Macro

Nou lijkt het erop dat ik ineens mee doe aan de fotochallenge van Anne maar eigenlijk gaat dat per ongeluk. Heel toevallig komt er steeds iets op mijn pad over het zojuist genoemde thema. Het thema van deze week is ‘macro’. Ofschoon ik van de bloemetjes en de bijtjes hou maak ik veel meer macrofoto’s van andere dingen zoals onderdelen en zo.

Zo was afgelopen week mijn zus bij mij en hebben we samen met vereende krachten de verrotte steunbalkjes gesloopt onder de bank op ons vlonder terwijl we daarvoor de sifons van 3 afvoeren onderhanden hadden. Een en ander is nog niet afgerond want er is nog lekkage en de bankenklus was te groot voor één weekend.

Ik maakte een foto van de verroeste slotbout die niet meer kon worden losgedraaid omdat hij meedraaide in het verrotte hout. Ik heb hem eigenhandig een kopje kleiner gezaagd en flink wat tikken met de hamer gegeven om afbreken te bespoedigen.

Gelukkig hoefden we ze ze niet allemaal af te zagen maar konden we met steek- en dopsleutel er een aantal gewoon losdraaien. Het waren rotkrengen om los te krijgen maar ze zijn wel fotogeniek.

Hieronder nog een foto van zo’n vastzittend en kreng in verrot hardhout.

En actiefoto’s – niet macro – van de twee zussenkrengen of powervrouwen die de slotboutenuitdaging overwonnen.

Nieuwe slotbouten – een maatje langer – zijn inmiddels aangeschaft en als het weer het toelaat dan zullen die komend weekend voorzien van ringetjes etc. door de nieuwe, nog te zagen en boren, steunbalkjes worden gedraaid. Duimen jullie voor een beetje gunstige weersomstandigheden.

29 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Toos schreef:

    Een flinke klus, maar gelukkig was het weer op zondag goed.
    Ik werkte zaterdag in de tuin bij onze zoon, maar lag er een paar keer uit vanwege een paar buien.
    Leuk om zulk materiaal te fotograferen.

    1. djaktief schreef:

      Dit weekend was het heerlijk weer hier.

  2. rietepietz schreef:

    Maar dan toch een leuke afwisseling tussen de bloemetjes en de beestjes. het weekend wás gelukkig goed klusweer al was het wel een beetje fris. Ik denk dat ondertussen de klus geklaard is.

    1. djaktief schreef:

      Het was gelukkig goed weer en de klussen zijn klaar. Ik zal er nog over bloggen

      1. rietepietz schreef:

        De weergoden waren met je op zondag, zaterdag nog wel fikse hagelbuien.

  3. Affodil schreef:

    Oude materialen zijn altijd fotogeniek. Het verweerde geeft ze veel karkater. Je moet het natuurlijk nog altijd aantrekkelijk in beeld kunnen brengen en dat s hier best gelukt.

  4. saturnein schreef:

    Erg mooie macro’s, ik hou van dit soort foto’s! Leuk dat zo’n toevalligheden ervoor zorgen dat je ook meedoet. Much appreciated 🙂
    Ik duim voor mooi weer! (ik wil daar ook wel wat van, haha)

  5. volkstuinvanbemar schreef:

    Van dit soort macro’s houd ik ook. Mooi met dat roest!

    1. djaktief schreef:

      Dank je: voor de foto wel mooi maar weerbarstig om los te krijgen.

  6. Menck schreef:

    Mooie foto’s, artistiek welhaast.
    Hebben jullie WD40 gebruikt alvorens ze los te krijgen?
    En heden blaas ik de zon, die hier volop heerst, jullie richting uit. De wind moet je er helaas bij nemen.

    1. djaktief schreef:

      Dankjewel en ik had ze inderdaad voorbehandeld met WD40

  7. Als zoiets op je pad komt, is het natuurlijk leuk om aan te haken bij zo’n thema. Vooral je eerste foto vind ik erg mooi.
    Wat het weer betreft moeten we nog een paar dagen doorbijten, volgende week lonkt beter weer.

    1. djaktief schreef:

      Ja die vond ik ook het beste. Het staal zit nog net vast. Ik hoop toch op wat droge tijd om de klus te kunnen klaren.

  8. Matroos Beek schreef:

    Mooie macro’s. En ja, het weer wordt beter na morgen. Veel succes met de klus!

    1. djaktief schreef:

      Dubbel dankjewel

  9. omabaard schreef:

    Volgende week wordt het beter weer, als ik de voorspellingen mag geloven. Dat komt in orde!

    1. djaktief schreef:

      Als het maar droog is in het weekend dan zijn we gered.

  10. Neeltje schreef:

    Hier moet ook nog het een en ander gesloopt worden. En ik duim voor mooi weer!

    1. djaktief schreef:

      Succes gewenst ook met het opruimen

  11. Karel schreef:

    prachtig object voor de opdracht
    en ik zal duimen hoor , jullie mooi klus weer , ik waarschijnlijk op de fiets 🙂

    1. djaktief schreef:

      Beetje eigenbelang dus ook Karel maar dat geeft niks. Als wij het maar droog houden.

      1. Karel schreef:

        je hebt me door 🙂
        maar ik had bij het plannetjes maken al gezien dat het in ieder geval droog zou zijn dit weekend 🙂

  12. Heel fotogeniek, inderdaad!

  13. veronique schreef:

    We zullen duimen voor mooi weer

    1. djaktief schreef:

      Dat kunnen we gebruiken. Bedankt alvast.

    1. djaktief schreef:

      Ja weer eens wat anders

Plaats een reactie