19059470_1337367783059740_3373126315783057140_n

(foto van Kristov Piotrowski Base Aid)

nou de rest kunnen jullie wel aanvullen natuurlijk. Met de ervaring van zondag nog vers in mijn achterhoofd (en een beetje in de benen) heb ik mijn lesje nederigheid wel weer geleerd.  Je moet gewoon rekening houden met je grenzen en waarderen wat er is. Dus niet meer balen over iets wat je niet gehaald hebt maar trots zijn op wat je wel gedaan hebt. In dit geval drie uur hardlopen in de zon en daarna een beslissing nemen die recht aan mijn gezondheid en waarmee ik mezelf niet in de problemen bracht. Deze foto is gemaakt die dag op de dijk vlak voor Macharen toen ik 15 km onderweg was. (Ik kon niet in contact komen met de fotograaf maar heb wel zijn naam vermeld ivm plaatsingop dit blog).

Heel hartelijk dank allemaal voor alle reacties die ik hier en op Facebook kreeg. Ik wil er niet op meer ding voor ding op ingaan maar ik doe er wel wat mee. Verder laat ik het allemaal nu lekker achter me.

IMG_20170614_102548000_1

Na de spieren losgezwommen te hebben maakte ik een dagje later al weer de eerste hardloopkilometers als loopmaatje bij Running Blind met John die zijn 5e Roparun uit heeft gelopen. Dit keer met een volledig blindenteam (met buddies natuurlijk). Het was zijn droom die hij waargemaakt heeft. Ik vind het inspirerend. Ik ga kijken of ik me nog verder kan inzetten voor blinden/slechtzienden die niet zomaar even de deur uit kunnen stappen om een stukje te gaan rennen. Op diverse plaatsen in Nederland worden dat soort trainingen (ook wandelen) gegeven. Als het je aanspreekt moet je even hier klikken.

IMG_20170603_103717468_HDR_1

Verder nog zo’n kleinigheid. Voor ons bed gebruik ik in de zomer een soort katoenen sprei (Ikea) omdat een dekbed veel te warm is. Van vier oude lakens maakte ik daarvoor een ‘nieuwe’ hoes. Wist je dat oude lakens veel zachter aanvoelen dan nieuwe. Bijzonder is verder dat deze lakens nog afkomstig zijn van de uitzet van de oma van manlief. Ik hou daar wel van zoiets met geschiedenis en dat iets een tweede leven krijgt. Lang leve up/recycling!

IMG_20170607_124405565_1

En dan deze slimme oplossing die ik zelf bedacht voor een hemdjurk die niet mooi zat. De hals en het armsgat waren zo wijd dat mijn ondergoed zichtbaar was. Met behulp van een paar spelen trok ik de banden omhoog. De hele boel lostornen en opnieuw vast stikken zou een flinke klus zijn. Daarom sloeg ik het overschot gewoon naar voren toe en stikte het op de stiksels die al in de afwerking zaten vast op het voorpand. De achterkant zoomde ik nog een beetje zodat het wat mooier plat viel. Voor de sier zette ik er een knoop op. Het is net of het zo hoort.

 

 

En wat vinden jullie ervan? Geen hoogstaande naaldkunst maar deze miskoop kan nu in de vakantiekoffer. Eigenlijk koop ik nauwelijks kleding maar dit was zo’n aanbieding die ik niet kon weerstaan qua prijs omdat ik de print zo leuk vond.

IMG_20170607_131543652_1

Over het niet uitvoeren van alle naaiplannen die ik had voor dit jaar ga ik het dus even niet hebben. Dit heb ik wel gedaan. Positief denken moet je leren niet waar.

Tenslotte nog dit project dat in Atelier DJ is gemaakt door een leerling. Ze is heel veel kilo’s kwijt geraakt en maakt nu steeds kleding voor haarzelf. De broek is van stretch katoen met een klein reliëf erin. Deze leerling maakte afgelopen lesseizoen, twee rokken, een jurk en deze broek. Haar blijf ik graag begeleiden. Verder heb ik afgelopen lesjaar weinig klanten gehad. De mensen scoren denk ik liever een kant en klaar koopje. Net zoals ikzelf met die jurk hierboven. Ik ga verder met Atelier DJ en ik zie wel wat er uit voorkomt. In ieder geval publiceer ik voor de zomer nog een blog over broeken aanpassen zoals ik hier al had aangekondigd.

IMG_20170613_213438160_1

 

»

  1. Matroos Beek schreef:

    Naast sportief ben je ook héél inventief. Knap hoe je dat oploste met de jurk! Veel plezier ermee.

  2. Kakel schreef:

    Wat ben je slank op de bovenste foto!
    Ik vind het een heel leuk jurkje dat je aanhebt. Dat heb je toch weer knap vermaakt. Voor naaien ben ik niet in het ledikant gelegd. Heb echt bewondering voor mensen zoals jij die het goed kunnen.
    Een keer of tien heb ik gefietst met blinden. Samen op een tandem. Dat is een heel raar gevoel want ze zien uiteraard de bochten niet en daardoor gaat hun lichaam niet mee de bocht om. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel (-:
    Zonnige groet

    • djaktief schreef:

      Bij hun Roparun werkten ze ook met tandems. Ik snap het wel. Bij hardlopen kondig ik ook de bocht aan zodat ze hem zelf inzetten en ik niet hoef te sleuren. Leuk dat je dat hebt gedaan. Nu geen energie meer bij jou vrees ik.

  3. Ik zou ook graag zo’n jurk dragen op het werk, maar mijn baas ziet dit niet zitten.

  4. kliefje schreef:

    Leuk gedaan, niks mis mee zo met die knoop!

  5. Morgaine schreef:

    Ik vind het er super uitzien zo! zoals je weet, naaien kan ik eventueel op de hand, maar innemen etc… ja net als jij nu hebt gedaan een bandje of zo, maar verder kom ik niet, hahahaha

    X

  6. Menck schreef:

    Gelukkig bevindt onze slaapkamer zich op het noorden, want anders zou slapen wat mij betreft welhaast onmogelijk zijn. Wij slapen momenteel overigens onder (en op) het dekbedovertrek. Een ventilator zorgt voor wat weldoende luchtverplaatsing.

Geef een reactie

