Vakantieverslag in een notendop: Italië

Dit is een poging om op mijn mobiel een blog te maken. Ik heb eigenlijk alle dagen een foto op Instagram geplaatst met een verhaaltje erbij. Een soort miniblog. Ik probeer dit nu met knippen en plakken in WordPress te zetten. Later zal ik over sommige dingen nog wat uitgebreider schrijven.

Mocht je me op Instagram volgen dan kun je deze blog beter overslaan.

Dag 1 Bad Bellingen

What comes up must go down dacht ik tijdens mijn avondloopje na een lange reisdag. En ook wat is Nederland toch plat. Sommige stukken haalde ik de top slechts wandelend, maar mijn Duitse diner is al een stuk verteerd zo.

Dag 2 Lago d’Orta, Pettanesco

Teveel gezien en gedaan op lange reis (1 kloof en 3 bergpassen) om te delen, dus dat doe ik lekker niet 😝. Nu heerlijk tot rust komen aan het Ortameer.

Dag 3 Lago d’Orta, Pettanesco

Zwerfloopje om de omgeving te verkennen. Prachtig 2 km langs het meer maar verder een ramp om hard te lopen: heet, alleen een autoweg en flink klimmen om die te ontwijken. Maar met de 7,5 km totaal wel de 🍕 van gisteravond verteerd. Morgen fietsen proberen.

📷 manlief die de kerk belangrijker vindt dan mij 😂

Ultraloopster Jannet liep vorig jaar 10 marathons in 10 dagen aan de overkant van het meer. Dat is nog eens andere koek… klik hier voor haar verslag ook over haar bezoek aan het eiland.

Dag 4 Lago d’Orta

Lago d’Orta

Fietstocht rond Lago d’Orta leek simpel maar was een heus avontuur o.a. flink klimmen en dalen over asfalt met gruwelijke langsscheuren en drie kwartier door een bos omhoog over de keien met de fiets aan de hand. Het was maar 42 km maar we waren 4,5 uur onderweg. Volgens manlief was het echt de goede route. We zijn verwend met de Nederlandse fietspaden. Een van de zonen was ook mee, maar die plakt niet op foto’s 😉

Dag 5

Zal ik wel of zal ik niet…. denken jullie dat ook wel eens. Ik hield een rustdag qua sport, maar zat wel veel op mijn mobiel. Wandelingen naar het meer vanmiddag en vanavond brachten me rust. Bergen en water zijn zo boeiend. Het doet zoveel meer dan een foto, maar helemaal off line is ook niet fijn.

Dag 6 Magcunaga

Vandaag hike vanaf Pecetto (1369 m) door de eindmorenen van de Belvédère gletsjer (Mont Rosagroep) naar Refugio Zamboni-Zapa (2070 m). Met manlief en 2 zonen 9 km in 4,5 uur klimmen en dalen. Best pittig af en toe want ik had geen stokken en zie vooral het dalen erg slecht en moest me zeer goed concentreren. Echt zo fantastisch om te doen en magnifiek om te zien. Het was schitterend weer maar de hoogste toppen (4638 m) lagen in de mist.

Dag 7 Isola San Giulia

Vandaag kalm aan gedaan met mooi boek, bloemetje haken, ijsjes eten, en een vaartochtje naar het eiland San Giulia en tenslotte was er een soort dorpsfeest in Pettanescu waar we tussen de families hebben gegeten in een grote tent. Het vuurwerk laten we zitten ivm de muggen😂

Maar later konden we het toch vanaf ons balkon bekijken:

Dag 8 Mottarone

Uitzicht vanaf de top Montarone (1492 m) tussen Lago Maggiore en Lago d’Orta. Vandaag met Arjen 10 km door het bos omhoog geklommen hier naar toe en over de weg terug 12 km gewandeld omdat er raar weer aan kwam. Bijna 6 uur onderweg geweest. Arjen deed deze week al eerder de tocht per MTB over de weg naar Stresa en weer terug trouwens. Bij de terugwandeling vandaag kreeg ik steeds meer respect voor zijn prestatie van 2x die berg omhoog.

Dag 9 Novara

Novara

Regendagje in Novara doorgebracht. Benen liepen snel vol van sightseeing en shopping, dus even geen sportieve activiteiten vandaag. Vanmiddag scheen de zon weer.

