IMG_20170807_114708380

Het is al eventjes geleden dat ik een blog schreef.  Nu we ruim 1,5 week terug zijn uit Italië popel ik eigenlijk om daarover te schrijven. Maar om er een beetje zinnig verhaal van te maken moet ik flink eerst de foto’s induiken en wat details opzoeken want anders is het gewoon een Facebookfotodump en dat wil ik niet. Toen ik gisteren deze quote las in de winkel en een foto maakte kwam ik op het een idee voor een tussenblog. De blogvertraging wordt niet veroorzaakt door de vakantiewas maar omdat ik met wat dingetjes zit. 

 

Onze vakantie eindigde namelijk nogal abrupt op het perron in Düsseldorf toen we ontdekten dat tijdens de rit op de autoslaaptrein het het achterlicht van onze auto gestolen was. Er zijn veel ergere dingen dan deze blikschade en we eten er geen hap minder om maar het is toch wel even slikken. We zijn – met kans op een bekeuring – met een afgeplakt licht – de lampjes functioneerden nog wel – naar huis gereden. Dan heb je het geregel met de garage en de verzekering want die onderdelen zijn niet op voorraad en de aansprakelijkheid wordt natuurlijk betwijfeld. We zijn er al weer een flink stuk verder mee maar het heeft zeker voor wat vertraging gezorgd.

IMG_20170805_185533538-01

In Italië heb ik drie keer hardgelopen en veel geslenterd tussen Romeinse opgravingen en door steden. Ik droeg mijn trailschoenen of mijn stevige sandalen maar helaas heb ik nu pijn onder de linkerhak van mijn voet. Het lijkt veel op wat ik lang geleden had peesplaatontsteking (plantar faciitis). Helaas heb ik ook last van mijn linkerbilspier en wel van de piriformis. Ik weet precies wanneer ik dat heb opgelopen nl. bij mijn eerste groepstraining van Running Blind bij de cooling down. Die was wat anders dan dat ik gewoon doe en daar ging het mis. Ik heb zoiets ook al eens gehad door het meedoen aan een gezellig warming up voor een wedstrijd (Halve van Hoogvliet 2016). Sinds begin juni heb ik last en door de combinatie met lange autoritten, minder trainen, ander schoeisel en vreemde bedden is het er niet beter op geworden. Inmiddels ben ik bij een fysiotherapeut geweest en heb nieuwe hardloopschoenen gekocht (Ascics Nimbus 19). Eerst twee weken specifieke strechtoefeningen voor die bil en anders overweegt hij dry needling.  Mijn voet koel ik na het lopen met ijs en ik draag nu ook continue goede schoenen.  Ik maak me er wel een beetje zorgen over want voor mijn loopplan (marathon eind november) zou ik al weer duurlopen moeten aankunnen van 20 km.  Gedoe en vertraging dus met afspraken, schoenen kopen én wegdoen etc.

IMG_20170807_114708380

Verder gaat hier middelste ook het huis verlaten. Hij heeft sinds gisteren een kamer in Delft gevonden en dus daar is ook werk aan de winkel met klussen, spullen kopen en verhuizen. Hoewel ik het aan een kant heerlijk vind dat de jongens hun vleugels uitslaan en ik ze altijd op zelfstandigheid heb voorbereid laat het mijn moederhart beslist niet onberoerd. Ik moederde heel graag en vooral toen ze nog de jonger waren vond ik het heerlijk om met ze op pad te gaan, te knutselen, koken en van alle feestdagen en vakanties iets bijzonders te maken. Huisvrouw/moeder was voor mij een dagtaak en vervulling ook al wordt het door velen als niet geëmancipeerd of als een prinsessenleven gezien omdat ik niet zou werken. Ik moet mijn draai nu weer vinden. Maar voorlopig is het eerst nog even drukker.

IMG_20170729_150158618

Dus nog even geen vakantie- of hardloopverhalen van mij maar wel vast een klein voorschot met een foto van mijn Italiaanse souvenirs. Ik kan jullie verder verklappen dat we zelf aan de slag zijn (geweest) met het maken van ijs en limoncello dus de blogput blijft gevuld.

Hoe was jullie vakantie? Of mogen jullie nog?

»

  1. Ik herken het heel goed van wat je schrijft over het zorgen voor de kinderen. Ik vond het ook altijd erg leuk, maar groei nu langzaam naar het idee dat ze straks allemaal de deur uit zijn. Sterkte met de blessures!

  2. Mrs. Brubeck schreef:

    Fijn je terug te lezen! B sukkelt hier ook wat met loopblessures, vrezen dat het ook aan schoenen ligt (zijn net nieuwe…pffff), mijn moederhart voelt precies jouw moederhart aan, positief dat ze hun vleugels uitslaan, maar dat gemis komt er toch!
    En Italië…veel te lang geleden, maar zo bemind!
    Wij gaan pas in sept met vakantie, maar wel met het hele gezin, we kijken er zo naar uit!
    Veel liefs en spoedige beterschap lieve Dorothé! X

  3. Veronique Hermans schreef:

    Heerlijk, je blog is terug.

  4. Ik dacht dat Amerikaanse headhunters jou hadden gekaapt en dat we je niet meer zouden lezen. Welkom terug, en laat die reisherinneringen maar rusten naar boven borrelen.

  5. Morgaine schreef:

    Oeh dry needle, heeft mijn moeder ook een aantal keer gedaan, bij haar helpte het niet.

    Maar leuk om je weer even te zien, ja als kinderen het huis verlaten, ergens was ik erg blij, maar ons oppervlak werd ook te klein voor ons beiden, whahaha maar nu.. mis ik haar echt wel, en zij mij ook, gezien ze om de hoek werkt nu nog, komt ze elke dag als ik thuis ben, in haar lunchpauze even koffie halen bij mama 😀

    Oh mijn vakantie is pas in sept, half sept, dus ik heb nog iets om naar uit te kijken 😀

    X

  6. katrn schreef:

    Ik ben ook nog niet tot een blogpost gekomen van mijn werk-loopreis in de Pyreneeën begin juli om dezelfde redenen die jij aanhaalt.

    Succes met het laten uitvliegen van je middelste kind.

  7. Affodil schreef:

    Welkom terug! En wat die uitvliegende jongeren betreft: zolang ze af en toe nog eens neerstrijken op de rand van het oude nest, zijn er alleen maar voordelen. Bij ons zijn ze verloren gevlogen, denk ik.

  8. Gwennie schreef:

    In een woord: Heerlijk! (hoe was onze vakantie?) Tjee…. weer eentje die het honk gaat verlaten… Spannend! Of niet??

Geef een reactie

