Een  tijdje geleden stond hij al op mijn blog als appetizer voor mijn Atelier DJ. Hier volgt de werkbeschrijving hoe je zelf van een (oude) trui een leuk tas kunt maken. Ik gebruik altijd de term tutorial omdat deze makkelijker gevonden wordt op Google en liefhebbers kunnen dan met de foto’s en Google translate er wel uitkomen hoe ze de tas kunnen maken. 

p1190860_1

Het is echt een heel makkelijk project ook als je nog weinig naaiervaring hebt. Je hebt alleen een hoodie/trui, een schaar, spelden, bijpassend garen en een naaimachine nodig maar je zou het zelfs met de hand kunnen naaien. De grote van je tas is afhankelijk van de maat van je trui. Je kunt ook een vest gebruiken. Ik gebruikte een maat M sweater  De tasingang is via de capuchon en er komt een extra vakje doordat er een buidel op zit.

  • Knip de boorden van de mouwen en leg de mouwen met de goede kanten bij de zijnaden op elkaar. Speld ze vast en stik ze zover mogelijk aan elkaar. De stukjes die open  zijn gebleven stik je met de hand vast.
  • Naai de linkerkant van de buidel vast op de voorzijde van de hoodie, dus niet door het achterpand.

p1190863_1

  • Draai de hoodie binnenste buiten en leg voor en achterpand precies op elkaar. Speld een rechte lijn vlakbij de boord en stik de naad dicht. Knip de bood eraf. Die wordt niet meer gebruikt.
  • Speldt twee hoeken ca. 5 cm van de kant af. Stik de hoeken en knip ze af.
  • Draai de tas weer met de goede kant naar buiten en je tas is klaar. Je kunt de tas aan beide zijden dragen. Je telefoon stop je in de buidelzak. En in het grote vak past heel veel. De tast is niet zo makkelijk toegankelijk voor pickpockets  omdat de opening van de hals niet zo breed is en verstopt zit onder de capuchon.

Nou ik ben benieuwd wie het aandurft om deze hoodiebag te maken. Ik zou het heel leuk vinden als me dan een fotootje wilt sturen via Facebook, Twitter , Pinterest of op Instagram want daar zit Atelier DJ tegenwoordig ook – hint volgen dus – maar gewoon per mail mag ook.

Ik kwam op dit idee omdat ik op Pinterest gezien had hoe iemand een kussen van een hoodie had gemaakt. Als je nieuwsgierig geworden bent, kijk dan even op de website van Jane

 

Eén reactie »

  1. Zalig om mijn twee boterhammen met kaas mee te nemen naar het werk!

Geef een reactie