Dag 10 Lago d’Orta, Crabbia

Hardlopen is hier erg lastig ivm met het verkeer. Je moet voortdurend opletten en aan de kant springen om niet platgereden te worden. Hetzelfde korte rondje als de eerste dag hier gelopen. Die heuvel kachelde ik nu heel aardig omhoog. Een heerlijk gevoel. Straks genieten van lekker zwemmen en luieren en morgen weer naar huis. Ciao Italia 🇮🇹
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het was lastiger dan ik dacht, dat bloggen op mijn smartphone en het kostte ook vrij veel tijd, dus ik denk dat het niet voor herhaling vatbaar is. We hebben ook een iPad mee, maar daarop leest manlief, dus die wilde ik niet storen. Ik heb geen eigen tablet, want ik heb een beetje hekel aan alles van Apple. Ik ga nog wel een keer proberen hoe bloggen daarop werkt, want een mens moet digitaal toch bijblijven.

Zo en nu druk ik op publiceren en kijk ik wat het geworden is.

Naschrift: het resultaat gaat wel. Het lukt me alleen niet om een uitgelichte afbeelding, categorieën en tags toe te voegen.

Naschrift 2: Na het publiceren kon ik doorklikken op mijn reader naar de website zelf en de blog verder bewerken en afmaken met wat eerst niet lukte (vorige alinea).

Zo dat was dat, gauw mijn zwempak pakken ….plons

14 reacties Voeg uw reactie toe

1. Affodil schreef:

Prachtige foto’s! Nu heb ik ook geen zitvlees op vakantie, maar als ik dit allemaal lees word ik toch een beetje heel erg moe … 😉

1. djaktief schreef:

Dit zijn de smartphone shots, ben benieuwd hoe die van mijn spiegelreflex zijn.

Wat betreft mijn zitvlees… Ik heb ook 4 boeken gelezen, Social Media en blogs bijgehouden en wat bloemen gehaakt als ik aan het meer of ons balkon zat.

2. Wat een adembenemende zichten op die foto’s!
    Mooie herinneringen om te koesteren…

1. djaktief schreef:

Het was een en al panorama om te zoenen

3. Mrs. Brubeck schreef:

Waarom die hekel aan Apple?
    Supermooie foto’s, knap dat je ook op vakantie zo sportief bent!

1. djaktief schreef:

Ik vind Android logischer en ik kan er veel beter mee overweg.

Deze foto’s maakte ik met mijn Motorola. Ben benieuwd hoe die van mijn Canon spiegelreflex zijn geworden.

4. Matroos Beek schreef:

Een mooi beeldverslag. De eerste foto vind ik echt super!

1. djaktief schreef:

Bedankt, ik wilde eerst zeggen dat het heel simpel was met de timer, maar je moet complimenten gewoon ontvangen zeggen ze 😉

1. Matroos Beek schreef:

Ja dat is zo. Dat heb ik ook moeten leren… maar eens je de gewoonte hebt, is het fijn om het je simpelweg te laten welgevallen.

5. baasbraal schreef:

Ooooh Lago Órta……… Daar zijn wij een keer in de herfstvakantie geweest. Daar heb ik zulke goede herinneringen aan. Ik heb genoten van je foto’s en je verhaal. Wij zijn er de zomer erop nog een keer teruggeweest, maar toen was het erg druk.

1. djaktief schreef:

Wij hebben er nu ook goede herinneringen aan

6. rietepietz schreef:

Ik héb helaas geen pet op maar áls ik een pet op had zou ik die minsten 2x voor je afnemen. Eerst voor het gepriegel op een telefoon om dit supermooie blog te maken, en dan voor al die sportieve prestaties, o ja en nóg een keer voor de foto’s want die zijn werkelijk pachtig .
    Bedankt voor je bezoekje ( met goede raad) op mijn log , mocht je daar ooit verder rondkijken adviseer ik je stevige schoenen aan te doen om kromme tenen te voorkomen bij de kwaliteit van mijn foto’s 😉

1. djaktief schreef:

Bedankt voor al je complimenten. Heb even gekeken naar jouw foto’s maar daar is toch niet zoveel mis mee? Ik volg al veel blogs en wissel af en toe af omdat ik niet alles bij kan benen. Ik had jouw reacties bij Pannenkoek gezien. Ik ga nog een keertje bloggen over bloggen op de smartphone, want het is toch wel handig.

1. rietepietz schreef:

Mijn foto’s zijn meestal gemaakt als illustratie voor het verhaal,( heel vaak ook omgekeerd) dus heb alleen een automaatje want echt kijk heb ik er niet op. Met een beetje bijsnijden hier en daar ;ijkt het dan soms nog best iets.. Volgens mij had je de reactie bij Joke gezien, kan me niet herinneren dat ik bij Pannekoek reageerde, alhans niet recent. Ik hou d ook altijd in het oog dat ik het bij moet kunnen houden zoals ik graag doe mét tegen reacties. Maar in de zomer staan er veel blogs op non actief dan is andere blogs bezoeken een valkuil;-)