IMG_20170717_162942078_BURST000_COVER_TOP_1

Eigenlijk was ik niet van plan om te gaan bloggen deze vakantie maar nu hier lekker in de tuin van de Airbnb in de schaduw met een kopje thee heb ik er ineens zin in, dus ……

IMG_20170721_092914_1.jpg

Twee keer heb ik een klein stukje hardgelopen hier in Pompeï en ik moet je zeggen dat het echt ‘adventure urban running’ is. Ik kamp nog met een zere bilspier en al dat zitten gedurende de autoreis heeft het er niet beter op gemaakt. Thuis zal ik er toch naar moeten laten kijken want het kan van alles zijn klik. Mijn tempo en de afstand doen er gelukkig dus niet toe en dat is maar goed ook hier in de hitte. Toch voelt het goed om te gaan rennen voor de doorbloeding maar ik vind het ook wel kicken om hier wat meters af te leggen.

Het is niet ongevaarlijk want het verkeer raast op hoge snelheid ongecontroleerd langs je heen in deze verstedelijkte gebieden. Wat zijn we toch verwend in Nederland met fietspaden en stoepen. Ja stoepen heb je hier ook maar die zitten vol kuilen en de op- en afstappen zijn soms wel 25 cm hoog dus het is oppassen geblazen waar je voeten zet. Tel daarbij ook de viezigheid die overal ligt en de auto’s op de stoepen die ineens optrekken of hun portieren openen. Nee mooi is het hier echt niet om te lopen. Het stinkt ook vreselijk naar uitlaatgassen, afval en gewoon aardgas. Van dat laatste zitten de aansluitingen buiten en die werken niet overal even goed. En dan is het heet natuurlijk. Ik zoek zoveel mogelijk de schaduw op maar mijn 700 ml waterfles is wel bijna leeg als ik 5-7,5 km onderweg ben.

IMG_20170717_162126448_1.jpg

Maar het is ook wel kicken om langs palmbomen en imposante kerken te rennen en dan die verbaasde blikken van de mannen in de auto’s, aan het werk of in de bar aan hun cafè. Die zijn onbetaalbaar en ik wordt zelfs nog nagefloten, maar ik kan me verbeeld hebben dat het voor mij bestemd was want er lopen hier zoveel mooie en jongere dames rond.

Ik schafte nog een leuk blauw running shirt van Legea aan. Eigenlijk is het een merk voetbalkleding, maar ze hebben ook running gear. Ik kocht bewust een mannenshirt omdat damesshirts allemaal roze of fel geel en zeer doorzichtig waren 😉 Het aantal hardlopers dat ik gezien heb hier is nog op een hand te tellen trouwens.

IMG_20170721_080026184_1.jpg

Manlief heeft een mtb gehuurd. Eigenlijk koop je die hier en als je hem dan terug brengt dan krijg je het aankoopbedrag minus de gehuurde dagen terug. Hij kocht ook een helm en gebruikte een zakdoek als zweetbandje 😉 en is vertrokken voor een rondje Amalfikust van zo’n 90 km. Gezien het geaccidenteerde terrein en het waanzinnige verkeer durf ik hier niet te fietsen. Een dagje ‘dolce far niente’ is ook heerlijk, want ik heb ook wel wat te lezen meegenomen 😉

IMG_20170719_124828293_1

Als logboek voor mezelf zet ik dagelijks een foto op Instagram. Als je hier klikt kun je ze met tekst bekijken ook al heb je zelf geen account. Je moet dan alleen nog even de foto aanklikken. Misschien schrijf ik later nog over onze vakantie maar nu heb ik geen zin meer. Sinds ik IFTTT (if this than that) gebruik komen ze ook allemaal automatisch op Twitter. Dus als je een account hebt kun je ze daar zien.

Ik zet ze hieronder ook nog zonder commentaar in een slide show en dan ciao tot over een tijdje maar weer …….

 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

 

 

»

  1. Matroos Beek schreef:

    Geniet daar verder Dorothée, opletten langs die drukke wegen zonder fietspaden en voldoende drinken bij lopen in de felle zon. Hartelijke groet!

  2. Jannet schreef:

    Lekker! Geniet er nog maar flink van! Je berichtje op mijn weblog is overgekomen hoor, dank daarvoor. Maar niet te veel prullen met internet, je hebt vakantie. Na je vakantie mag je weer verder internetten 😉

  3. Ziet er een prachtige streek uit!
    Geniet vooral !!!

  4. Esther Cuyvers schreef:

    één en al bewondering !

  5. Morgaine schreef:

    Super gaaf! En ja, soms komt het opzetten als poepen om even een blog tussendoor te plaatsen dan, hahaha heb ik ook altijd, ik hoef niet, maar dan ineens wil ik 😉

    X

  6. kliefje schreef:

    Leuk even wat van je te lezen!
    Geniet jullie.

  7. iverhoeven schreef:

    Fijne vakantie. Italië is héérlijk. Pompeï staat nog op mijn bucket lijstje.

Geef een reactie

