slinge

Vanmiddag was ik hardlopend op de terugweg van het Stoffenspektakel in Ahoy Rotterdam. Vlak voor mijn neus op de hoek van de rotonde Slinge (waar binnenkort de marathon weer overheen loopt) en Langenhorst wordt een meisje op een blauwe fiets aangereden door een witte auto.

Ik schiet toe en met mij nog meer mensen. Een jongen stapt uit de bewuste auto en en we bekommeren ons om het meisje. Ze heeft niets gelukkig maar ze is ongelooflijk geschrokken en emotioneel. Uit een van de winkels komt een man met een bekertje water. We praten en stellen haar gerust. De jongen is vriendelijk en meelevend. We kijken naar de blauwe fiets. Het meisje is met vriendinnen en vertelt vlakbij te wonen maar ze is te jong om alleen te laten na zoiets. Eerst willen we haar moeder bellen maar het vriendinnetje kan het telefoonnummer niet vinden. Ik vraag om het telefoonnummer van de jongen, dat hij samen met zijn naam noteert op een schrift o.i.d. (… groep 6 staat erop) van het vriendinnetje voor evt. schade aan de fiets. Ik vraag om ook zijn achternaam te noteren wat hij zonder problemen doet. De witte auto staat een stukje verderop ingeparkeerd om het overige verkeer niet te hinderen.

Dan gaan we rustig wandelend op pad maar we merken direct dat er een enorme slag in het voorwiel van de fiets zit. Het meisje wordt rustiger en is in staat haar moeder te bellen om zich op te laten halen want het is toch nog wat verder lopen is (Carnisselande over de A15) dan ze eerst besefte.

De moeder arriveert en ik leg uit wat er is gebeurd. Ik geef mijn telefoonnummer op als getuige en ze bedankt me hartelijk. Daarna ren ik verder naar het winkelcentrum voor mijn laatste klusjes en naar huis waar ik vrolijke updates plaats op Instagram en Facebook #stoffenspektakel #Atelier DJ en #running.

En dan is er telefoon, die ik eerst slecht versta, maar snel zoek ik mijn gehoorapparaat. De vader van het meisjes is aan de lijn. Hij bedankt me maar meldt dat het genoteerde telefoonnummer van iemand is die niets met de aanrijding te maken had. Hij vraagt of ik een kenteken of autotype weet. Helaas moet ik hem teleurstellen. Ik weet alleen dat het een kleine witte auto was met twee inzittenden waar ik er een van heb gezien.

Gezien de hulpvaardige en open houding van de jongen was ik niet wantrouwig. Hij had een lichte huidskleur en accent en een voor mij onverstaanbare naam (ik kan wel meer dingen niet verstaan) maar hij noteerde zonder meer zijn naam en telefoonnummer.

De vader van het meisje ging zou de politie nog inschakelen maar er is natuurlijk weinig kans op succes bij het opsporen van de dader. Wat voel ik me stom. Achteraf weet je uiteraard  alles beter……

Waardeloos zoiets en waardenloos zo’n jongen. Blikschade aan de fiets en een flinke deuk in mijn vertrouwen.

»

  1. Rob Alberts schreef:

    Vreselijk wat een vervelend verhaal.

    Meelevende groet,

  2. KnutzEls schreef:

    Achteraf…. Ja dan weet je wat er gedaan moet worden. Maar wat een ongelofelijke oetl.. Ook ik zou er zo gauw niet aan gedacht hebben dat nummer te noteren of een foto te maken. Je had tenslotte zijn naam en telefoonnummer. Gelukkig was het niks ernstig met dat meisje. Gggg#&***

  3. Kakel schreef:

    Je hebt uitstekend gehandeld: je hebt je over het jonge slachtoffer ontfermd; met haar meegelopen; haar moeder uitleg gegeven en te goeder trouw naam/adres van de tegenpartij genoteerd. Het is niet jouw schuld dat de bestuurder valse informatie gaf. Had je dan om zijn rijbewijs of andere identificatie moeten vragen?
    Kijk naar wat je wel gedaan hebt en wees trots op jezelf!
    Ik ben heel blij dat het goed is afgelopen met het meisje.
    Zonnige groet.

  4. Matroos Beek schreef:

    Je hebt uitstekend gehandeld en jezelf niks te verwijten. Je kan niet alle ballen tegelijk in de lucht houden. Ooit had ik ook zoiets voor waarbij ik mensen hielp maar waar men eigenlijk heel erg misbruik maakte van mijn vertrouwen. Achteraf een vies gevoel. Wel jammer, want je verliest een stuk van je spontaniteit erdoor…

  5. Het geloof in de mensheid krijgt hierdoor toch wel een deuk. Iemand aanrijden kan gebeuren, maar neem als chauffeur dan je verantwoordelijkheid.
    Mooi wat je hebt gedaan, mensen als jou moesten er meer rondlopen op deze wereld.

  6. Simoneannemone schreef:

    Kan het niet zo maar zijn dat de jongen door de schok per ongeluk een verkeerd nummer opgeschreven heeft?
    Zou toch zo maar kunnen?

    Dit verhaal is nu een aanname geworden, maar misschien is er ook een andere kant van het verhaal dat verklaarbaar is.

    • djaktief schreef:

      Hij was absoluut niet in shock en reageerde rustig en meelevend. Ik hoop dat er een verklaring is en dat het wordt opgelost waarschijnlijk tegen beter weten in. Maar dat is dat deukje dat mijn vertrouwen heeft opgelopen.

Geef een reactie

