FcertA4.tmpl-7087-JDII finishcertificaat cps

Hoog tijd om weer eens een blogje te schrijven maar het is nog steeds zo druk dat ik erg weinig achter de computer zit. En als ik er dan eindelijk achter zit dan moet ik eerst even alle lijstjes bijwerken en foto’s opzoeken voordat ik er een leuk verhaaltje van kan maken.  Nou daar gaan we dan….

Deze City Pier City van 21,1 km oftewel een halve marathon zou ik met buurvrouw Pauline lopen, dat wil zeggen we zouden samen starten want zij gaat veel harder dan ik. Helaas kwam er bij haar een zeer dringende afspraak tussen – gelukkig geen blessure of ernstige dingen – waardoor ik afgelopen zondag in mijn uppie met de trein naar Den Haag reisde. Dat ging reuze vlot moet ik zeggen want de start was op een steenworp van het CS daar. Eenmaal aangekomen op het Malieveld liep ik een beetje verloren want het is een mega-evenement. De tenten voor de diverse onderdelen (omkleden, bagage afgeven, dixies, horeca, podium) liggen nogal uit elkaar. Het is supergoed geregeld maar echt gezellig vond ik het niet. Bovendien kon je bijna nergens even zitten behalve op het gras. Maar ik had een date en wel met Hedwig. Ik kende haar nog niet irl maar alleen van blog en Instagram. Ze schrijft inspirerend over hardlopen en is onlangs Ascics Frontrunner geworden. Het kostte nog wel wat SMS-jes om elkaar te treffen maar het lukte en ze maakte deze selfie om zich daarna voor te bereiden op haar race, want ze gaat echt super hard (zie haar blog hier). Verder maakte ik nog kennis met Petra en Manon die ik op Instagram volg.

IMG-20170312-WA0001

Ook ik ging me voorbereiden dat wil zeggen de onvermijdelijke dixies opzoeken en een beetje rondhangen want ik zou pas met de 3e startgolf weg mogen. Op de foto hieronder kun je zien hoe druk het is. (Er deden 40.000 lopers mee op de diverse afstanden trouwens). En dan moet je beseffen dat ik dan nog stond links de hoek om achter de bomen ter hoogte van die brede flat. Gelukkig trof ik wat aanspraak in het startvak maar ik was toch blij dat we weg mochten.

17310244_1410752325643585_8764890050672818319_o cpc

foto van Like2Run

Tja en dan ineens is het toch zover dat je de startlijn passeert zoekend naar een plekje op het asfalt om je voeten neer te zetten. Nee het liep niet lekker die eerste 2,5 km. Heel veel keren heb ik ‘excuse me’ gezegd en dan mocht ik even iemand inhalen want mijn tempo lag toch wel iets hoger dan dat van de anderen om mij heen. Het weer was heerlijk maar bij een eerste zonnige wedstrijd is het wel oppassen geblazen dat je genoeg drinkt. Ik was daar ook extra bedacht op omdat ik tijdens mijn laatste drie wedstrijden met vochtgerelateerde problemen te kampen had: kramp. Bij de drankpost van 5 km wandelde ik dus netje eventjes en dronk een dubbele beker AA (zo zoet ben ik het niet meer gewend sinds ik op dieet ben) en spoelde een beetje na met water. Bovendien pikte ik een spons uit de waterbeker en depte mijn nek en voorhoofd voor verkoeling. De spons hield ik ook lekker in mijn hand. Natuurlijk moest ik ook nog weer plassen en uiteraard was er nergens een bosje of dixie te bekennen, zodat ik mijn heil zocht bij een benzinepomp waar ik binnenstormde. Dat luchtte op zeg.

17212146_1410757812309703_6578043776136055954_o cpc

Foto van Like2Run

Afijn ik liep lekker verder en haalde weer allerlei mensen in die mij tijdens mijn stop gepasseerd waren. Het parcours was nog steeds lekker strak asfalt maar dat veranderde helaas toen we in de buurt van de 2e drankpost kwamen. Al diverse keren bij wedstrijden in Den Haag heb ik de klinkers vervloekt. Ik had me er al op ingesteld dus ik kon beter accepteren dat ik niet meer zo ‘smooth’ liep. De drankprocedure van post 1 herhaalde zich bij post 2 met als enig verschil en minpuntje dat een andere loopster een plons AA over mijn schonen gooide. Verder alleen maar  hulde voor de al die vrijwilligers die er weer allemaal staan. Publiek was er ook voldoende aanwezig maar ze zijn toch minder enthousiast als in loopstad Rotterdam. De muziek daarentegen was uitstekend. Smaken verschillen maar er was jazz, steal en fanfare om ons aan te moedigen en ze kregen van mij allemaal een dikke duim als waardering. Het vele drinken zorgde ervoor dat ik mijn kans schoon zag toen er bosjes waren maar dat ging een stuk sneller dan de eerste keer. Maar toch heeft dit me niet ervan weerhouden om bij de 3e drankpost op 14 km me opnieuw te laven want ik wilde kostte wat kost kramp voorkomen.

