IMG_20170707_134734274_1

Dit blog had ook als titel ‘de stekker eruit’ / ‘vakantie’ / ‘pauze’ of opnieuw ‘Break‘ kunnen heten dat klinkt mooier. Het is zoals het is….

Al weken ben ik bezig met een blog over eten en het op orde brengen van mijn recepten die ik de afgelopen tijd maakte maar het ligt er nog steeds. Ik verschuif de stapel van de ene hoek van mijn tafel naar de andere. Typ wat ingrediënten en zoek een foto erbij en nog wat van het internet want daar sla ik toch veel dingen van op. En plots ben ik verloren en verdwaald in de mail, Facebook, Pinterest of tussen de foto’s.

IMG-20170707-WA0004

Verder wil ik ook een pakkend verhaal schrijven. Want dat moet tegenwoordig want mensen haken af na 500 woorden en 5 foto’s. We zien zoveel scherpe tweets en topfoto’s op  social media dat we er allemaal niks meer aan vinden en hooguit een like of emoticon willen. |Je wordt ook helemaal gek van Facebook als je de meldingen niet uitschakelt die na je komen trouwens dus het is eigenlijk makkelijker om niks te laten weten. Dat geworstel met perfectionisme ben ik zat. Er zal hier en nu een blog verschijnen van Dorothé die is zoals ze is over de dingen waar ik mee bezig was:

Dit was een kookweekje waarin ik regenboogforel, risotto, pastasalade en een drietal taarten maakte waarvan 2 met kersen. De foto hierboven is dus niet goed genoeg voor IG want er staan voeten op 😉 maar de kwarktaart met diepvries bosvruchten (Lidl) volgens dit recept van AH was om je vingers bij op te eten. Met het overschot aan (zure) kersen uit de moestuin ging ik ook nog aan de slag. Ik maakte een kersenkoek van bladerdeeg  (linkerfoto) van videorecept  en een clafoutis volgens twee recepten A en B. De koek ging niet zo gemakkelijk en was erg zuur maar poedersuiker helpt. De clafoutis was heerlijk  vooral ook omdat hij warm was. Omdat ik ze nog wel eens wil maken moet ik wel een receptkaartje maken en opslaan onder dit kopje maar ik weet in ieder geval vast dat de links in dit blog zijn vastgelegd.

 

En ook maakte ik die simpele pastasalade bovenaan het blog gewoon door een pond pasta te koken, af te spoelen, te mengen met 1,5 bakje broodsmeersel en een gesneden rauwe paprika. Je kunt ook hamblokjes, mayonaise en uitjes nemen of komkommer en eiersalade. Gewoon dus pasta…. iets smeerbaars …. iets met eiwitten en iets van rauwkost. Heerlijk om mee te nemen voor picknick of reis of voor een luie maaltijd thuis.

IMG_20170702_142708218-01

Hardlopen dat deed ik natuurlijk, maar wel met enige moeite want pas als mijn bilspier weer warm is (meestal na een drietal kilometers) loopt het lekker. De foto hierboven was wel goed voor IG maar ik kijk er wel sacherijnig op door de pijn. Het omhoog de brug (bijnaam de netkous) op rennen was niet fijn en beneden aangekomen besloot ik kalm aan onverhard te gaan langs de Skibrilplas (ja die heet echt zo) .

IMG_20170702_144133691_1

IMG_20170702_144721115_HDR_1

Echt fijn de natuur in met kalmer tempo, zachtere bodem en genoeg om te zien. Eerst langs het monument met stenen van het gemaal Koedood dat vijf eeuwen geleden de waterhuishouding daar regelde. Zo kom je nog eens ergens achter. Daarna over de stuw geklauterd richting de A15.

 

 

Natuurlijk liep het pad dood maar ik kwam weer tot leven tussen de varens en de bloemen etc. Af en toe moet je even doodlopen om niet je niet dood te lopen zullen we maar zeggen.

IMG_20170702_144956700_HDR

IMG_20170702_144746903_1

Verder had ik nog twee leuke loopjes van de week. Zo deed ik weer eens mee met de Rotterdam Running Crew. Zij organiseerden deze week hun 39e? run vanaf Aboretum Trompenburg oftewel de Hortus Botanicus Run. Erg leuk was dat manlief meerende omdat mijn buurvrouwen allemaal andere dingen hadden. Dat fietsen wat hij doet levert een behoorlijke conditie om want hij tikt die 9 km gewoon lekker weg achter de tempomakers aan (terwijl ik eerst op gang moest komen met die bilspier maar ook omdat ik erg slecht kon zien tegen de lage avondzon ondanks mijn nieuwe zonnebril met inzet op sterkte). Ik moet daar nog echt aan wennen dat hardlopen met een bril, want hij beslaat door het zweet en wordt gauw vies door de zonnebrandcrème en dan zie ik nog niks. Erg leuke run en weer top geregeld.

