet allemaal, maar mijn interesse ligt daar ook niet zo. Maar een reactie stimuleert en dus probeer ik wel even iets te laten horen. Je naaiblogs zijn prima en informatief en handig. Die hebben zeker nut. Dus, ga zo door en laat je niet van de wijs brengen.

  2. Veronique Hermans schreef:

    Ik lees je blogs altijd met veel plezier Dorothé. Alleen een reactie krijg je niet altijd van mij omdat ik dan te druk bezig ben of het vergeet te doen. Maar lezen doe ik wel. Zo ben ik nu weer nieuwsgierig welke tante slecht ter been is. Een tante die ik ken?
    Wat betreft de kerstshop/show…we leven in een wegwerpmij. dus moet alles ook snel verkocht kunnen worden, alleen ben ik blij dat mijn dochter nog steeds de boom volhangt met kerstballen van mijn moeder.
    Mooie koelkast trouwens.

    • baasbraal schreef:

      Op het ogenblik ben ik een echte lurker. Ik ben nog steeds van plan les bij jou te nemen (en je eindelijk in het echt te ontmoeten!), maar op dit ogenblik ben ik nog bezig met de verhuizing en bovendien full time mantelzorger.Het komt echt ECHT en ik verheug me er op. Als je een eigen zaak opbouwt, moet je eigenlijk 10 jaar rekenen, dan pas weet je of het een succes is….

      • djaktief schreef:

        Janneke de reacties doen een beetje raar en de reactie voor Veronique komt steeds bij jou terecht. Wat ik jou wilde zeggen is dat je lekker moet blijven lurken en goed voor je man en jezelf moet zorgen. En je opmerkingen over Atelier DJ knoop ik in mijn oren.

      • baasbraal schreef:

        Dat is mijn fout, DJ! Ik had per ongeluk bij Veronique gereageerd in plaats van algemeen…… Dus jouw antwoord komt ook bij haar terecht.

    • djaktief schreef:

      – Fijn dat je meeleest. Ik heb ook tijden dat ik weinig bij anderen reageer.
      – Nee deze tante is uit een andere tak van de familie Veronique. Ik ben dol op (oude) tantes😉
      – Leuk dat je dochter ook van dingen met een verhaal houdt.
      – De koelkast doet het als een zonnetje gelukkig.

  3. kliefje schreef:

    Jij hebt je idd niet bepaald verveeld de laatste tijd. Leuke dingen, minder leuke dingen.
    Het wel/niet reageren is idd een vreemd fenomeen. Er zit totaal geen logica in. Niet onzeker worden lieve D!

  4. Menck schreef:

    Kerstsfeer in oktober? Ik word daar toch lichtjes onpasselijk van. Wat mij betreft mogen ze het ganse kerstcircus uitstellen tot pakweg begin december.

  5. Hedwig schreef:

    Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat je een eigen atelier hebt! Dat komt zeker omdat ik juist graag over hardlopen lees 😉 Als ik de reacties hierboven lees, maak je ons blij met al je verhalen; de 1 geniet van je hardloopverhalen, de ander van de blogs over andere zaken. Ik verbaas mij er ook wel eens over dat ik op de ene blog 1700 hits krijg en op de andere ‘maar’ 300… maar het maakt mij inmiddels niet meer uit: ik geniet van het schrijven en als anderen willen lezen wat me bezighoudt, is dat leuk 🙂

  6. Lou-ter-Lou schreef:

    Altijd leuk, jouw blogs: ontzettend gevarieerd! Wat ben je toch heerlijk bezig, ik vind dat knap!! En wat ook leuk is: Ik heb EXACT dezelfde koelkast als jij 😀 (ja echt! sinds een jaar). En ik moet ‘m ook meer dan dringend ontdooien en schoonmaken :-/

    Ik ben geen naaimens: altijd in oorlog met mijn naaimachine (die ik enkel gebruik om kledingstukken provisorisch te repareren). Ik vond de blog met de naaimachinetips dan ook erg handig 😀 precies de euvels waar ik mee kamp haha! Hardloopblogs vind ik ook leuk (vooral de natuurfoto’s) maar ik wil zelf ook zo graag weer fitter zijn en hardlopen, maar dat gaat dus nooit meer wat worden (het hardlopen dan), mijn knieën zijn helemaal op en kapot 😦 En mijn loopband ook. Ik lees hier dus af en toe gewoon graag bij, ook al ontbreekt het me vaak aan tijd om überhaupt te lezen. Liefs, Lou

    • djaktief schreef:

      Mijn koel-vriescombi is no frost Lou, dus als het goed is hoef je niks meer te ontdooien. Schoonmaken nog wel natuurlijk.

      Leuk dat je nog wat aan mijn naaimachinetips hebt gehad. Er komt nog een vervolg.

      Groetjes,

      Dorothé

      • Lou-ter-Lou schreef:

        Toch heb ik echt exact dezelfde (Bosch, toch?) Maar bij mij heeft het vriesdeurtje een keer open gestaan 😦 En toen kreeg ik bulten ijs, die nu niet meer weg willen. Kost hoop stroom, dus ik moet er binnenkort een keer aan. Groetjes!!

      • djaktief schreef:

        Samsung heb ik. Succes met je klus. De mijne geeft een signaal als een deur langer dan 2 minuten open staat.

      • Lou-ter-Lou schreef:

        mijne ook 🙂 Maar de vriesdeur niet 😦 En uiterlijk én innerlijk ziet ie er exact hetzelfde uit, echt waar! Volgens mij komen die dingen allemaal uit dezelfde fabriek.

Geef een reactie