17240611_1410757975643020_849198241852338666_o

Foto van Like2Run

Tja en dan ben je eindelijk bij de zee en dat is toch wel het mooiste stukje van de route qua omgeving met het uitzicht op ‘de pier’ maar qua parcours is het tamelijk beroerd want je loopt weer over klinkers die bovendien een paar keer omhoog gaan. Ik liep harder dan veel mensen om mij heen, maar mijn tempo was toch wel wat gezakt. Maar na 1,5 km draaiden we onze neus tegen de wind in richting finish. Heerlijk was dat briesje maar het parcours was toch behoorlijk vals plat. Eerst had ik het gevoel dat een finish rond de 2 uur er nog wel in zou zitten maar besloot nog wel een keer goed te drinken bij post 4 voordat ik mijn tempo verhoogde. Op het staatje hieronder kun je zien dat ik zowaar een negatieve split liep (maar misschien is het ook dat ik geen plaspauzes meer nodig had in het tweede gedeelte) maar dat het toch niet gelukt is. Ik was wel tot het einde toe gemotiveerd om het onderste uit de kan te halen van wat er die dag haalbaar was. En dat was dus 2:05:15 en in mijn categorie (55+) was ik 38e van de 96 loopsters. Op het plaatje zie je dat ik iets onder de middenmoot zit gerekend over alle deelnemers. Ik ben er -voorlopig 😉 – tevreden mee.

cpc uitslag

Na de finish kreeg ik nog wel een kramp in mijn bekken maar na flink rekken en strekken verdween die ook weer en kon ik lachend op de foto die een andere loper van me maakte. Er zijn ook nog allerlei professionele foto’s gemaakt maar die zijn zo prijzig dat ik ze niet bestel. Je kunt ze onder deze link in groter formaat bekijken als je dat zou willen.

De terugreis had nog een paar gedenkwaardige momenten die ik jullie niet wil onthouden. In de trein raak ik met een collegaloper aan de praat over de marathon van Spijkenisse. Ik vertelde dat ik daar laatste loper was en hij vertelde dat hij daar uitgestapt was. Hij was degene direct achter mij met een kilometer ertussen. Hij kreeg zo’n stress van die bezemwagen en fietsers dat hij ermee kapte en toen kreeg ik ze dus achter me. Ik ben dus niet de enige die dat vervelend vond. Gelukkig liep het voor mij beter af doordat ik me aan die laatste positie kon ontworstelen. Bijzonder dat ik tussen al die duizenden lopers nou net die loper tref toch.

Verder had ik na afloop zo goed gedronken dat ik al weer nodig moest maar ik had geen kleingeld bij me voor de wc op CS Rotterdam en de horeca in de buurt was al dicht. Tram 25 reed voor mijn neus weg maar binnen 5 minuten zou er weer een komen en daarna pas na 20 minuten. Ik bleef dus met samengeknepen benen op het perron achter en zat alles behalve ontspannen in de tram terug. Manlief zou me oppikken aan de eindhalte om ervoor te zorgen dat ik snel thuis zou zijn. Maar toen kreeg de tram een aanrijding. Gelukkig was er alleen blikschade. We mochten de tram uit en ik rende weg om na 100 meter weer om te keren omdat ik vergeten was uit te checken. Gelukkig was er een verzorgingshuis vlakbij dat ik binnenstormde voor de dichtstbijzijnde toilet.

Eind goed al goed met weer een redelijke tijd op de halve marathon zonder kramp te krijgen. Dat geeft vertrouwen voor Rotterdam! Zondag de 35 km test en volgende week een 10 km wedstrijd en dan nog twee weken taperen.

hardloopwedstrijden hm maart 2017

wedstrijden hm categorie

hardloopwedstrijden chronologisch 2017

Wedstrijden 2017

 

 

»

  1. Matroos Beek schreef:

    Respect! Je bent een kei!

  2. Hedwig schreef:

    mooi blog Dorothe en wat vervelend om te lezen over de krampen die je kreeg! Gelukkig had je er verder wel plezier in (zo te lezen) Nogmaals: erg leuk dat we elkaar nu ‘echt’ kennen. Hopelijk zien we elkaar vaker bij mooie loopjes! Groetjes en fijn weekend alvast!

  3. Mrs. Brubeck schreef:

    Zo knap, ik ben ook altijd zo trots op wat mijn Mr B presteert.
    Ik heb niks dan respect voor wat je doet, echt!!
    (Maar die dixies..echt vies hoor!!)
    🙂

  4. Tiny Raijmakers schreef:

    Dat was dus een wedstrijd met hindernissen na afloop.

  5. Jannet schreef:

    Mooie tijd hoor! En dat met die drukte en een paar plaspauzes. Dit moet wel vertrouwen voor R’dam geven.

  6. katrn schreef:

    Proficiat!!! En zo fijn dat je Hedwig ontmoette.

  7. Ruud schreef:

    Goed gelopen en geen kramp door goed drinken onderweg. Wel een drukte zeg bij dit soort wedstrijden.
    Je zit goed op schema voor R’dam. Succes met de lange duurloop morgen en de laatste loodjes daarna.

  8. Kakel schreef:

    Dit is toch een dikke felicitatie waard. Hartstikke goed gedaan. Een mens wil altijd sneller en harder en dan is het de kunst tevreden te zijn met hoe je gelopen hebt.
    Een goede aanloop naar de marathon van Rotterdam.
    Je kan trouwens goed zien dat je afgevallen bent!
    Lieve groet.

Geef een reactie