IMG_20170705_194802331_HDR_1

Twee dagen later had ik een ‘zweetdate’ in het Kralingse bos met de lopers van Running Blind op de PAC ateletiekbaan. Daar legde ik als buddy mijn eerste baantraining af.  Ik had vooraf wel wat extra rondjes ingelopen ivm die vervelende bilspier want de kern van de training was 10 versnellingen van 1 minuut snel en 2 minuten terug dribbelen en dan crescendo. Achteraf kun je dat heel leuk teruglezen op je Garmingrafiek (12,2 tot 15,9 km/u) haalden wij samen. Mijn loper was erg tevreden ook al kon hij eigenlijk nog harder. Ik vind het geweldig wat ze presteren. Zaterdag hadden er een aantal meegedaan aan de Ekiden maar vrijdag knalden ze al weer op de baan. Heel erg leuk om daar als vrijwilliger een bijdrage aan te kunnen leveren. Ik ben nu drie keer geweest maar ik ga er mee door. Eigenlijk vond ik zo’n baantraining ook wel leuk om eens te doen.

P1200410_1 P1200409

Aan naaiwerk deed ik weer bijzonder weinig behalve wat elastieken vervangen en de piping op mijn nieuwe jurk stikken. Naaien vraagt focus en tijd en dat lukt niet in een rommelige periode. Wel maakte ik van een oude sok dit handige opbergbolletje voor losse lintjes. Die rommel is weer uit het zicht in ieder geval. De lessen zijn gestopt voor twee maanden. In september gaan we weer verder.

 

 

Tenslotte nog een tweetal foto’s die ik bij het dwalen tussen mijn digitale bestanden tegenkwam van vroeger. Op de linker zit ik in de brugklas of de 2e havo en op de rechter was toen ik nog maar pas secretaresse was (1983). Daarvoor had ik nl. die nette blauwe jurk gekocht. Wat veel gezichten heb ik toch gehad. Wat ben ik blij dat ik die kilo’s kwijt ben. Het kost me momenteel weer veel moeite om gezond te blijven eten en leven. Mijn gewicht schommelt steeds twee/drie kilo en ik ga regelmatig terug naar Weight Watchers om wat steun te krijgen. De cyclus is nog niet op orde. Er is toch wel sprake van een beetje nasleep van de ingreep maar het is goed te doen en we zitten nog niet op de helft van de genoemde tijd die ervoor staat.

Verder raken de foto’s me ook wel omdat onze kinderen de vleugels buiten ons huis gaan uitslaan. Waar blijft de tijd vraag ik me af, maar ook wat brengt de tijd en wat doe ik met mijn tijd en hoe is het met de mensen uit die en die tijd….. Nostalgie is het niet echt maar wel dat ik me meer bewust wordt van alles. Het loslaten van de kinderen voelt goed en dat leer ik steeds beter, maar familieleden verliezen en minder contact met familie en vrienden doordat het leven zo vol is daar kan ik minder goed mee omgaan.

Nog één tenslotte dan…. ik heb een nieuwe bril om mee te kunnen hardlopen. Nu kan ik eindelijk weer eens lezen wat er op mijn mobiel staat als ik onderweg ben. Ik neem de mobiel tegenwoordig altijd mee voor het geval dat. Hij is van Adidas en heeft een inzet die op sterkte is geslepen. De glazen zijn lichtgekleurd zodat ik er ook in de schaduw nog wat mee kan zien. Erg handig voor trailloop zodat ik niet de bril hoef af te zetten al ik onder de bomen kom. Ook in de auto kan ik er beter mee zien op de displays. Mijn vorige zonnebril was te donker. Er zit een klein koordje bij dat je eraan vast kunt klikken om hem niet te verliezen. Erg handig is dat hij blijft drijven op het gele kussentje mocht ik nog eens omslaan met de kano.

IMG_20170704_115034-01

Zo dat zijn dik 1300 woorden….. nou mag ik wel even pauze nemen toch…. de stekker eruit trekken…. een break houden en weer opladen. Ik meld me wel weer ergens in augustus of zo…. Wie weet schrijf ik die recepten nog af en maak ik daar een blog van of publiceer ik eindelijk de beloofde tutorial over broeken smaller maken. Als het wat minder rommelig is in mijn hoofd dan schrijf ik weer.

Fijne vakantie gewenst of je nou weg gaat of thuis blijft.

»

  1. Matroos Beek schreef:

    Tjonge… ik ga eerst iets eten want hier kreeg ik lekkere trek van. En morgen maak ik een wandeling in de natuur. De nieuwe zonnebril staat ook nog op het programma. Wat een blogbericht toch in gang kan zetten…

  2. Heleen schreef:

    Helemaal uitgelezen en na zo’n druk en intensief schooljaar heb je de vakantie dubbel en dwars verdiend! De laatste foto van je blog is de enige juiste: Nu, mooi, nieuw, blij en in de vakantiemodus!
    Geniet er van en uuuuh, minder contact met familie???….. da’s een kwestie van agenda’s trekken!!!!

    fijne vakantie!

  3. Rob Alberts schreef:

    Mooi blog met plezier gelezen.
    De lekkere trek moet ik natuurlijk even verwerken.

    Veel plezier in jouw vakantie tijd.

    Zonnige groet,

  4. Affodil schreef:

    Gelukkig heb ik geen kersen, nauwelijks eieren en wat er nog verder aan ingrediënten passeerde, in huis of ik ging op dit onchristelijk uur nog aan de slag. Zal me maar tevreden stellen met een potje yoghurt en een banaan …
    Neem het ervan en zit niet de hele tijd te piekeren over je blog, dan komt de inspiratie vanzelf. Wij wachten vol (on)geduld … 😉

  5. Menck schreef:

    De ‘new look’ staat je erg goed. Geniet van je vakantie! (Die van mij is pas voor komende winter.)

  6. Die taarten – heerlijk! Ik zou bijkomen als de pest als ik hiervan eet, maar door je hardlopen kun jij natuurlijk tegen een calorietje meer.
    Die foto’s uit je jeugd – lijken wel twee verschillende meiden!

  7. petrakerkhove schreef:

    Fijne pauze lieve Dorothé! 💕

  8. Morgaine schreef:

    Whahahaha meer dan duizend woorden, dat ik heb ik ook vaak hoor en zoals nu, van alles wat, vind ik erg leuk om te lezen, het is ook wat die woorden vertellen of ik afhaak, of dat ik blijf lezen. Ik ben eerlijk, en als jij een verslag doet van een run, kijk ik alleen foto’s, nu staan er prachtige foto’s tussen van de natuur en wat je tegen bent gekomen en dat is ook al anders, dan een bunch of people in running gear, hahahaha 😉

    Neem je pauze, wil je een ongevraagde tip? Schrijf de recepten, en sla ze op, doe ik ook, voor als dan… of plan ze in… dat kun je ook, heb ik ook zo nu en dan gedaan ga ik zo ook even doen, kan weer 3 blogs vooruit werken en daarna zie ik weer verder 😀

    Leuk die oude foto’s en ja, dat bijhouden van gezond eten is ook mijn makke, vandaag wordt het zeker gezond hier 😉 sla, krieltjes en valess dus vega sate dingen zeg ik maar…

    X

  9. kliefje schreef:

    Leuk die “ouwe doos” foto’s 🙂
    Goeie zomer jij, geniet!
    xx

  10. Veronique Hermans schreef:

    Fijne vakantie Dorothé, maak maar mooie foto’s en dan kunnen wij ook genieten.

  11. Hedwig schreef:

    nu heb ik dus heel veel trek, zin om te lopen en inspiratie. Zo zie je maar: er zijn mensen die 1500 woorden niet schuwen en die je foto’s mooi, leuk of interessant vinden. Je moet je niet aanpassen hoor: jouw blog is juist uniek door hoe jij het aanpakt! Ik ga nu even een stukje rennen en als ik over twee weken op vakantie ga heb ik alle tijd om lange blogs te lezen (en misschien ook te schrijven;-) ) …als ik wifi heb.

  12. Vlinder1960 schreef:

    Maak je niet druk over hoe je moet bloggen en wat erin moet staan. Als er regels voor zijn is het niet leuk. Het gaat erom dat je er zelf plezier aan beleefd, of het nu lezers oplevert of niet (althans, dat is voor mij zo).
    Mijn lopen staat nog steeds stil in afwachting van de bevindingen van de orthopeed aankomende woensdag. Trouwens, toch te warm.
    Geniet van je vakantie!

  13. katrn schreef:

    Jouw blog vind ik de max. Authentiek!
    Handig hé zo’n zonnebril. Ik heb me ook een degelijke om te trailen die ik nauwelijks voel zitten op mijn gezicht en het niet donker maakt in de schaduw van de bossen.
    Fijne vakantie!

Geef een reactie

